Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Antradienis, 16 rugsėjo
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Transportas » Technologijos ar mechanika: kas svarbiau šiuolaikiniams vairuotojams?

Technologijos ar mechanika: kas svarbiau šiuolaikiniams vairuotojams?

Paulius Liškauskas
2025-03-06
Transportas
Laikas: 4 min skaitymo
Vytenis Kudarauskas (Asmeninio archyvo nuotr.)

Vytenis Kudarauskas (Asmeninio archyvo nuotr.)

FacebookTwitterLinkedin

Dabartiniame amžiuje mechaninės inovacijos automobilių pramonėje matomos gerokai rečiau nei praėjusiame šimtmetyje, jas į paraštes nustūmė milžiniškas technologinis proveržis. Gerai tiems vairuotojams, kurie gali turėti viską, o jei riboja biudžetas, reikia dėliotis prioritetus. Vis dėlto negi mechaniniai automobilių komponentai tapo nebesvarbūs?

 

Technologijos paėmė viršų

 

Ne veltui dauguma vadinamųjų benzingalvių yra gimę ir augę dar praėjusiame amžiuje, nes tai buvo iš tiesų įdomus laikmetis: gamintojai kūrė naujo tipo variklius, jų komponentus, atsirado visų varančiųjų ratų sistemos ir pan. Viskas, ką dabar laikome įprastais kasdienio automobilio elementais, praeitame amžiuje atrodė tarsi didžiausios inovacijos.

 

Dabar, žiūrint iš mechaninės pusės, automobiliai didžiąja dalimi vienodi, visos naujovės apsiriboja technologiniais produktais: dideliais ekranais, dirbtinio intelekto įskiepiais, išplėstinėmis vairuotojo pagalbos sistemomis. „Premium“ segmente yra daugiau komfortą ir vairavimo malonumą užtikrinančių mechaninių elementų, juos papildo tos pačios technologijos, tačiau ekonominėje ir vidutinėje klasėje tenka rinktis.

 

Didžiuma gamintojų eina technologijų kryptimi: siūlo gana paprastus mechaninius komponentus, mažus variklius, tačiau koncentruojasi į didelius ekranus, junglumą. Gamintojų, kurie vis dar didelį dėmesį skirtų mechaninei pažangai, – mažuma, čia galima išskirti japonų įmonę „Suzuki“, kuri į visą savo modelių gamą, net ir pačius mažiausius modelius, montuoja visų varančiųjų ratų pavarą, ar į visus savo krosoverius tokią pat pavarą montuojančią „Subaru“.

 

Pavyzdžiui, žiūrėdami į populiarų kompaktiškų krosoverių segmentą, tokios pavaros nerasime nei „Volkswagen T-Cross“, nei „Ford Puma“, nei „Renault Captur“ modeliuose, o, pavyzdžiui, „Suzuki“ ją montuoja net miesto mažylyje „Swift“. Šį hečbeką galima įsigyti už gerokai mažesnę kainą – 21 tūkst. eurų.

Įdomupaskaityti

Auto

Lietuvos naujų automobilių rinka pirmąjį metų pusmetį augo trečdaliu

2025-08-28
Kas trečias vairuotojas yra patekęs į avarinę situaciją dėl nesaugaus vaikų elgesio kelyje

Kas trečias vairuotojas yra patekęs į avarinę situaciją dėl nesaugaus vaikų elgesio kelyje

2025-08-28

 

Tiesą sakant, daugumą B segmento krosoverių pagal kainą galima lyginti su didesniu „Suzuki“ C segmento „Vitara“ modeliu, kuris turi gausią įrangą, hibridinį variklį, automatinę pavarų dėžę ir visus varančiuosius ratus, bet taip pat nekainuoja nė 30 tūkst. eurų.

 

Automobilius dažniau perka vartotojai, o ne vairuotojai

 

Bet visgi, kas šiandien svarbiau: didelis ekranas, plati pagalbinių vairavimo sistemų gama ar patikimi mechaniniai komponentai?

 

„Kiekvieno pirkėjo lūkesčiai yra skirtingi. Vienam gali būti visiškai neįdomu, koks automobilio variklis, kokie ratai varomi, nes jis – ne vairuotojas, o paprastas eilinis automobilio vartotojas, jį jaudina tik šiuolaikinės tendencijos. Svarbiausia, kad būtų galima prisijungti telefoną.

 

Kitiems rūpi automobilio techniniai parametrai ir galimybės, tad rinkdamasis sau mašiną jis eis į kompromisą, spjaus į didelį ekraną ir ims tą modelį, kuris turi visus varančiuosius ratus, nes jam reikia važiuoti per miškelį, kur joks ekranas neišgelbės“, – du vairuotojų tipus išskiria televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas Vytenis Kudarauskas.

 

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius taip pat išskiria du tuos pačius pirkėjų tipus, tačiau iš patirties sako, kad automobilių vartotojų yra daugiau.

 

„Man asmeniškai ekranai nedaro jokio įspūdžio, o pypsintys pagalbininkai gal net labiau nervuoja. Kai kurios technologijos, kaip antai kruizo kontrolė ar statymo davikliai, iš tiesų padeda gyventi, o kitos erzina.

 

Tačiau didesnei daliai žmonių ekranai daro didesnį įspūdį nei mechanika ir nesvarbu, reikia visų funkcijų ar ne, jie renkasi technologijas. Tenka pasikalbėti su mersedesų pirkėjais: jie pripažįsta, kad keleivio ekranas nėra reikalingas, bet jie jo nori ir nieko čia nepadarysi“, – tikina ekspertas.

 

1 Iš 4
- +

„Plikų“ automobilių rinkoje nebeliko

 

Žinoma, dideli ekranai ir pažangios technologijos leidžia parduoti daugiau automobilių, tad didieji gamintojai būtent į tai ir orientuojasi. Tiesa, dėl pažangos dabar technologijos yra pigios, todėl nereikia nuvertinti jokių gamintojų. Ar BMW, ar „Opel“, ar „Toyota“, ar „Suzuki“ – visi jie net į mažiausius ir pigiausius automobilius montuoja adaptyviąsias kruizo kontroles ir kelio ženklų atpažinimo sistemas, ekranus, kuriuose „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ naudojantys įrenginiai prijungiami belaidžiu būdu.

 

Dauguma modernių saugumo technologijų Europos Sąjungos įpareigojimu yra privalomos visuose naujuose automobiliuose, o kitos diegiamos dėl konkurencinės aplinkos: šiuolaikinis vairuotojas nekreips dėmesio į automobilį, kuriame nėra galimybės prijungti telefoną. Ekspertai sako, kad gana gausia technologijų baze ir išties reikalingu komfortu pasižymi visi dabar parduodami automobiliai, skiriasi tik jų pateikimas. Vieni investuoja į platesnius ekranus, didesnes junglumo galimybes, kiti – į mechaniką. O ką rinktis – priklauso nuo paties pirkėjo.

 

„Ne visiems ir ne visuomet tų visų varančiųjų ratų reikia. Man, pavyzdžiui, nėra būtinybės vairuoti tokį automobilį, bet dažniausiai tai padeda. Aišku, jeigu vairuotojas nusprendžia su viena varančiąja ašimi važiuoti ten, kur visų varančiųjų ratų iš tiesų reikia, čia jau jo, o ne automobilio problema“, – paaiškina V. Milius.

 

Populiarumą lemia ir sąlygos

 

Vakarų Europoje populiariausi yra vokiški ir prancūziški automobiliai, tik retas ekonominės klasės modelis turi visus varančiuosius ratus, nes jų geruose keliuose beveik nereikia.

 

Pavyzdžiui, tokie gamintojai kaip „Subaru“, garsūs nuolatine visų varančiųjų ratų pavara, Vakarų Europoje beveik nežinomi, tačiau Šiaurės Europoje ir Baltijos šalyse yra populiarūs, nes oro sąlygos ir atšiaurios žiemos reikalauja ne butaforinio, o iš tiesų didesnio pravažumo. O štai keturiais ratais varomi „Suzuki“ modeliai populiarūs Alpių kalnuose. Tad tai, kas svarbu vairuotojams, atspindi ir geografinė padėtis, o Lietuvoje ji lemia ir prastesnės būklės kelius.

 

„Jeigu važinėjama užmiestyje, kur žiemą kiek sudėtingiau vairuoti, vertėtų nusistatyti prioritetus ir nuspręsti, ar tikrai reikia ekranų? Manau, visi varantieji ratai gali būti svarbiau. Taip pat yra skirtumas, kaip planuoji naudoti automobilį: ar būsi vartotojas, kuris po 3–5 metų jį perleis į kitas rankas, ar ketini juo naudotis ilgiau? Be to, reikėtų atkreipti dėmesį ir į mechaninius komponentus, jų patikimumą, nes tai bus svarbu ilgą laiką, o technologijos greitai pasens“, – sako V. Kudarauskas.

 

 

Žymos: Automobiliai
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Motociklo dizainas: papildoma vertė ar antraeilis kriterijus?
Įdomu

Motociklo dizainas: papildoma vertė ar antraeilis kriterijus?

2025-08-26
Pasiektas rekordinis lietuviškų grūdų krovinys Nemune – 1250 tonų
Įdomu

Pasiektas rekordinis lietuviškų grūdų krovinys Nemune – 1250 tonų

2025-08-25
Dėl gedimo nepravažiuojamas Biržos tiltas
Klaipėda

Dėl gedimo nepravažiuojamas Biržos tiltas

2025-08-22
Augant dviratininkų incidentų skaičiui – naujos taisyklės vairuotojams: į ką svarbu atkreipti dėmesį?
Klaipėdos rajonas

Gargžduose atsiras pirmosios dviračių gatvės

2025-08-22
Uostamiesčio Minijos gatvė pasipildys apie 100 naujų parkavimo vietų
Klaipėda

Uostamiesčio Minijos gatvė pasipildys apie 100 naujų parkavimo vietų

2025-08-21
Klaipėdoje – policijos reidas: dėmesys viešajai tvarkai ir nepilnamečiams be šalmų
Klaipėda

Klaipėdoje – policijos reidas: dėmesys viešajai tvarkai ir nepilnamečiams be šalmų

2025-08-21
Elektromobilių parkas sparčiai plečiasi: kokie modeliai labiausiai domina lietuvius?
Lietuva

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

2025-08-21
Jau prasideda Šilutės plento remonto darbai
Klaipėda

Jau prasideda Šilutės plento remonto darbai

2025-08-12
Policijos reidai šalies keliuose rugpjūčio mėnesį
Lietuva

Policijos reidai šalies keliuose rugpjūčio mėnesį

2025-08-08
Išaugęs automobilių vagysčių Lietuvoje skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes
Aktualijos

Išaugęs automobilių vagysčių Lietuvoje skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes

2025-08-07

Skaitomiausia

Muzika, šokis ir poezija vienoje scenoje: „Regina Libertas Vol.2“ – tik Šiaulių dienose!
Kriminalai

Muzika, šokis ir poezija vienoje scenoje: „Regina Libertas Vol.2“ – tik Šiaulių dienose!

2025-09-10
Faktoriai, kurie lems šilumos kainas artėjančiame šildymo sezone
Aktualijos

Faktoriai, kurie lems šilumos kainas artėjančiame šildymo sezone

2025-09-13
Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Čiurlionio diena tampa kultūros švente
Kultūra

Čiurlionio diena tampa kultūros švente

2025-09-10
Akmenėje – itin moderni gamykla
Akmenė

Akmenėje – itin moderni gamykla

2025-09-14

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Nuo rugsėjo 16 d. iki gegužės 15 d. keičiasi rinkliava už automobilių statymą

Nuo rugsėjo 16 d. iki gegužės 15 d. keičiasi rinkliava už automobilių statymą

2025-09-16
Projektas „Fizinė veikla ir emocinis atsparumas per aktyvias veiklas”

Projektas „Fizinė veikla ir emocinis atsparumas per aktyvias veiklas”

2025-09-16
Tirkšliuose – pasiruošimas Mažosios Lietuvos kultūros sostinės renginiams

Tirkšliuose – pasiruošimas Mažosios Lietuvos kultūros sostinės renginiams

2025-09-16
„Švyturių ralis ir Jaunimo festivalis“

„Švyturių ralis ir Jaunimo festivalis“

2025-09-15
Sporto ir laisvalaikio erdvės prie Sendvario „Saulės“ mokyklos – ir bendruomenės poreikiams

Sporto ir laisvalaikio erdvės prie Sendvario „Saulės“ mokyklos – ir bendruomenės poreikiams

2025-09-15
Beatos Nicholson knygos „21 taisyklė geram gyvenimui“ pristatymas

Beatos Nicholson knygos „21 taisyklė geram gyvenimui“ pristatymas

2025-09-15

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Muzika, šokis ir poezija vienoje scenoje: „Regina Libertas Vol.2“ – tik Šiaulių dienose!

Muzika, šokis ir poezija vienoje scenoje: „Regina Libertas Vol.2“ – tik Šiaulių dienose!

2025-09-10
Faktoriai, kurie lems šilumos kainas artėjančiame šildymo sezone

Faktoriai, kurie lems šilumos kainas artėjančiame šildymo sezone

2025-09-13

Naujausi

Kviečia teikti paraiškas dėl tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų projektų finansavimo

Kviečia teikti paraiškas dėl tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų projektų finansavimo

2025-09-16
Nuo rugsėjo 16 d. iki gegužės 15 d. keičiasi rinkliava už automobilių statymą

Nuo rugsėjo 16 d. iki gegužės 15 d. keičiasi rinkliava už automobilių statymą

2025-09-16
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.