Savaitgalį buvo atliktas Biržos tilto pakėlimo patikrinimas, kurio tikslas – išsiaiškinti priežastis, dėl kurių sutrinka tilto dalies pakėlimas nuo Naujamiesčio pusės.
Patikrinimo metu tiltą pavyko sėkmingai pakelti ir nuleisti. Nuodugniai apžiūrėjus konstrukciją, nustatyta pagrindinė problema – reduktoriaus gedimas.
Ggedimas yra analogiškas tam, kuris anksčiau buvo nustatytas kapitalinio remonto metu senamiesčio pusės reduktoriuje – sulūžęs atraminis guolis. Dėl to gali prireikti mechanizmo restauracijos. Dabartinė apkrova, perduodama nuo pravažiuojančio transporto, tenka atraminiam guoliui, kuris laikui bėgant nusidėvi ir sulūžta. Dėl šios situacijos šiuo metu svarstome dvi Biržos tilto techninio remonto alternatyvas: sutaisyti esamą pakėlimo mechanizmą – jį išardyti, atlikti defektaciją ir užsakyti naujas detales arba įrengti naują pakėlimo sistemą – panaudoti hidraulinius cilindrus, kurie leistų kitaip fiksuoti tiltą ir užtikrintų sklandesnį jo pakėlimą.
Artimiausiu metu planuojamos konsultacijos su specialistais, siekiant įvertinti, kiek laiko užtruktų naujos sistemos projektavimas, detalių gamyba ir montavimas.
Kadangi pakėlimo mechanizmas yra paveldosauginė detalė, remonto klausimai aptarti ir su Kultūros paveldo departamento atstovais. Nuspręsta, kad senasis mechanizmas galėtų būti paliktas vietoje ir sutvarkytas, o pati pakėlimo sistema būtų atnaujinta į hidraulinę.
Tilto gedimo priežastis, kuri nustatyta savaitgalį, nebuvo įtraukta į kapitalinio remonto darbus.


























