Prieš pradėdami serijinę kokio nors ratuočio gamybą, automobilių konstruktoriai ir inžinieriai surengia maratonines testavimo sesijas ir savo kūrinius išbando iš esmės visose įmanomose sąlygose: nuo ledo kelių už poliarinio rato iki darbo aukštikalnėse. „Altas Auto“ nėra išimtis. Tačiau šią savaitę jie turėjo progą neplanuotai patikrinti, kaip naujausias Vilniaus pašonėje esančioje gamykloje sukomplektuotas kūrinys – elektrobusas „Altas Novus City V7“ – įveikia oficialiose bandymų metodikose nenumatytus iššūkius.
Tropinio klimato šalims būdingoms liūtims jau kelinta diena skandinant Lietuvos miestus, „Altas Novus City V7“ tapo savotiška Mažeikių įžymybe. Dalyje naftininkų sostinės gatvių po antradienį praūžusio smarkaus lietaus eismas buvo paralyžiuotas, nes itin didelis vandens kiekis nespėjo subėgti į paviršinių nuotekų tinklą. Šios situacijos įkaitais tapo daugybė mažeikiškių, negalėjusių judėti įprastais maršrutais, nes įvažiavus į gilesnę nei 10 cm balą kyla rizika sugadinti elektronikos elementus ar gauti vadinamąjį hidrosmūgį, kai vanduo įsiurbiamas į variklį. Tačiau „Altas Novus City V7“, pastaruoju metu perduotas bandymams bendrovei „Mažeikių autobusų parkas“, dirbo pagal numatytą grafiką.
„Altas Auto“ generalinis direktorius Ignas Pranskevičius kalbėdamas apie šia patirtį atkreipė dėmesį, kad įprastoje naujų transporto priemonių testavimo metodikoje nėra „išbandymo vandeniu“.
„Autobusai įprastai nėra nardinami į vandenį. Vietoj to, atliekamas sandarumo testas: po gamybos proceso kiekvienas autobusas pravažiuoja pro specialią kamerą, kurioje iš visų pusių purškiama stipri vandens srovė. Taip patikrinamas kėbulo hermetiškumas ir užtikrinama, kad eksploatacijos metu vanduo nepateks į svarbius mazgus. Tokias sąlygas, kokiomis mūsiškiam „Altas Novus City V7“ teko dirbti Mažeikiuose, iš tiesų galima laikyti ekstra išbandymu ir svarbiu atsakymu į klausimus – ar elektros variklį ir didžiulę ličio jonų bateriją turintis autobusas yra patikimas darbo įrankis transporto įmonei ir ar jis saugus keleiviams? Šiandien galime pasidžiaugti, kad nors šis autobusas yra žemagrindis, apačioje esantys agregatai yra hermetiški ir saugūs“, – konstatavo I. Pranskevičius.
Įprastų testų metu paprastai renkama informacija apie elektros energijos sąnaudas (kaip jos koreliuoja su oro kondicionavimo (AC) sistemos darbu, gabenant skirtingą keleivių kiekį), konstrukcijos patogumą eksploatacijos metu ar prireikus kažką remontuoti bei manevringumą. Didelė dalis Lietuvos savivaldybių jau yra išbandę „Altas Novus City V7“ modelį. Netrukus bus pradedami pirmieji atidavimai klientams, tarp kurių – Kaišiadorių, Ukmergės autobusų parkai ir „Transrevis“.
„Altas Novus City V7“ yra 7,5 m ilgio, 2,1 m pločio, 4,1 m ratų bazės autobusas, galintis vežti iki 37 keleivių. Tokie gabaritai užtikrina reikiamą manevringumą tiek siauruose priemiesčių keliuose, tiek ir centrinėse miestų gatvėse. Visų ratų pneumatinė pakaba padidina komfortą ir pravažumą prastesnės kokybės keliuose. Autobuse montuojamas plačiai žinomo gamintojo Dana „TM4“ variklis, kurio galia – 200 kW, sukimo momentas – 2 450 Nm, taip pat keturi CATL tiekiami ličio geležies fosfato (LFP) baterijų moduliai, kurių bendra talpa siekia – 165 kWh. Viena įkrova „Altas Novus City V7“ gali nuvažiuoti daugiau kaip 300 kilometrų.