Penktadienio popietę atskiroje „Litexpo“ rūmuose veikiančių „Transbaltica“, „Mechanika“ ir „Balttechnika“ specializuotų parodų ekspozicijoje lankytojų pastebimai sumažėjo. Tuo stebėtis nederėtų, nes dauguma jų paviliojo konkurso „Lietuvos komercinis automobilis 2016” finalas, kai vertinimo komisija paskelbė nugalėtoją.
Pagal konkurso vertinimo komisijos verdiktą pagrindiniai renginio laurai – geriausiojo Lietuvos komercinio automobilio titulas – atiteko vieno populiariausių šalyje komercinių automobilių „Iveco Daily“ naujausiajai versijai.
„Šįkart atskirose kategorijose išrinkti geriausius automobilius nebuvo sunku, tačiau įvardijant absoliutų konkurso nugalėtoją vertinimo komisijai teko kur kas ilgiau pasukti galvas, – įteikdamas titulą liudijantį apdovanojimą šį automobilį pristačiusios UAB „Transmitto“ generaliniam direktoriui Vygantui Vaišnorui kalbėjo projekto koordinatorius, konkursą rengiančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
– Aukščiausiojo įvertinimo „Iveco“ nusipelnė dėl puikių važiavimo savybių, galingo motoro bei pačios pigiausios eksploatavimo savikainos. Komisija suskaičiavo, kad šio automobilio vienas kilometras be degalų kainuoja 0,75 Euro. Tuo tarpu kai kurių, perpus mažiau svorio gabenančių automobilių kilometras kainuoja iki 2,04 Euro.
„Iveco Daily“ imponuoja ne tik verslininkui, bet ir vairuotojui. Jeigu tektų rinktis, kokiu automobiliu reikėtų nuvažiuoti, tarkime, į kitą Europos galą ar praleisti jame ištisas darbo dienas, žinoma, rinkčiausi „Iveco”.
V. Vaišnoro nuomone verslininkų palankumą naujajam „Iveco Daily“, o dabar ir geriausiu pripažintam šalies komerciniam automobiliui, padėjo išsikovoti tokie faktoriai, kaip gana ilga tokiai transporto rūšiai 24 mėnesių garantija, kas 40.000 km. (kas 800 motovalandų) arba kartą per metus atliekami techniniai aptarnavimai bei įgaliotųjų atstovų galimybė sukomplektuotą ir paruoštą eksploatacijai automobilį pristatyti per 12 darbo savaičių.
Garantinis ir techninis „Iveco Daily“ aptarnavimas atliekamas specializuotuose servisuose Vilniuje arba kituose specializuotuose IVECO servisuose.
„Iveco Daily“ atiteko ne tik pagrindinė renginio nominacija. Didelių komercinių automobilių klasėje pergalę šventė irgi konkurso absoliutus nugalėtojas, o mažųjų klasėje vertinimo komisija savo simpatijas atidavė „Peugeot Expert“.
Tai šviežiausia naujiena, tik prieš savaitę pristatyta žiniasklaidai, o pirkėjams jis bus siūlomas birželio pabaigoje. Naujasis „Expert“ patraukia dėmesį patogia kabina, sulankstomomis priekinėmis sėdynėmis, ergonomiška vairuotojo darbo vieta, naujos išvaizdos prietaisų skydeliu, erdviu krovinių skyriumi ir kitomis savybėmis.
Lyginant su pirmtaku gerokai pasikeitė „Peugeot Expert“ išvaizda, padidėjo krovininio furgono keliamoji galia ir manevringumas, tačiau, bene patraukliausia naujiena – keleivinė jo versija „Traveller“, kuria neabejotinai susidomės ne tik įmonės, bet ir gausias šeimas turintys ar mėgstantys patogiai keliauti pavieniai asmenys.
Net dvi nominacijas pelnė „Nissan Navara“. Šis japonų gamintojų automobilis pripažintas geriausiuoju pikapu, o parodų lankytojų sprendimu jam atiteko ir publikos simpatijų prizas.
Publikos, be abejo, negali nežavėti ilga, pernai rudenį Frankfurte debiutavusio automobilio 5 metų arba 160 000 km ridos garantija, galimybė rinktis modelį su dviejų arba keturių varančiųjų ratų sistema, pasižyminčia ankstesnei kartai būdingais privalumais ir užtikrinančia dar geresnį sukibimą važiuojant nelygiu paviršiumi.
Pirkėjo pasirinkimui ir standartinė mechaninė šešių pavarų transmisija arba automatinė septynių pavarų dėžė.
Kadangi pikapų savininkams automobilis dažniausiai yra darbo priemonė, gamintojai dar labiau padidino „Navara“ modelių pakrovimo ir vilkimo galimybes, o naujojo „Double Cab“ modelio krovininė dalis 67 mm ilgesnė už ankstesniąją versiją. Tai ilgiausia krovininė dalis pikapų segmente, kurios ilgis siekia 1578 mm („King Cab“ – 1788 mm).
Ar visi vertinimo komisijos nariai buvo vieningos nuomonės?
„Ko gero daugiausiai klaustukų turėjau įvardydamas geriausiąjį pikapą, o dėl kitų nominacijų net nesudvejojau ir jos sutapo su galutiniu komisijos verdiktu, – paskelbus bendrą žiuri sprendimą sakė konkurso vertinimo komisijos narys, LRT laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ vedėjas Valdas Juozas Vilūnas. – Geriausias visom prasmėm – „Iveco Daily“, dirbantis su kuriuo nematys jokio vargo. Ypač papirko geras italų gamintojų automobilio valdymas, puikus, elastingas, ekonomiškas variklis, o be to „Iveco Daily“ buvo talpiausias iš visų konkurso dalyvių“.
Pasak V.Valiukevičiaus, visi konkursui pateikti automobiliai verti už juos prašomų pinigų.
„Mitsubishi L200” užėmė antrą vietą, tačiau tai anaiptol nereiškia, jog jis daug blogesnis. Šis automobilis – pigesnis, jo pakaba paprastesnė. Ir jis labiau tinkamas ūkyje, kai reikia važiuoti trumpais atstumais, blogais keliais. „Nissan Navara” jį pranoko važiavimo savybėmis, moderniomis technologijomis ir tai yra tikras lengvasis automobilis su pikapo kėbulu.
Man asmeniškai labai patiko vairuoti „Opel Vivaro“, „Peugeot Partner, kurie valdomi kaip lengvieji automobiliai ir naudoja mažai degalų. O broliai tryniai „Citroen Jumper“, „Peugeot Boxer“ ir „Fiat Ducato“ vis tiek išliks rinkų lyderiais“, – prognozuoja V. Valiukevičius
Kitas komercinių automobilių konkursas įvyks 2018 metų pavasarį.
Egidijaus BABELIO nuotr.
Reklama. Paskola automobiliui