Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Trečiadienis, 19 lapkričio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Naujienos » Kodėl „Black Friday“ pavirto į „Black November“, o Kalėdos prasideda spalį?

Kodėl „Black Friday“ pavirto į „Black November“, o Kalėdos prasideda spalį?

Paulius Liškauskas
2025-11-19
Aktualijos, Verslas
Laikas: 3 min skaitymo
Asoc. nuotr. | Freepik

Asoc. nuotr. | Freepik

FacebookTwitterLinkedin

Jeigu dar prieš kelerius metus nuolaidų sezonas turėjo aiškias ribas – „Black Friday“ vyko penktadienį, „Cyber Monday“ – pirmadienį, o Kalėdinė prekyba startuodavo tik gruodžio pradžioje – šiandien viskas pasikeitė. „Black Friday“ tapo „Black Week“, tada – „Black November“, o Kalėdos jau kurį laiką prasideda dar spalio viduryje.

 

Vartotojai piktinasi „nuolaidų infliacija“, e. parduotuvės lenktyniauja, kurių prekės pirmos pateks į pirkėjų krepšelius, o prekės ženklai įjungia vis ankstyvesnes ir vis ilgesnes kampanijas, kad neprapultų tarp konkurentų.

 

Kas lemia tokį pokytį? Kodėl nuolaidų sezonas kasmet prasideda vis anksčiau ir trunka vis ilgiau? Kaip verslams išgyventi šį laikotarpį ir nenuskęsti nuolaidų jūroje? Ir svarbiausia – ar nuolaidos iš tiesų garantuoja vartotojų meilę? Savo įžvalgomis dalijasi „Venipak“ rinkodaros vadovė Asta Raudonienė.

 

Konkurencinis spaudimas: kas pirmas pradeda – tas laimi

 

Prekybininkai suprato paprastą tiesą: jeigu klientas savo šventinį biudžetą išleidžia anksčiau, vėliau jam nebelieka ką pasiūlyti. Todėl prasidėjo lenktynės – kuris pirmas paskelbs „ankstyvas nuolaidas“.

 

„Kai vienas didelis prekybos tinklas pradeda „Black Friday“ mėnesiu anksčiau, visi kiti nebeturi pasirinkimo. Jeigu neįjungi akcijų tuo metu, kai vartotojas jau pasiruošęs pirkti, prarandi realius pardavimus. Tai nėra noras dirbtinai ištempti sezoną – tai būtinybė išlikti konkurencingam”, – sako Asta Raudonienė.

 

Ilgesnis išpardavimų laikotarpis tapo būtina taktika kovojant dėl vartotojo dėmesio ir piniginės. Šiandien nebepakanka būti „geriausiu savaitę“ – reikia būti matomu visą mėnesį ar ilgiau.

 

Internetas panaikino „vienos dienos“ logiką

 

komercija iš esmės pakeitė pirkimo ritmą. Nebėra eilių prie fizinių parduotuvių, nebėra vieno konkretaus piko, kai visi puola pirkti. Todėl „vienos dienos“ išpardavimų koncepcija tapo tiesiog nelogiška.

 

„Per vieną dieną internetu pakelti milžiniškus srautus yra rizikinga – tiek logistikai, tiek klientų aptarnavimui, tiek sandėliams. Verslams daug naudingiau išskaidyti pardavimus į kelias savaites ir taip suvaldyti tiek srautus, tiek kaštus”, – aiškina ji.

 

Internetinės parduotuvės skaičiuoja ne „rekordo dienas“, o stabilias, nuolatines apyvartas. Ir tam reikia ilgesnių kampanijų.

 

Labiau išprusę pirkėjai linkę lyginti kainas

 

Šiuolaikiniai e. parduotuvių pirkėjai yra išprusę ir atsargūs: lygina kainas, tikrina jų istoriją, vertina kainos pokyčius ir laukia tikrų nuolaidų.

 

Įdomupaskaityti

Klaipėdos rajonas kuria naujas socialines paslaugas

Klaipėdos rajonas kuria naujas socialines paslaugas

2025-11-18
Madingi ar tvarūs? Kaip susikurti namus, kuriuose gera būti

Madingi ar tvarūs? Kaip susikurti namus, kuriuose gera būti

2025-11-18

„Vartotojai tapo labai sąmoningi. Jie nemažai laiko skiria paieškai, nori išsiaiškinti, ar nuolaida tikra, ar ne. Ilgesni išpardavimai leidžia jiems priimti ramesnį sprendimą. Verslams tai nėra blogai – sąmoningas pirkėjas dažnai renkasi kokybiškesnes, brangesnes prekes“, – sako A. Raudonienė.

Asta Raudonienė

Be to, FOMO efektas (baimė praleisti galimybę) gerokai sumažėjo – kai nuolaidos trunka mėnesį, nebelieka jokio spaudimo „pirk dabar arba prarasi galimybę“. Dėl šios priežasties vartotojams mėnesį trunkančios akcijos yra patogesnės nei vienos dienos maratonai.

 

Pradėsi anksčiau – mokėsi pigiau

 

Reklama gruodį yra brangiausia per visus metus, o vartotojo dėmesys – ribotas. Todėl prekės ženklai nori įsitvirtinti žmonių mintyse dar prieš prasidedant didžiausiam triukšmui.

 

„Jeigu pradedi komunikuoti tik gruodį, tampa sunku išsiskirti – tiek reklamos kainos, tiek konkurentų aktyvumas būna rekordiniai. Prekės ženklai stengiasi užimti erdvę anksčiau, kad metų gale turėtų stipresnę poziciją ir mažesnę priklausomybę nuo pikinio periodo“, – aiškina A. Raudonienė.

 

Tad šiandien Kalėdų sezonas spalį prasideda ne todėl, kad prekės ženklai to siekia dirbtinai, bet dėl to, kad kitaip jie tiesiog prasmegtų informacijos sraute.

 

Ką tai reiškia verslams ir kas laukia ateityje?

 

Tai, kas šiuo metu atrodo kaip „nuolaidų infliacija“, iš tikrųjų tampa struktūriniu pokyčiu. Šventės nebėra konkreti data – jos tapo pardavimų strategijos dalimi. Šiandien aišku viena: nuolaidų sezonas ne trumpės, o toliau fragmentuosis. Akcijų periodai išsiplės dar labiau, bus išskaidyti į kelias bangas, o komunikacija prasidės gerokai prieš oficialų šventinį laikotarpį.

 

„Visgi, vartotojai vis labiau pavargsta nuo nuolatinio išpardavimų triukšmo. Tai vadinama „promo fatigue“ – momentu, kai nuolaidos nustoja veikti vien dėl to, kad jų per daug. Jau dabar matome prekės ženklų, kurie sąmoningai nedalyvauja išpardavimuose ir renkasi „no discount“ poziciją“, – pasakoja A. Raudonienė.

 

Pasak jos, nors tampa sudėtinga konkuruoti visiškai nesiūlant nuolaidų, verslams svarbu nuosekliai stiprinti prekės ženklo vertę.

 

„Žmonės nepamilsta prekės ženklų dėl akcijų, nuolaidos nekuria lojalumo. Jei prekės ženklas prabyla tik per išpardavimus, jis praranda galimybę užmegzti tikrą ryšį su vartotoju. Žmones traukia autentiškumas, artimos vertybės ir emocija, kurią sukuria tik nuosekli komunikacija. Todėl verslams svarbu ieškoti įtraukiančių formų, kūrybinių sprendimų ir vertės, kuri žmogui iš tiesų rezonuoja. Kai pirkėjui artima tai, kuo prekės ženklas tiki ir už ką kovoja, tikėtina, kad jis rinksis jį ir be nuolaidų“, – pabaigia A. Raudonienė.

 

 

DalintisDalintis

Panašios naujienos

Socialinė akcija Plungėje –  „Ką reiškia būti žmogumi su negalia“
Aktualijos

Socialinė akcija Plungėje – „Ką reiškia būti žmogumi su negalia“

2025-11-17
Gautas statybos leidimas Klaipėdos miesto poliklinikos modernizacijai
Aktualijos

Gautas statybos leidimas Klaipėdos miesto poliklinikos modernizacijai

2025-11-17
Elektroninė komercija
Naujienos

Kodėl AI SEO tampa kritiniu verslo ginklu: ateities klientai renka rekomendacijas iš AI, o ne reklamos

2025-11-17
Ar saugi valstybės sienos perėjimo punktuose taikoma rentgeno kontrolė?
Aktualijos

Ar saugi valstybės sienos perėjimo punktuose taikoma rentgeno kontrolė?

2025-11-14
Plungės savivaldybėje lankėsi Kanados ambasadorė
Aktualijos

Plungės savivaldybėje lankėsi Kanados ambasadorė

2025-11-13
Lietuvos savivaldybių aplinkosaugos reitinge Tauragė – šeštoje vietoje
Aktualijos

Lietuvos savivaldybių aplinkosaugos reitinge Tauragė – šeštoje vietoje

2025-11-11
„Pigus“ dopaminas mūsų kasdienybėje: kaip socialiniai tinklai „apdovanoja“ smegenis?
Aktualijos

Telefoniniams sukčiams – galas? Operatoriai blokuos dar daugiau suklastotų skambučių

2025-11-06
Mūšos tyrelio durpyne vyks priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo lauko pratybos
Aktualijos

Mūšos tyrelio durpyne vyks priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo lauko pratybos

2025-11-05
Automobilis
Aktualijos

Vėl metas keisti padangas: kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai

2025-11-03
Šiais metais pavėžėjimo paslauga dar galės naudotis visi, kam reikia, tačiau ateitis miglota
Aktualijos

Šiais metais pavėžėjimo paslauga dar galės naudotis visi, kam reikia, tačiau ateitis miglota

2025-11-03

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras
Gyvenimas

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02
Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų
Naujienos

Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

2025-05-16
Pereinamųjų rungtynių serijoje tarp Klaipėdos „Neptūno“ bei Vilniaus „Riterių“ nugalėtojas spręsis antrame susitikime
Sportas

Pereinamųjų rungtynių serijoje tarp Klaipėdos „Neptūno“ bei Vilniaus „Riterių“ nugalėtojas spręsis antrame susitikime

2025-11-16
Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo
Grožis

Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

2025-05-15

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Šiauliuose vyks antrosios „Šventinių daiktų mainytuvės“

Šiauliuose vyks antrosios „Šventinių daiktų mainytuvės“

2025-11-18
Nepamirštamas balsas iš Amsterdamo atlikėjas Tos aplankys ne vieną miestą

Nepamirštamas balsas iš Amsterdamo atlikėjas Tos aplankys ne vieną miestą

2025-11-18
Įsilaužimas

Savaitgalio Klaipėdos apskrities įvykių suvestinė

2025-11-17
Telšių regiono savivaldybėms – investicijos turizmo objektams

Telšių regiono savivaldybėms – investicijos turizmo objektams

2025-11-17
Šimtmečio istorija: paminėtas Nidos senosios mokyklos atidarymas

Paminėtas Nidos senosios mokyklos atidarymas

2025-11-17
A. Majauskas papildė „Neptūną“

A. Majauskas papildė „Neptūną“

2025-11-16

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02

Naujausi

Naujiena Lietuvos parduotuvėse: pirkėjų amžių tikrins dirbtinis intelektas

Kodėl „Black Friday“ pavirto į „Black November“, o Kalėdos prasideda spalį?

2025-11-19
Šiandienos „Cloudflare“ sutrikimai: Kas nutiko ir kodėl pusė interneto „lūžo“?

Šiandienos „Cloudflare“ sutrikimai: Kas nutiko ir kodėl pusė interneto „lūžo“?

2025-11-18
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.