Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį.
Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia „Aurora Hotel Klaipėda“ viešbučio, vienu metu bus galima įkrauti 2 elektromobilius. Bendra instaliuota projekto galia – 240 kW. Tokios galios įkrovikliai transporto priemones, priklausomai nuo jų baterijos dydžio ir maksimalios įkrovimo galios, leidžia įkrauti mažiau nei per pusvalandį. Į Neringą keliaujančių gyventojų srautai, ypač vasaros sezonu, kasmet auga, todėl elektromobilių vairuotojai Lietuvos kurortą pasiekti galės patogiau.
„ Į Neringą keliaujančių gyventojų srautai, ypač vasaros sezonu, kasmet auga, o automobilių srautai Smiltynės perkėloje kasmet ženkliai intensyvėja. Būtent todėl, galvodami apie „Enefit“ viešojo įkrovimo stotelių plėtrą, pasirinkome šią lokaciją. Siekiame, kad žaliosios kelionės gyventojams, vykstantiems į Nidą, Preilą ar Juodkrantę būtų kuo patogesnės, o dėl to nekiltų nepatogumų ir klaipėdiečiams“, – sako „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vystymo vadovas Tomas Žilionis.
Klaipėdos mieste – tai jau 9-oji „Enefit“ įkrovimo stotelė. Dar dvi itin greito įkrovimo stotelės Klaipėdoje pastatytos šalia „Švytūrio” arenos
Planai Klaipėdoje – ambicingi
Nors gerokai mažesnė Klaipėda absoliučiais registruotų elektromobilių skaičiais nusileidžia Vilniui ir Kaunui, uostamiesčio regioną pagrįstai galima laikyti lyderiu pagal tai, kokia dalis gyventojų renkasi ekologiškas transporto priemones. Šiemet Klaipėdoje planuojami elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros projektai turėtų dar labiau pagerinti miesto pozicijas žaliojo transporto žemėlapyje.
Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, šių metų balandžio 1 d. Daugiausia grynųjų elektromobilių buvo sostinės regione. Vilniaus ir Vilniaus rajono savivaldybėse kartu sudėjus iš viso buvo registruota beveik 9,5 tūkst. grynųjų elektromobilių, neskaičiuojant iš tinklo įkraunamų hibridų.. Kaune ir Kauno rajone tokių transporto priemonių buvo 4,2 tūkst., o Klaipėdoje ir Klaipėdos rajone – 1,6 tūkst.
Ekspertai pastebi, kad nors šiais skaičiais Klaipėda atsilieka nuo Vilniaus ir Kauno, tačiau reikia įvertinti, kad ir gyventojų skaičiumi ji yra kone du kartus mažesnė už Kauną ir pusketvirto karto – už Vilnių.
„Klaipėdos regionas demonstruoja, kad elektromobilių era – jau ne ateities vizija, o šiandienos realybė. O tai lemia, kad vieninteliame mūsų uostamiestyje sparčiai plėtojama ir įkrovimo infrastruktūra, kuri ne tik patenkins dabartinių elektromobilių vairuotojų poreikius, bet paskatins dar daugiau klaipėdiečių ir aplinkinių savivaldybių gyventojų rinktis ekologiškas transporto priemones“, – sako T. Žilionis.
Šiuo metu Klaipėdoje ir rajone veikia 16 „Enefit“ įkroviklių su 32 įkrovimo prieigomis.