Ateinantį pirmadienį, balandžio 16-ąją, į Klaipėdos gatvės išriedės nauji maršrutiniai taksi. Tai bus visiškai naujos, komfortiškos transporto priemonės, kuriose veiks ir elektroninis bilietas. Senųjų maršrutinių taksi automobilių, kurie šiuo metu važinėja miesto gatvėmis, nebeliks, o naujieji prisijungs prie vieningos uostamiesčio viešojo transporto sistemos. Gatvėse pasirodys 22 naujos transporto priemonės, kurios, kaip ir miesto autobusai, bus nudažytos mėlyna spalva.
„Klaipėdos viešojo transporto sistema ir toliau išlieka pavyzdžiu visai Lietuvai. Nuo šiol maršrutinių taksi paslauga keičiasi iš esmės – keleiviams siūlomas naujas komforto lygis, nauji atsiskaitymo būdai bei atnaujinti maršrutai. Su naujų maršrutinių taksi pasirodymu gatvėse baigiame jų integraciją į viešojo transporto sistemą. Tai labai didelis žingsnis į priekį. Klaipėda maršrutinių taksi paslaugą išsaugo ir siūlo naują kokybę: ši paslauga, mano manymu, iškeliama į vieną geriausių Lietuvoje lygį“, – sako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
„Tikrai nueitas ilgas kelias. Klaipėda yra pirmasis miestas Lietuvoje, užbaigęs viešojo transporto reformą. Visi vežėjai yra parinkti konkurso būdu, už geriausią kainą gaunama geriausia paslauga. Keleiviai tuo galės įsitikinti jau netrukus“, – teigia VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.
Naujieji maršrutiniai taksi yra pritaikyti judėjimo negalią turintiems žmonėms bei žmonėms, keliaujantiems su vaikiškais vežimėliais – tai bus žemagrindės transporto priemonės, norint įvažiuoti su vežimėliu, prireikus, bus galima panaudoti ir nuleidžiamą trapą, salono viduje yra speciali erdvė vežimėliams pastatyti.
Paprasčiau keliauti bus ir regėjimo problemų turintiems žmonėms – visose transporto priemonėse bilietų skaitytuvai sumontuoti toje pačioje vietoje, tad nereikės klaidžioti ieškant, kur pažymėti bilietus, maršrutinių taksi išorėje įrengtos švieslentės, kuriose aiškiai matyti maršruto numeris ir kita papildoma informacija.
Anot VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus, maršrutiniai taksi galės sustoti visur, kur nedraudžia kelių eismo taisyklės, tačiau tvarkos gatvėse bus gerokai daugiau. Nuo šiol vežėjams bus mokama už nuvažiuotus kilometrus, tad sustoti bet kur norint paimti keleivį vairuotojai nebeturės intereso.
Naujos transporto priemonės pakeis 6, 8 ir 9 maršrute dirbančius maršrutinius taksi, bus koreguojami ir patys maršrutai. Nuo pirmadienio vietoje 6, 8 ir 9 numeriu pažymėtų maršrutinių taksi gatvėse kursuos M6, M8 ir M5 numeriais paženklintos transporto priemonės.
M6 numeriu pažymėti maršrutiniai taksi kursuos dabartiniu 6-tuoju maršrutu. Trasa keičiasi nežymiai, mieste maršrutinis taksi važiuos taip pat kaip ir dabar, o Melnragėje šiek tiek trumpiau – iki Audros g./Molo g. sankryžos žiedo.
M8 numeriu pažymėtų maršrutinių taksi trasa bus tokia pati kaip senojo 9‑ojo maršrutinio taksi. Keičiamas tik numeris, kadangi maršrutas beveik sutampa su 8‑ojo ekspreso autobuso trasa. Nuo šio ekspreso skiriasi tik atkarpa šiaurinėje pusėje – maršrutinis taksi važiuoja Kretingos gatve. VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ atstovai prašo atkreipti dėmesį, kad 8-asis maršrutinis taksi į stotį jau nebeveš.
Po ilgos pertraukos maršrutinių taksi eismas grįžta į Šilutės plentą. Čia kursuos M5 numeriu pažymėtos transporto priemonės. M5 trasa panaši į 5-ojo autobuso. Tačiau yra vienas esminis skirtumas: į Taikos prospektą maršrutas pasuka anksčiau, Kauno gatve.
Nuo balandžio 16-osios keičiasi ir maršrutinių taksi bilietų rūšys bei kainos.
Maršrutiniuose taksi veiks elektroninio bilieto sistema. Anot VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ atstovų, jokių papildomų kortelių pirkti nereikia – maršrutiniuose taksi galios ta pati elektroninio bilieto kortelė kaip ir autobusuose, tik ją reikės papildyti pasirinkta pinigų suma (nuo 1 iki 99 Eur). Tai bus galima padaryti „Narvesen“, „Lietuvos spauda“ kioskuose bei VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ Klientų aptarnavimo centre (S. Daukanto g. 13A). Įlipus į maršrutinį taksi, elektroninio bilieto kortelę reikės glausti prie skaitytuvo, kuris ir nuskaičiuos reikiamą pinigų sumą už kelionę. Tuo pačiu elektroniniu bilietu bus galima mokėti ir už bendrakeleivių kelionę.
Galimybė atsiskaityti grynaisiais pinigais maršrutiniame taksi įsigyjant popierinį bilietą išliks, tačiau bilietai atrodys kitaip. Be to, nuo šiol, įsigijus bilietą, jį reikės pažymėti ir elektroniniu komposteriu nuskaitant ant bilieto esantį greito atsako (QR) kodą.
Elektroniniu bilietu naudotis bus pigiau nei popieriniu. Elektroninis kartinis bilietas kainuos 0,95 Eur (naktį – 1,50 Eur). Iš vairuotojo perkamas popierinis bilietas važiuojant dienos metu kainuos 1 eurą kaip ir dabar, naktinis bilietas (nuo 23:00 iki 05:59 val.) kainuos 1,50 Eur.
Taip pat atsiranda kelionių optimizatorius – automatinis dienos bilietas: važiuojant per vieną dieną daugiau kaip 4 kartus, sistema automatiškai perskaičiuos penktąjį ir tolimesnius bilietus į dienos bilietą (3,80 Eur), tad likusios dienos kelionės bus nemokamos.
Atsiranda ir bendri miesto viešojo transporto mėnesio bilietai, kuriais bus galima važiuoti tiek maršrutiniu taksi, tiek ir miesto (I zonoje) autobusu. Toks darbo dienų bilietas kainuoja 35 eurus, o visų savaitės dienų – 50 eurų. Gegužės mėnesio terminuotieji bilietai bus pradėti pardavinėti nuo balandžio 15 dienos.
Išsamiau apie bilietus: http://www.klaipedatransport.lt/lt/naujienos/naujoji-marsrutiniu-taksi-bilietu-sistema-446