Gegužės 29 d., 15 val., Vilniaus rotušėje vyks specialiųjų poreikių vaikų, turinčių protinę negalią bei judesio ir padėties sutrikimų, bei profesionalių šiuolaikinio šokio šokėjų bendro projekto „Išlaisvink žmogų ir jis pradės kurti“ baigiamasis renginys. Jo metu scenoje pasirodys 63 Vilniaus Šilo specialiosios mokyklos mokiniai ir šokio teatro „Dansema“ šokėjai Giedrė Subotinaitė, Mantas Stabačinskas ir Agnė Ramanauskaitė. Tai – projektas, orientuotas į socialinės atskirties mažinimą, aktyvinant visuomenę, ugdant toleranciją, siekiant atvirumo bei supratimo, kad vaikai su negalia taip pat geba kurti.
Projekto idėja kilo Rotušės darbuotojams, siekiantiems atverti duris vaikams su specialiaisiais poreikiais. „Šokio, kūno ekspresijos bei dailės terapija – tai socialinė ir fizinė pagalba neįgaliajam. Esame įsitikinę, kad svarbu plėtoti vaikų su specialiaisiais poreikiais galimybes lavintis ir panaudoti savo kūrybines, menines ir intelektines galias“, – apie projekto idėją kalba Vilniaus rotušės valdytojo pavaduotoja Laima Nerkevičienė.
Šokio spektaklio choreografė Birutė Banevičiūtė paklausta, kaip sekasi kurti su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais, atskleidžia, jog iš pradžių maniusi, kad bus sunkiau. „Dirbant nėra jokio skubėjimo ar orientavimosi į rezultatą – čia kur kas svarbesnis procesas. Norime, kad vaikai visa esybe patirtų šokį, tad kiekvieną kartą, atėję į repeticiją, šokėjai pradeda šokti patys, neragindami vaikų prisijungti, o dalyviai prisijungia tada, kai pajaučia, kad gali ir nori. Pusvalandžio trukmės pasirodymas renginio dieną gali nustebinti ne tik lankytojus, bet ir pačius kūrėjus, dirbančius su vaikais“, – apžvelgia choreografė, šokio edukologė Birutė Banevičiūtė.
Šokio teatro „Dansema“ šokėja Giedrė Subotinaitė džiaugiasi, kad kiekviena repeticija prieš pasirodymą, tarsi naujas kūrybinis atradimas. „Iš pradžių vaikai akylai mane stebėjo, paskui po truputį per kelias repeticijas visi įsitraukė į atveriantį šokio procesą. Dabar jau ir aš iš jų mokausi – vaikai atranda tiek daug nuostabių dalykų, kaip galima pavaizduoti skirtingas situacijas. Šiuolaikinio šokio metu kiekvienas gali išreikšti save, pasitelkdamas kūno ekspresiją, juk nebūtina tiksliai pakartoti konkrečių šokio žingsnelių. Po repeticijų vaikai šokant išgyventas emocijas tapo ir taip dar labiau sustiprina savo patyrimą „čia ir dabar“, išreikšdami vizualiai, – pasakoja G. Subotinaitė.
Vilniaus Šilo specialiosios mokyklos direktorė Egidija Urbanavičienė džiaugiasi, jog šiame projekte dalyvauja visi ugdymo įstaigos auklėtiniai ir pedagogai. „Ne paslaptis, kad dirbti ir kurti su specialiųjų poreikių vaikais ne visada lengva, todėl smagu, kad šokio teatro šokėjams pavyko rasti būdą, kaip įtraukti vaikus į kūrybinius procesus. Projektas „Išlaisvink žmogų ir jis pradės kurti“ labai aktualus, nes šokio ir judesio terapija Lietuvoje nėra plačiai taikoma, tačiau susidomėjimas ypač didelis, nes vaikams su protine negalia, judesio ir padėties sutrikimais yra ypač svarbu diferencijuoti bei individualizuoti fizines veiklas, kad kiekvienas galėtų atsiskleisti kaip kurianti asmenybė“, – unikalios iniciatyvos procesus apžvelgia E. Urbanavičienė.
„Projekto metu daug patirties turintys projekto partneriai bendradarbiauja, dalinasi patirtimi bei žiniomis, kaip geriau socializuoti ir integruoti vaikus su protine, judesio ir padėties negalia visuomeniniame, kultūriniame Vilniaus miesto gyvenime“, – apibendrina L. Nerkevičienė.
Projekto organizatoriai, Vilniaus rotušė, primena, kad gegužės 29 d., 15 val., bus surengtas ne tik unikalus šokio spektaklis (kompozitorė – Rasa Dikčienė), bet ir atidaryta vaikų vizualiųjų menų paroda.