Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Trečiadienis, 20 rugpjūčio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Lietuvos naujienos » Didėjantis bankrotų skaičius ir transporto sektoriaus krizė: kas laukia toliau?

Didėjantis bankrotų skaičius ir transporto sektoriaus krizė: kas laukia toliau?

Paulius Liškauskas
2025-03-05
Lietuvos naujienos, Transportas, Verslas
Laikas: 3 min skaitymo
Vairuotojas | freepik

Vairuotojas | freepik

FacebookTwitterLinkedin

2023-iaisiais užfiksavę bankrotų skaičiaus mažėjimą, 2024 metus prisiminsime dėl priešingo pokyčio. Per pirmuosius devynis praėjusių metų mėnesius buvo inicijuoti 877 įmonių bankroto procesai – tai 14,9 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2023 metais. Advokatų kontoros „TGS Baltic“ asocijuotoji partnerė Žydrūnė Stuglytė pažymi, kad neigiama tendencija išsilaikė ir vėliau – iš viso per metus bankrotą paskelbė 1 146 juridiniai asmenys, kai 2023 m. tokių buvo 1 018.

Nors Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba (AVNT) dar nepateikė detalizuotų duomenų už visus metus, bendras tendencijas galima vertinti remiantis trijų 2024 m. ketvirčių statistika.

Ryškiausia probleminė sritis – transporto sektorius

Poveikį bankrotų dinamikai turėjo ne tik vidaus ekonominiai iššūkiai, bet ir globalios geopolitinės bei ekonominės tendencijos.

Ekonominės veiklos rūšių analizė rodo, kad daugiausia bankrotų fiksuota didmeninės ir mažmeninės prekybos (22,1 proc.), statybos (21,6 proc.), transporto ir saugojimo (12,6 proc.), apdirbamosios gamybos (11,2 proc.) bei profesinės, mokslinės ir techninės veiklos (6,7 proc.) sektoriuose. Didmeninė prekyba ir statyba tebėra pirmose šio sąrašo pozicijose, bet procesų augimas stabilizavosi. Ryškiausia problemine sritimi pernai tapo transporto sektorius – čia bankrotų skaičius išaugo net 77 proc.

Įdomupaskaityti

Jau prasideda Šilutės plento remonto darbai

Jau prasideda Šilutės plento remonto darbai

2025-08-12
Pasirašyta AB „Šiaulių energija“ termofikacinėje elektrinėje gaminamos elektros energijos pardavimo sutartis

Pasirašyta AB „Šiaulių energija“ termofikacinėje elektrinėje gaminamos elektros energijos pardavimo sutartis

2025-08-08

Transporto sektoriaus krizei įtakos turėjo ir tebeturi daugybė priežasčių: i) didėja veiklos kaštai (degalų kainų svyravimai); ii) auga kelių ir infrastruktūros mokesčiai: ES kelių rinkliavos, eurovinjetės ir kiti infrastruktūros mokesčiai padidino fiksuotas išlaidas; iii) sunkvežimių parko atnaujinimo būtinybė, nes griežtėja taršos reikalavimai; iv) didelis vairuotojų trūkumas ir darbo sąnaudų – atlyginimų augimas; v) sunkumai ES rinkoje ir konkurencija (Mobilumo paketo poveikis labiau išryškėjo ir 2024 m., prarastos rinkos Rytuose, o alternatyvios rinkos nebuvo prieinamos visoms įmonėms, be to, Lietuvos vežėjai susidūrė su didėjančia konkurencija iš tokių šalių kaip Lenkija, Rumunija ir Bulgarija); vi) pasunkėjusios finansavimo sąlygos (aukštos palūkanų normos ir brangstantys kreditai bei lizingai); vii) geopolitiniai ir ekonominiai iššūkiai (lėtėjanti Vakarų Europos ekonomika ir mažėjanti paklausa, pramonės sulėtėjimas sumažino krovinių srautus, o kartu ir transporto įmonių pajamas).

Visos šios priežastys lėmė, kad daugelis smulkių ir vidutinių vežėjų nebegalėjo išlikti rinkoje.  2025 m. ši tendencija gali išlikti, jei nebus ryškesnių pokyčių tiek politinėje, tiek ekonominėje aplinkoje.

Verta atkreipti dėmesį į maitinimo ir apgyvendinimo paslaugų sektoriaus praėjusių metų statistiką. Nors pastaruoju metu žiniasklaidoje, regis, garsiausiai skamba maitinimo sektoriaus bankrotų istorijos, nuo 2024 m. pradžios panaikintas lengvatinis pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas maitinimo paslaugų ir apgyvendinimo įmonėms staigaus poveikio neturėjo. Nepaisant ankstesnių prognozių, 2024  m. statistika rodo priešingą tendenciją – šiame sektoriuje bankrotų skaičius, palyginti su 2023 m., sumažėjo 29,2 procento. Gali būti, kad realus PVM lengvatos panaikinimo poveikis pasimatys pirmą 2025 m. pusmetį.

Bankrotus vis dažniau inicijuoja VMI

Bankroto procesus pernai dažniausiai inicijavo Valstybinė mokesčių inspekcija (33,5 proc. visų bankrotų), kurios aktyvumas augo 47,9 proc., palyginti su 2023 m.. Įmonių vadovų inicijuoti bankrotai sudarė 29,9 proc., o darbuotojų iniciatyvos išaugo 5,3 proc. Daugiausia bankrutavo uždarosios akcinės bendrovės (UAB), tačiau ypač didelį augimą fiksavo mažosios bendrijos (MB) – jų bankrotų skaičius šoktelėjo 42,7 proc. Padaugėjo ir bankroto bylų, keliamų žemės ūkio bendrovėms ir asociacijoms.

Tyčinių bankrotų skaičius, palyginti su tais metais bankrutuojančių įmonių skaičiumi, 2024 m. esmingai nesikeitė, sudarė 4,7 proc. ir patenka į pastarųjų metų svyravimo apimtį tarp 4,3–5 proc.

Pagrindinės bankrotų priežastys išliko tos pačios – per dideli įsiskolinimai, apyvartinių lėšų trūkumas ir kreditavimo problemos.

Taigi, 2024-ieji išsiskyrė augančiu bankrotų skaičiumi, o transporto ir gamybos sektoriuose situacija tapo dar sudėtingesnė. Ateities tendencijas lemia besivystantys globaliniai konfliktai, besitęsiantis karas Ukrainoje, nestabili politinė padėtis JAV ir politiniai pokyčiai Europos šalyse. Kaip buvo prognozuota praėjusių metų pradžioje, nauji iššūkiai paskatino bankrotų skaičiaus augimą 2024-aisiais, todėl tikėtina, kad ši tendencija tęsis ir 2025 m.

Žymos: Ekonomika
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Policijos reidai šalies keliuose rugpjūčio mėnesį
Lietuva

Policijos reidai šalies keliuose rugpjūčio mėnesį

2025-08-08
Išaugęs automobilių vagysčių Lietuvoje skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes
Aktualijos

Išaugęs automobilių vagysčių Lietuvoje skaičius: nusikaltėliai taikosi į „Toyota“ ir „Lexus“ markes

2025-08-07
Vis rečiau klausiame Google? Ekspertai paaiškino, kaip pakliūti į dirbtinio intelekto robotų atsakymus
Technologijos

Vis rečiau klausiame Google? Ekspertai paaiškino, kaip pakliūti į dirbtinio intelekto robotų atsakymus

2025-08-07
Vandens kokybė
Aplinka

Vandens kokybė dėl žarninių lazdelių ir žarninių enterokokų rodiklių viršijimo neatitiko trijose maudyklose

2025-08-06
Jurbarko rajone ant dviejų vyrų buvo užkritusi metalinė konstrukcija
Mažeikiai

Plungės savivaldybė džiaugiasi statistiniais rodikliais

2025-08-06
Lietuva

Automobilių pirkimo tendencijos 2025 m.: ką ir kaip perka lietuviai?

2025-08-02
Ignitis ON elektromobilių įkrovimo parkas Palangoje
Aktualijos

Koks yra idealus atstumas tarp įkrovimo stotelių patogioms kelionėms elektromobiliu?

2025-07-31
Defender Dakar D7X-R debiutas Gudvude
Sportas

Naujasis Roko Baciuškos „Defender Dakar D7X-R“ prototipas pristatytas Gudvudo greičio festivalyje

2025-07-31
Kiek pinigų reikia norint varžytis „drifto“ varžybose: sumos prasideda nuo kelių tūkstančių eurų
Įdomu

Kiek pinigų reikia norint varžytis „drifto“ varžybose: sumos prasideda nuo kelių tūkstančių eurų

2025-07-31
Paslauga „Klaipėdos rajonas veža“
Aktualijos

Paslauga „Klaipėdos rajonas veža“

2025-07-30

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras
Gyvenimas

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02
Plungės rajono savivaldybės maudyklos: maudytis saugu
Aplinka

Plungės rajono savivaldybės maudyklos: maudytis saugu

2025-05-27
Rasų šventė prie Kubilių piliakalnio
Kelmė

Rasų šventė prie Kubilių piliakalnio

2025-06-27
Kodėl kartais vyrai bijo moterų, o moterys – vyrų
Gyvenimas

Kodėl kartais vyrai bijo moterų, o moterys – vyrų

2025-08-15

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Ugnis

Mažeikių rajone sukėlęs didelį gaisrą vyras gydomas ligoninėje

2025-08-20
Nuo rugpjūčio 21-osios – mažesni vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą

Nuo rugpjūčio 21-osios – mažesni vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą

2025-08-20
Klaipėdoje mirė per daugiabučio langą iškritęs vyras

Klaipėdoje mirė per daugiabučio langą iškritęs vyras

2025-08-20
Į Neringą sugrįžo XVIII folkloro festivalis „Pūsk, vėjuži!“

Į Neringą sugrįžo XVIII folkloro festivalis „Pūsk, vėjuži!“

2025-08-20
Nuo rugpjūčio 26 d. keisis dalis viešojo transporto maršrutų Kretingos mieste

Nuo rugpjūčio 26 d. keisis dalis viešojo transporto maršrutų Kretingos mieste

2025-08-20
Rugpjūčio 23-ąją Baltijos kelio minėjimas ir ANBO 100-mečio šventė

Rugpjūčio 23-ąją Baltijos kelio minėjimas ir ANBO 100-mečio šventė

2025-08-20

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02

Naujausi

Ugnis

Mažeikių rajone sukėlęs didelį gaisrą vyras gydomas ligoninėje

2025-08-20
Nuo rugpjūčio 21-osios – mažesni vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą

Nuo rugpjūčio 21-osios – mažesni vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į Neringą

2025-08-20
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.