Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Pirmadienis, 17 lapkričio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Aktualijos » Elektromobilių parkas sparčiai plečiasi: kokie modeliai labiausiai domina lietuvius?

Elektromobilių parkas sparčiai plečiasi: kokie modeliai labiausiai domina lietuvius?

Paulius Liškauskas
2023-01-13
Aktualijos, Naujienos, Technologijos
Laikas: 4 min skaitymo
Elektromobiliai / freepik

Elektromobiliai / freepik

FacebookTwitterLinkedin

Elektrinių automobilių senojo žemyno keliuose sparčiai daugėja, o Europos aplinkos agentūros duomenimis, lūžio tašku buvo 2019 metai. Nuo to laiko naujai registruotų elektrinių automobilių padaugėjo bene 10 kartų ir šis skaičius nesustoja augti, ne išimtis ir Lietuvoje.

Ekspertai tikina, kad prie elektrinių arba iš dalies elektrinių automobilių populiarumo prisideda naujų modelių atsiradimas ir pasipildanti antrinė rinka. Vairuotojams siūlomas visas pluoštas tikrųjų elektromobilių, iš elektros lizdo įkraunamų plug-in bei hibridų.

Automobilių skelbimų portalo „Autogidas.lt“ vadovas Evaldas Narbuntovičius sako, kad nors elektromobiliai lietuviams tampa vis labiau įkandami, tačiau dažnas dar ieško tarpinio elektrinio automobilio varianto.

„Šiuo metu vis dar populiaresni yra hibridiniai automobiliai. Jie sudaro apie 60 proc. visų elektra varomų automobilių skelbimų, o visiškai elektriniai automobiliai – apie 40 proc. skelbimų. Elektromobilius dažniausiai renkasi tie pirkėjai, kurie turi galimybę įkrauti automobilį namuose arba darbe. Taip pat, turintys galimybę ilgesnius atstumus važiuoti kitu transportu, pavyzdžiui, kitu šeimai priklausančiu, dažniausiai ne elektriniu, automobiliu“, – pažymi E. Narbuntovičius.

Įdomupaskaityti

Elektroninė komercija

Kodėl AI SEO tampa kritiniu verslo ginklu: ateities klientai renka rekomendacijas iš AI, o ne reklamos

2025-11-17
Iš Dubajaus grįžęs lenktynininkas Rokas Baciuška: „Adrenalinas – mano gyvenimo dalis“

Iš Dubajaus grįžęs lenktynininkas Rokas Baciuška: „Adrenalinas – mano gyvenimo dalis“

2025-11-17

Kokie automobiliai ieškomiausi?

„Autogidas.lt“ vadovo E. Narbuntovičiaus teigimu, rinkoje dar nėra tiek daug elektromobilių, kurie viena įkrova gali įveikti 350 kilometrų ar daugiau. O jei automobilio įveikiamas atstumas yra pakankamai didelis, kad viena įkrova pavyktų nuvažiuoti nuo Vilniaus iki pajūrio, jo kaina įkandama ne kiekvienam pirkėjui.

„Ne paslaptis, kad į antrinę rinką patekęs elektromobilis yra patrauklesnis dėl kainos ir ekologiškumo santykio. Fiziniai asmenys dažniausiai nėra linkę išleisti apie 50 tūkst. Eur naujam, talpiam, šeimos poreikius tenkinančiam elektromobiliui. Dėl to pastebime suaktyvėjimą naudotų elektrinių automobilių rinkoje. Populiariausiais išlieka tie, kurių pagaminta daugiausiai: hibridiniai „Toyota Prius“, „Toyota Auris“, „Lexus RX 400h“, „Honda Civic“, visiškai elektriniai „Nissan Leaf“, „Tesla Model S“, Tesla Model 3, BMW i3 ir „Volkswagen UP“, – pastebi „Autogidas.lt“ vadovas.

Elektrinių automobilių skirtumai

VĮ „Regitra“ duomenimis praėjusiais metais, lyginant su 2021-aisiais, hibridinių automobilių įregistruota maždaug 25 proc. daugiau. Tuo metu visiškai elektrinių automobilių ir vadinamųjų plug-in – po maždaug 34 proc. Šių metų VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvos keliais važinėja apie 57,5 tūkst. hibridinių automobilių (įskaitant plug-in) ir maždaug 7,3 tūkst. pilnai elektrinių automobilių.

Bendrovės „Deals on wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius sako, kad lietuviai ieškodami elektrinio automobilio domisi ne tik jų kaina, bet ir teikiamomis naudomis.

„Hibridiniai automobiliai neturi tiesioginio baterijos įkrovimo iš elektros lizdo. Toks automobilis tik elektra įveikia nedidelį atstumą, dažniausiai, važiuojant nedideliu greičiu. Stipriau akseleruojant arba stabdant, baterija po truputį pasipildo ir nedidelį atstumą vėl galima įveikti elektra. Tačiau tokių automobilių savininkai nepretenduoja į valstybės siūlomas kompensacijas, negali važiuoti A+ juostomis, naudotis kitomis elektromobilių savininkams taikomomis lengvatomis. Tokie automobiliai padeda važiuoti taupiau, o ir antrinėje rinkoje jų pasirinkimas sparčiai didėja“, – sako L. Boguševičius.

Elektromobilių eksperto teigimu – plug-in yra artimesni tikriesiems elektromobiliams. Tokie modeliai turi vidaus degimo ir elektrinį variklius. Turi ir du skirtingus užpildymo „bakus“ – vieną degalams, o kitą elektrai. Tačiau tokie automobiliai vien elektra gamintojų pateiktais duomenimis įveikia apie 30-40 kilometrų.

„Realybėje įveikiamas atstumas yra mažesnis nei deklaruoja gamintojai. Iš esmės, didžiajai daliai vilniečių viena įkrova pavyksta nukeliauti iš namų į darbą ir atgal, o jei namuose arba darbe galima įsikrauti bateriją, tai miesto kelionėms plug-in neblogai pasitarnauja. Tačiau ir šių automobilių turėtojai negali pretenduoti į subsidijas ar galimybę keliauti elektromobiliams skirtomis juostomis, gali tik gauti elektromobiliams skirtus valstybinius numerius“, – pažymi L. Boguševičius.

Masinei elektromobilizacijai dar anksti

Ir nors elektrinių automobilių skaičius Lietuvoje auga, E. Narbuntovičius pažymi, kad šalis dar nėra pilnai pasiruošusi masinei elektromobilizacijai, o kiti alternatyvūs degalai, kaip vandenilis – regimi kaip tolima ateitis ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Eksperto teigimu, elektromobiliams skirta infrastruktūra atsilieka nuo elektrinių automobilių pasiūlos, dėl šios priežasties lietuviai ir ieško tarpinių variantų.

„Įkrovimo stotelių Lietuvoje daugėja, bet ne taip greitai, kiek daugėja pačių elektrinių automobilių. Pakilus elektros kainoms, nemokamų įkrovimo stotelių savininkai gerokai sumažino vieno automobilio įkrovimo laiką. Mokamų, didelio našumo įkrovimo stotelių Lietuvoje dar negausu. Taip pat, įtakos turi ir klimatinės sąlygos – esant šalčiams, elektromobilių nuvažiuojamas atstumas sumenksta, todėl įkrovimo stotelių tinklas yra itin svarbus komfortiškos kelionės užtikrinimui“, – akcentuoja „Autogidas.lt“ vadovas.

Kaip ateityje bus žymimi elektriniai automobiliai?

Tuo metu VĮ „Regitra“ matydama elektrinių automobilių augimo tendencijas, tikina, kad ir ateityje elektromobiliai keliuose išsiskirs iš įprastų automobilių su vidaus degimo varikliais.

„EV numerio ženklai elektromobiliams išduodami nuo 2016 m. liepos mėn. Atsižvelgiant į tai, kad šių transporto priemonių Lietuvoje kasmet daugėja, buvo priimtas sprendimas po E raidės naudoti kitas abėcėlės tvarka einančias raides. Šiuo metu registruojant elektromobilius, klientams pageidaujant, jiems priskiriami EA raidžių deriniai, kurių jau pagaminta 6 634 komplektai. Išnaudojus visus šios serijos derinius, bus pradėta naudoti EB serija ir analogiškai likę deriniai bus nustatomi pagal abėcėlės seką“, – sako VĮ „Regitra“ atstovė spaudai Justina Kazragytė.

Jos teigimu, dažnai asmenys, įsigiję naujus tik elektra varomus ar hibridinius, įkraunamus iš išorės automobilius, užsisako unikalius raidžių ir skaičių derinius arba renkasi vardinius numerio ženklus, taip norėdami išsiskirti kelyje.

Padangos internetu

Žymos: AutomobiliaiElektromobiliaiRegitra
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Ar saugi valstybės sienos perėjimo punktuose taikoma rentgeno kontrolė?
Aktualijos

Ar saugi valstybės sienos perėjimo punktuose taikoma rentgeno kontrolė?

2025-11-14
Šiltnamis
Lietuva

Geros žinios draudžiantiems augalus ir pasėlius

2025-11-14
Plungės savivaldybėje lankėsi Kanados ambasadorė
Aktualijos

Plungės savivaldybėje lankėsi Kanados ambasadorė

2025-11-13
Lietuvos savivaldybių aplinkosaugos reitinge Tauragė – šeštoje vietoje
Aktualijos

Lietuvos savivaldybių aplinkosaugos reitinge Tauragė – šeštoje vietoje

2025-11-11
Autobusas
Klaipėda

Klaipėdos rajone – pokyčiai viešojo transporto maršrutuose

2025-11-11
Mokslininkai apie horoskopus: neturi nieko bendro su realybe
Naujienos

Mokslininkai apie horoskopus: neturi nieko bendro su realybe

2025-11-10
Klimato derybos Brazilijoje: kieno balsas lems planetos ateitį?
Aplinka

Klimato derybos Brazilijoje: kieno balsas lems planetos ateitį?

2025-11-10
Apleisti nameliai Lietuvoje atgimsta keliautojams
Lietuva

Apleisti nameliai Lietuvoje atgimsta keliautojams

2025-11-08
Gargžduose – tautinių šokių ir teatrinių grupių šventė – Klaipėdos rajono savivaldybės administracija
Klaipėda

Klaipėdos rajono savivaldybė – konkurso „Visa mokykla šoka“ nugalėtoja

2025-11-07
„Pigus“ dopaminas mūsų kasdienybėje: kaip socialiniai tinklai „apdovanoja“ smegenis?
Aktualijos

Telefoniniams sukčiams – galas? Operatoriai blokuos dar daugiau suklastotų skambučių

2025-11-06

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų
Naujienos

Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

2025-05-16
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras
Gyvenimas

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02
Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo
Grožis

Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

2025-05-15
Pereinamųjų rungtynių serijoje tarp Klaipėdos „Neptūno“ bei Vilniaus „Riterių“ nugalėtojas spręsis antrame susitikime
Sportas

Pereinamųjų rungtynių serijoje tarp Klaipėdos „Neptūno“ bei Vilniaus „Riterių“ nugalėtojas spręsis antrame susitikime

2025-11-16

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Įsilaužimas

Savaitgalio Klaipėdos apskrities įvykių suvestinė

2025-11-17
Telšių regiono savivaldybėms – investicijos turizmo objektams

Telšių regiono savivaldybėms – investicijos turizmo objektams

2025-11-17
Šimtmečio istorija: paminėtas Nidos senosios mokyklos atidarymas

Paminėtas Nidos senosios mokyklos atidarymas

2025-11-17
A. Majauskas papildė „Neptūną“

A. Majauskas papildė „Neptūną“

2025-11-16
Solidus startas ir finišas leido „Rytui-2“ triumfuoti pajūryje

Solidus startas ir finišas leido „Rytui-2“ triumfuoti pajūryje

2025-11-16
Klaipėdos „Neptūnas“ palaužė Utenos „Juventus“

Klaipėdos „Neptūnas“ palaužė Utenos „Juventus“

2025-11-16

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

2025-05-16

Naujausi

Įsilaužimas

Savaitgalio Klaipėdos apskrities įvykių suvestinė

2025-11-17
Socialinė akcija Plungėje –  „Ką reiškia būti žmogumi su negalia“

Socialinė akcija Plungėje – „Ką reiškia būti žmogumi su negalia“

2025-11-17
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.