Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Trečiadienis, 24 gruodžio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Įdomu » „Metų automobilio 2025“ elektromobilių testas: 200 km įveikė visi

„Metų automobilio 2025“ elektromobilių testas: 200 km įveikė visi

Paulius Liškauskas
2024-10-31
Įdomu, Transportas
Laikas: 4 min skaitymo
Fcomm nuotr.

Fcomm nuotr.

FacebookTwitterLinkedin

Prasidėjo „Metų automobilis 2025“ testai ir komisijos nariai realiomis sąlygomis tikrino elektromobilių deklaracijas. Tai reiškia, kad kiekvienas iš 12 konkurso elektromobilių turėjo vienodomis sąlygomis įveikti 200 kilometrų. Pirmą kartą konkurso istorijoje trasą įveikė visi. Tiesa, ne visiems šis uždavinys pasirodė esąs paprastas. 

Kaip realiomis sąlygomis patikrinti elektromobilį?

Trumpiausią atstumą pagal WTLP (angl. Worldwide Harmonised Light Vehicle Test) testo metodiką žada mažieji „Alfa Romeo Junior“ (398 km), „Lexus RZ 450e“ (404 km), „Mercedes-Benz“ EQA ir EQB (atitinkamai 456 ir 463 km) bei „Volvo“ EX30 (448 km). Kiti testuojami elektromobilių modeliai deklaruoja atstumus, viršijančius pusę tūkstančio kilometrų, tačiau tik „Renault Scenic E-Tech Electric“  pažada viršyti 600 km ir dokumentuose išdidžiai įsirašo 610 km.

„Metų automobilis 2025“ komisijai jau anksčiau teko susidurti su Lietuvos orų korekcijomis deklaruojamiems atstumams, todėl niekas aklai netiki pažadais ir pasiruošia netikėtumams bei siurprizams. Orai testams patys tinkamiausi:  greitkelyje Vilnius – Panevėžys, kuriame didžiausia leistina greičio riba  vis dar „vasariška,“ – 130 km/h,  – pučia stiprus šoninis vėjas. Kelio asfaltą tamsina lijundra, o bandymo metu oro temperatūra tikrai nėra optimali elektromobiliams ir yra 11 – 14 laipsnių šilumos.

Testuojamiems elektromobiliams 200 km atstumą buvo leidžiama įveikti maksimaliu 130 km/h greičiu, tačiau dėl aplinkos sąlygų vidutinis bendras greitis testo metu siekė kiek daugiau nei 90 km/h. Buvo nuspręsta, jog visi vairuotojai važiuos su įjungta pastovaus greičio palaikymo sistema, salone veiks klimato kontrolė, o taip pat komisijos nariai nevažiuos tyloje ir įsijungs automobiliuose įrengtas multimedijos sistemas.

Nuvažiuojamas atstumas lieka didžiausiu elektromobilių priešu

„Skaičiai iš laboratorijų ir poligonų – gana gera priemonė lyginti elektromobilius tarpusavyje, – šypsosi „Metų automobilis 2025“ komisijos narys Justas Lengvinas. – Tačiau mes lyginame juos ne tarpusavyje, o su daugelio vairuotojų praktikai įprastais automobiliais. O kai naudojimo sąlygos arčiau tikrovės, elektromobilių kompiuteriai nuo realybės šoko kraustosi iš proto ir pasitaiko  tikrai neįtikėtinų paklaidų.“

Elektromobiliai jau senokai nebėra kelių egzotika, todėl nors šis konkretus testas vertina nuvažiuojamą atstumą ir deklaruojamo maksimalaus kelio paklaidą, tačiau komisijos nariai pastebi, jog vis dažniau elektros jėgainė jau atrodo tik evoliucijos „dyzelis – benzinas – hibridas – elektra“ natūralia tąsa. Todėl vis svarbiau ne tik pliki skaičiai, bet ir patikimas planavimas, atsižvelgiant į paties elektromobilio rekomendacijas.

„Elektromobilis tampa ne keistu transportu, o ir tam tikro tipo žmonių Feng shui dalimi, – pasakoja Justas Lengvinas. – Svarbu ne tik galutiniai maksimalūs skaičiai, bet ir tam tikras sąžiningumas, kuris padeda planuoti keliones. Juk nėra sunku, kraunant elektromobilį, panaršyti keliasdešimt minučių po „Feisbuką“, jei taip ir planavai nuo pradžių ir visą tai darai be jokio streso.“

Būtent dėl šios priežasties „Metų automobilis 2025“ komisija šiemet vertino ne tik baterijos dydį ir jėgainės efektyvumą, bet ir kompiuterinio planavimo patikimumą. O su tuo, deja, vis dar didelės problemos.

 

1 Iš 12
- +

Realios vairavimo aplinkybės sumaišo visas teorinių testų kortas

„Pats jau kurį laiką važinėju su EV, todėl žiūriu į šį testą iš labai praktiškos pusės, – dėsto „Metų automobilis 2025“ komisijos narys Renaldas Gabartas. – Man važiuoti elektromobiliu –  ne nervų karas, galvojant, kur jį krausiu kitą kartą, o įprastas planavimas – toks pat, kaip važiuojant kitų rūšių degalais varomais automobiliais. Vienintelis skirtumas – galvoti šiek tiek iš anksto, nepasiliekant energijos problemų paskutinei minutei. Ir žinoma, aš turiu pasitikėti savo elektromobilio prietaisų parodymais. Kitaip tai nori nenori virs pastoviu žiūrėjimu į prietaisų skydelį.“

Įdomupaskaityti

Kūčiukai ir panetonė: lietuvių kalėdų stalo hitai

Kūčiukai ir panetonė: lietuvių kalėdų stalo hitai

2025-12-21
Akmenėje pirmąkart pasidalyta Betliejaus taikos ugnimi

Akmenėje pirmąkart pasidalyta Betliejaus taikos ugnimi

2025-12-20

O elektromobiliai pasirodo esantys tikri „melagiai“. Nors nuvažiuotas visas bandomas atstumas, tačiau vairuotojų nervai išsaugoti toli gražu ne vienodai. „Lexus RZ 450e“ vairuotojas turėjo paskutinius kilometrus važiuoti lėtai, nes akumuliatorius per daug sparčiai tuštėjo. Naujokė „Alfa Romeo Junior“, nors  sąžiningai deklaravo mažiausios talpos bateriją ir trumpiausią įveikiamą atstumą, įvarė komisijai streso atvykdama į „finišą“ tik su 4 proc. likusio krūvio. Panašiai „vos vos“ nuvažiuoti reikalaujamą atstumą pavyko ir „Volvo“ EX30. O va abu EQ „Mercedes-Benz“, nors deklaruoja nedaug didesnę talpą, į finišą atvyko su rezervu. Tuo tarpu didžiausią nuvažiuojamą atstumą ir baterijos talpą užsirašęs „Renault Scenic E-Tech Electric“ pasirodė ir didžiausios paklaidos autorius. Nors 200 km jis įveikė gana lengvai, tačiau jo maršruto kompiuteris pasižymėjo didžiausia paklaida tarp visų dalyvių.

„Elektromobilis vis dar tobulėjimo stadijoje, – sako Renaldas Gabartas. – Šiuo metu jis dažniausiai „žaliojo kurso“ ir „suvalkiečių“ pasirinkimas, tačiau įvertinus visą galimą naudą, kai taupai laiką važiuodamas specialia juosta ir aplenkdamas kamščius bei parkuodamas visur kur tik nori. Kai net neturėdamas saulės baterijos ir kraudamas viešo krovimo stotelėse važiuoji gerokai pigiau nei dyzeliu. Kai nebeliko kompromisų dėl vairavimo malonumo, techninės kokybės ir įvertinus akustinį komfortą bei papildomas elektrifikacijos paslaugas, elektromobilis darosi patraukliu pirkiniu  ne tik taupiausiems.“

Rezultatai

Apibendrinant elektromobilių nuvažiuojamo testo rezultatus, galima drąsiai teigti, jog lietuviškas ruduo nuo kiekvieno žadamo nuvažiuoti 100 km nubraukia didelę dalį. Mažiausiai klydo „Audi Q6 e-tron“, „Mercedes-Benz“ EQB ir „Volkswagen ID.7 Tourer“. Jų deklaruojamas atstumas buvo arčiausiai realaus. Didžiausiais „optimistais“ be jau minėto „Renault Scenic E-Tech Electric“ tapo „Alfa Romeo Junior“, „Lexus RZ 450e“, „Peugeot E-3008“ ir „Volvo“ EX30. O „Cupra Tavascan“, „Ford Explorer EV“, „Mercedes-Benz“ EQA ir „Porsche Macan Turbo EV“ teikia savo savininkams gana realius ir kelionėms patogius duomenis.

Tolimiausias keliones  pajėgs įveikti „Audi Q6 e-tron“, „Porsche Macan Turbo EV“ ir „Volkswagen ID.7 Tourer“, o va „Alfa Romeo Junior“, „Lexus RZ 450e“ ir „Volvo EX30“ geriausiai tiks miestiečiams.

Šis elektromobilių testas nėra geriausio elektrinio automobilio rinkimas. Jame „Metų automobilis 2025“ komisija vertino tik nuvažiuojamą atstumą ir kompiuterinio asistento atstumo paklaidą. Akivaizdu, jog neužilgo reiks elektromobilį vertinti kartu su kitomis jėgainėmis varomomis transporto priemonėmis ir nebeišskirti jo kaip atskiros nominacijos. Kol kas „Metų automobilis 2025“ komisija pasižymėjo savo užrašuose pirmuosius rezultatus, o visi susidomėję skaitytojai gali ir patys įvertinti juos lentelėje su svarbiausiais techniniais bandymų duomenimis.

Fcomm nuotraukos

Žymos: Elektromobiliai
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Savivaldybės meras dalyvavo bitininkų šventėje
Įdomu

Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės

2025-12-19
Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės
Įdomu

Kelionės ne dėl nuotraukų, o dėl patirčių: keičiasi lietuvių kelionių vertybės

2025-12-19
Žaidimų kūrėjų festivalis „LT Game Jam 2026“ kviečia prisijungti
Įdomu

Žaidimų kūrėjų festivalis „LT Game Jam 2026“ kviečia prisijungti

2025-12-18
Prabangūs Naujieji metai Dubajuje, galite tai patirti
Įdomu

Prabangūs Naujieji metai Dubajuje, galite tai patirti

2025-12-16
2026 metais Tirkšliams suteikiamas Mažosios Lietuvos kultūros sostinės vardas
Įdomu

2026 metais Tirkšliams suteikiamas Mažosios Lietuvos kultūros sostinės vardas

2025-12-15
„Michelin“ pelnęs šefas T. Eidukevičius atskleidė savo firminį kalėdinį desertą
Įdomu

„Michelin“ pelnęs šefas T. Eidukevičius atskleidė savo firminį kalėdinį desertą

2025-12-12
Mažeikiškių laimėjimai XIV Žemaitijos regiono konkurse „Skaitīmā žemaitėškā“
Įdomu

Radijo stotyje „Mažeikių aidas“ – pirmasis atviras pokalbis

2025-12-10
Nuskambėjo „Dainų dainelė“ Kelmės rajone
Įdomu

Nuskambėjo „Dainų dainelė“ Kelmės rajone

2025-12-06
Mažiesiems keliautojams – spalvinimo knygelė apie Kretingą
Įdomu

Mažiesiems keliautojams – spalvinimo knygelė apie Kretingą

2025-12-04
Artėja „Kalėdinis žąsų turgus Mažojoje Lietuvoje“
Įdomu

Artėja „Kalėdinis žąsų turgus Mažojoje Lietuvoje“

2025-12-04

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
8 kg aukso ir virš milijono eurų – krūva įtariamųjų Žemės ūkio ministerijoje
Kriminalai

8 kg aukso ir virš milijono eurų – krūva įtariamųjų Žemės ūkio ministerijoje

2025-12-17
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras
Gyvenimas

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02
Susitikimas Mažeikiuose  su naujuoju „ORLEN Lietuva“ vadovu
Aktualijos

Susitikimas Mažeikiuose su naujuoju „ORLEN Lietuva“ vadovu

2025-12-18
Kalėdų miestelio Mažeikiuose atidarymas – jau gruodžio 19-ąją
Laisvalaikis

Kalėdų miestelio Mažeikiuose atidarymas – jau gruodžio 19-ąją

2025-12-09

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Klaipėdos „Neptūnas“ pergale startavo Citadele Karaliaus Mindaugo taurės varžybose

Klaipėdos „Neptūnas“ pergale startavo Citadele Karaliaus Mindaugo taurės varžybose

2025-12-24
Augaliniai narkotikai

Pirmadienio Klaipėdos apskrities įvykių suvestinė

2025-12-23
Tarptautiniam Mažeikių meno festivaliui skirtas dalinis finansavimas

Tarptautiniam Mažeikių meno festivaliui skirtas dalinis finansavimas

2025-12-23
Naujasis „Vaivorykštės“ aikštynas Gargžduose jau kviečia išbandyti jėgas

Naujasis „Vaivorykštės“ aikštynas Gargžduose jau kviečia išbandyti jėgas

2025-12-23
Mažeikių rajono vandens telkiniuose – įvairių rūšių žuvų papildymas

Mažeikių rajono vandens telkiniuose – įvairių rūšių žuvų papildymas

2025-12-23
Nuo 2026 m. sausio 1 d. įsigalioja privalomas klientų aptarnavimas lietuvių kalba

Nuo 2026 m. sausio 1 d. įsigalioja privalomas klientų aptarnavimas lietuvių kalba

2025-12-23

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
8 kg aukso ir virš milijono eurų – krūva įtariamųjų Žemės ūkio ministerijoje

8 kg aukso ir virš milijono eurų – krūva įtariamųjų Žemės ūkio ministerijoje

2025-12-17

Naujausi

Kalėdų dieną  šventinis laimės ratas „Atvirų horizontų“ programėlėje – laukia šaunūs prizai!

Kalėdų dieną šventinis laimės ratas „Atvirų horizontų“ programėlėje – laukia šaunūs prizai!

2025-12-24
Klaipėdos „Neptūnas“ pergale startavo Citadele Karaliaus Mindaugo taurės varžybose

Klaipėdos „Neptūnas“ pergale startavo Citadele Karaliaus Mindaugo taurės varžybose

2025-12-24
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.