Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Šeštadienis, 15 rugpjūčio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Gyvenimas » Vokiečių tyrimas: Vitaminas D padeda Jums išgyventi

Vokiečių tyrimas: Vitaminas D padeda Jums išgyventi

Žemaitijos gidas
2016-02-26
Gyvenimas, Įdomu
Laikas: 2 min skaitymo
FacebookTwitterLinkedin

Dideliame tyrime, kuriame dalyvavo vidutinio ir vyresnio amžiaus vokiečiai, buvo nustatyta, kad tiems, kurių organizme buvo ypač nedaug vitamino D, grėsė gerokai didesnis pavojus mirti nuo vėžio, širdies ir kraujagyslių ligų ir kvėpavimo negalavimų.

Saulės šviesa, riebi žuvis ir papildai yra puikūs būdai padidinti vitamino D – maistingosios medžiagos, kuri, atrodo, gali gerokai atitolinti mirties dieną – atsargas organizme. Paskelbdami šią naujieną anksčiau, negu ji buvo publikuota leidinyje „American Journal of Clinical Nutrition“ (Amerikos gydomosios mitybos žurnale), Vokietijos tyrėjai iš Vokietijos vėžio mokslinio tyrimo centro nurodė ryšį tarp vitamino D kiekio organizme ir mirtingumo pavojaus. Beveik 10 metų stebėdami didelę 50–74 m. amžiaus žmonių grupę ir susiedami vitamino D kiekius jų organizmuose su jų mirtingumo rodikliu, mokslininkai nustatė aiškiai išreikštą atvirkštinį ryšį tarp mirties rizikos ir vitamino D.

71 % didesnis mirtingumo pavojus

Žmonėms, kuriems trūko vitamino D, grėsė net 71 % didesnis mirtingumo dėl įvairių priežasčių pavojus, palyginti su tais žmonėmis, kurių organizme buvo pakankamas vitamino D kiekis. Konkrečiai, pavojus mirti nuo širdies ir kraujagyslių ligų šios grupės žmonėms, kuriems trūko vitamino D, buvo didesnis 39 %, mirti nuo vėžio – didesnis 42 %. Ir galiausiai šioje grupėje buvo nustatytas net 150 % didesnis mirtingumas nuo kvėpavimo ligų. Visi skaičiai yra reikšmingi.

Dar vienas įrodymas

Vokiečių tyrimas papildo vis didėjantį tyrimų, įrodančių, kad mažas vitamino D kiekis susijęs su padidėjusiu mirtingumu, skaičių. 2012 metais leidinyje „American Journal of Cardiology“ („Amerikos kardiologijos žurnale“) publikuotame tyrime pabrėžiama, kad žmonėms, kurių organizme buvo sukaupta labai mažai vitamino D, grėsė 164 % didesnis pavojus mirti nuo padidėjusio kraujospūdžio, išeminės širdies ligos arba diabeto, palyginti su tais, kurių kraujyje buvo pakankamai vitamino D.

Ir naujausio vokiečių tyrimo, ir amerikiečių 2012 m. tyrimo duomenimis, vitamino D trūkumas organizme pasireiškia, kai jo kiekis tampa mažesnis nei 30 nmol/L.

Įdomupaskaityti

Rugpjūčio 22 d. prasideda istorinis, intelektualus mototuristinis ralis

Rugpjūčio 22 d. prasideda istorinis, intelektualus mototuristinis ralis

2026-08-14
Telšiai kvies miestą pažinti sutemus: ketvirtą kartą vyks Turizmo naktis, kurios vinis – „Cėbolīnės jiedėma tornīrs“

Telšiai kvies miestą pažinti sutemus: ketvirtą kartą vyks Turizmo naktis, kurios vinis – „Cėbolīnės jiedėma tornīrs“

2026-08-14

Šaltinis:

„25-hidroksivitamino D koncentracijų aiškios sąsajos su mirtingumu nuo visų priežasčių, širdies ir kraujagyslių ligų, vėžio ir kvėpavimo ligų“

Ben Schöttker, Ulrike Haug, Lutz Schomburg, Joseph Köhrle, Laura Perna, Heiko Müller, Bernd Holleczek ir Hermann Brenner „American Journal of Clinical Nutrition“, Išleidimo data:10.3945/ajcn.112.047712

Pamiršta maistingoji medžiaga

Maisto papildas
Maisto papildas

Ne taip seniai gydytojai ir mitybos specialistai įspėjo žmones atsargiomis dozėmis vartoti vitaminą D, pareikšdami,

kad per didelis jo kiekis gali turėti šalutinį poveikį. Pastaraisiais metais mokslas įrodė, kad yra priešingai. Tyrimų duomenimis, didžiajai daliai gyventojų (įskaitant ir sveikus žmones) trūksta vitamino D. Be to, nustatyta, kad ši maistingoji medžiaga yra saugi vartoti net ir daug didesnėmis dozėmis, nei buvo rekomenduota anksčiau.

Šiandien yra žinoma, kad vitaminas D padeda išvengti osteoporozės, sklerozės, širdies ir kraujagyslių ligų, diabeto ir netgi vėžinių susirgimų.

Geriausi vitamino D šaltiniai – saulė ir riebi žuvis. Šiaurės Europoje saulės šviesos nepakanka, norint gauti reikiamą vitamino D kiekį. Tačiau vartodami papildą „D-Pearls“, kurio kiekviena kapsulė aprūpina Jūsų organizmą 40 mikrogramais biologiškai aktyvaus vitamino D, lengvai atkursite šios maistingosios medžiagos kiekį savo kraujyje.

DalintisDalintis

Panašios naujienos

Joniškis kviečia prisijungti prie Europos judumo savaitės veiklų
Įdomu

Joniškis kviečia prisijungti prie Europos judumo savaitės veiklų

2026-08-13
Telšiai jungiasi prie iniciatyvos: „Senjorų piknikas“
Įdomu

Telšiai jungiasi prie iniciatyvos: „Senjorų piknikas“

2026-08-13
Saulė
Aplinka

Vyksta dalinis Saulės užtemimas Lietuvos danguje

2026-08-12
Žolinė Palangos Birutės parke – ypatinga gamtos, meno, skonio ir tradicijų savaitė
Įdomu

Žolinė Palangos Birutės parke – ypatinga gamtos, meno, skonio ir tradicijų savaitė

2026-08-11
Raseiniuose ir Šiluvoje vyksiantis  Tarptautinis religinio turizmo forumas – galimybė pristatyti paslaugas ir surasti naujus pirkėjus
Įdomu

Raseiniuose ir Šiluvoje vyksiantis Tarptautinis religinio turizmo forumas – galimybė pristatyti paslaugas ir surasti naujus pirkėjus

2026-08-11
Šiauliai švenčia 790-ąjį gimtadienį: keturios dienos, kuriomis gyvens visas miestas
Įdomu

Šiauliai švenčia 790-ąjį gimtadienį: keturios dienos, kuriomis gyvens visas miestas

2026-08-11
Klaipėdoje oficialiai atidarytas Europos ORC buriavimo čempionatas
Įdomu

Klaipėdoje oficialiai atidarytas Europos ORC buriavimo čempionatas

2026-08-11
Rugpjūčio 20-23 dienomis į Šventąją vėl kviečia tarptautinis baikerių paplūdimio ir muzikos festivalis BEACH BIKE FEST
Įdomu

Rugpjūčio 20-23 dienomis į Šventąją vėl kviečia tarptautinis baikerių paplūdimio ir muzikos festivalis BEACH BIKE FEST

2026-08-10
Akmenės rajone jau devintus metus organizuojama vaikų prevencinė stovykla „Aš galiu“
Akmenė

Akmenės rajone jau devintus metus organizuojama vaikų prevencinė stovykla „Aš galiu“

2026-08-07
Artėjant Žolinei, Palangoje susitikimas su žolininke Danute Kunčiene
Įdomu

Artėjant Žolinei, Palangoje susitikimas su žolininke Danute Kunčiene

2026-08-07

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Iki 2026 m. spalio 1 d. galima teikti paraiškas neformaliojo vaikų švietimo  programoms akredituoti

Iki 2026 m. spalio 1 d. galima teikti paraiškas neformaliojo vaikų švietimo programoms akredituoti

2026-08-15
Smeltalės upė Klaipėdoje bus valoma ir gilinama

Smeltalės upė Klaipėdoje bus valoma ir gilinama

2026-08-14
Klaipėdos rajone lankėsi socialinės apsaugos ir darbo viceministrė

Klaipėdos rajone lankėsi socialinės apsaugos ir darbo viceministrė

2026-08-14
Neringos savivaldybėje lankėsi Ispanijos ambasadorius

Neringos savivaldybėje lankėsi Ispanijos ambasadorius

2026-08-14
Raseinių atstovės dalijosi patirtimi Baltijos šalių jaunimo sostinių diskusijoje

Raseinių atstovės dalijosi patirtimi Baltijos šalių jaunimo sostinių diskusijoje

2026-08-14
Europos čempionatuose – mažeikiškių sportininkų pergalės

Europos čempionatuose – mažeikiškių sportininkų pergalės

2026-08-14

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Nemirsetos paplūdimyje rasto vyro gyvybė užgeso jūroje

Kopų tvirtinimo talka pajūryje

2025-09-26
Pakražantiškių Jurginės  neįsivaizduojamos be sūrių

Pakražantiškių Jurginės neįsivaizduojamos be sūrių

2016-04-26

Naujausi

Kretingoje bus atidarytas didžiausias Lietuvoje kalnų dviračių parkas

Kretingoje bus atidarytas didžiausias Lietuvoje kalnų dviračių parkas

2026-08-15
„Atžalyno“ spektaklis apie Kretingos istoriją bus rodomas pasauliniame festivalyje

„Atžalyno“ spektaklis apie Kretingos istoriją bus rodomas pasauliniame festivalyje

2026-08-15
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.