Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Šeštadienis, 12 liepos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Žvilgsnis iš šalies: jei uždarai vartus į pasaulį, uždarysi ir miestą

Žvilgsnis iš šalies: jei uždarai vartus į pasaulį, uždarysi ir miestą

Žemaitijos gidas
2017-08-14
Įdomu
Laikas: 6 min skaitymo
FacebookTwitterLinkedin

Šiaulių oro uostas pasiekė kritinę stadiją: arba ras išeitį ir ims vystytis, arba žlugs. Lietuvos Respublikos Seimo Užsienio reikalų komiteto narys, buvęs Lietuvos ambasadorius JAV Žygimantas Pavilionis, stebėjęs viešas diskusijas apie Šiaulių oro uosto ateitį, nusprendė pasiūlyti savo patirtį ir ryšius. Aplankęs oro uostą, apžiūrėjęs skylėtą civilinių skrydžių peroną, susitikęs su miesto meru Artūru Visocku, diplomatas ir politikas atsakė į „Šiaulių naujienų“ klausimus.

– Kokią matote Šiaulių oro uosto perspektyvą?
– Oro uostas reikalingas labai rimtiems darbams, ne tik kariniams, strateginiams, bet ir verslui, regiono augimui. Aišku, ta infrastruktūra tokia didžiulė, didžiausias pakilimo takas Baltijos šalyse. Darbas jį pristatant ir parduodant užsienio šalyse turi būti globalinis.

Kažkada niekam netikint susitelkusios kelios ministerijos, Klaipėdos uostas, geležinkeliai, krovinių terminalai nuvažiavome į Sent Luisą (JAV), kur yra pagrindinė NATO logistinė bazė, ir sugebėjome pristatyti bei parduoti gerąja to žodžio prasme Klaipėdos uostą, atmušdami 50 procentų amerikiečių tranzito į Afganistaną ir atgal iš Rygos. Po to Klaipėdos uostas sudarė komercines sutartis su 6 Amerikos uostais, kurie karinės operacijos metu pamatė jo gebėjimus.

Įdomupaskaityti

Vasara Palangoje ir Šventojoje

Vasara Palangoje ir Šventojoje

2025-07-08
Žemaitijos nacionaliniame parke įkurdintas niūriaspalvis auksavabalis

Žemaitijos nacionaliniame parke įkurdintas niūriaspalvis auksavabalis

2025-07-08

Tuo metu amerikiečiai stebėjo ir Šiaulių oro uostą bei svarstė apie jo panaudojimą, tačiau tranzitas baigėsi, nes karinė operacija baigėsi. Bet vien ta istorija apie Klaipėdos precedentą išliko. Tai man suteikia vilties, kad šį kartą mes tą patį galime padaryti dėl Šiaulių. Aš mačiau amerikiečių akis, kai kalbėjome apie Šiaulių oro uostą. Ir tai man leido tikėtis, kad padirbėjus jį (jo paslaugas – aut.) būtų galima pelningai parduoti.

Aš esu įsitikinęs, kad sutelkus vietos valdžios, oro uosto, miesto verslo, ne tik Krašto apsaugos, bet ir Susisiekimo, gal net ir  Ūkio ministerijas (kalba būtų ir apie investicijų pritraukimą, juk šalia laisvoji ekonominė zona), susitarus politiniame lygyje, kad mes norime išsaugoti ne tik oro uostą, bet ir visą regioną, galėtume nuvažiuoti pas strateginius šio pasaulio lyderius į Ameriką, į Kiniją, gal dar į kelias globalinį lygį pasiekusias šalis ir pristatyti šitą oro uostą ir jo viziją. Po metų – dvejų jau būtų pirmi rezultatai.

– Tačiau tam reikalinga valstybės pagalba, miestas vienas nepajėgus išjudinti oro uosto veiklos.
– Gėdinga yra tai, kad šiuo metu Šiaulių oro uostas negauna nieko iš valstybės biudžeto. Girdžiu kalbas, kad Savivaldybė parengs to naujo modernaus perono įrengimą, girdžiu, kad KAM turi remti savo karinę bazę, tačiau kur Lietuva, kur valstybės vizija? Nematau. Man liūdna, Lietuva man atrodo šiek tiek kaip Šiaulių oro uostas, kai valdžia nesugeba susitelkti strateginiams dalykams. Kiekvienas judina po vieną pirštą, bet ranka nejuda – galva nejuda.

– Miesto valdžia skundžiasi, kad vyriausybinės institucijos turi vieną atsakymą: čia Savivaldybės įmonė, ne valstybės, todėl jokios paramos gali nesitikėti. Ar tai teisinga?
– Kaip gali būti tik Savivaldybės oro uostas su didžiausiu pakilimo taku Baltijos šalyse? Čia pasaulinis oro uostas, kuris šiuo metu merdi. Tos betoninės plytelės atrodo kaip vandenynas, apaugusios žolėmis, kur, sako, „Boingai“ ratus laužo. Tai yra gėda. Tai nevalstybinio mąstymo pavyzdys.

Aš tikrai padarysiu viską, kad tai galėtų pasikeisti. Tikiu dabartiniu susisiekimo ministru Roku Masiuliu, jis – mano draugas ir „grupiokas“. Jis parodė, ką moka sukurdamas suskystintų dujų terminalą Klaipėdoje, jis buvo vienas iš labiausiai gerbiamų ministrų Vašingtone, nes kiti tik kalbėjo, o jis padarė. Dabar sutvarkęs pusiau sovietinę geležinkelio hidrą ir reformavęs geležinkelį, galėtų savo jauną energiją nukreipti būtent į Šiaulių oro uostą.

Aš ką tik buvau Gruzijos Kutaisio mieste. Tai senoji sostinė, kuriai buvęs prezidentas M. Saakašvilis įkvėpti gyvybės bandė dviem būdais – perkeldamas dalį valstybinių ir parlamento pastatų bei atgaivindamas Kutaisio oro uostą. Ten įsikūrė „Wizzair“ oro skrydžių bendrovės bazė, visa pusė Gruzijos atsigavo nuo vieno oro uosto: keliai nusitiesė į tolimiausius kalnų tarpeklius, atsivėrė grožis turistams, turistai atėjo ten, kur šimtus metų nieko nebuvo, parduotuvėlės atsirado, mašinos pasikeitė, žmonės ėmė kitaip elgtis. Tiesioginiais reisais į Kutaisį skrenda ne tik lietuviai, bet ir latviai, estai, baltarusiai – visas regionas.

Gal toks traukos centras galėtų būti Šiauliai. Manau, kad ir kariškiams būtų gerai parodyti, jog karinis oro uostas su civiliniu dėmeniu gali būti naudingas Šiaulių miestui, regionui. Pavyzdžiui, Briuselio oro uostas yra ir karinės, ir civilinės paskirties. Puikiausiai viskas dera. Tai dėl to, kad valstybė turi viziją ir ją išvystė, nors konkurencija žvėriška, tankumas milžiniškas, pilna oro uostų Belgijoje. Lietuvoje nėra tokios konkurencijos.

– Bet ar Lietuvai reikalingas ketvirtas oro uostas?
– Šis oro uostas nėra skirtas Lietuvai. Jis skirtas visam regionui ir visam pasauliui. Mes esame 500 mln. rinkos dalis, logistinis centras yra geras. 300 km yra tik centimetras pasaulinių lyderių ir pasaulinių kompanijų apmąstymuose. Jie matytų infrastruktūrą, jei mes gerai ją paruoštume. Šiuo metu Kaunas traukia investuotojus, nes Kauno meras kuria infrastruktūrą, kuri vilioja investuotojus. Amerikos investuotojai, atvažiavę į Kauną, labai greitai suprato, kad reikia tik rozetę įjungti ir verslas veiks.

Čia kita situacija. Bet kodėl ne? Jei galvoti kūrybingai, už tvoros yra LEZ‘as, didžiausi takai, puikus privažiavimas, esi tarp Rygos ir Vilniaus, esi regiono viduryje. Mąstant plačiai, reikia regioninės vizijos. Bet tu jos negali turėti kaip meras, o tik kaip valstybė ar net pora valstybių arba net kaip visas regionas. Reikia nuvažiuoti pas amerikiečius ir pasitarti, ar čia negalėtų būti dar vienas taškas jų dar didesniam nusileidimui. Manau, kad tikrai tai galėtume padaryti, tik reikia tikėjimo, vizijos ir koordinuoto darbo. Kai mes, Lietuva, dirbame kaip maža koordinuota komanda, labai daug pasiekiame. Kartais didesnėms šalims sunkiau tai padaryti, daugiau interesų. Čia būtų galima tai padaryti. Man gaila tos infrastruktūros, kuri miršta ir kartu miršta Šiaulių potencialas.

– Šiauliuose svarstoma ir galimybė perduoti civilinį oro uostą valstybei, tačiau baiminamasi, kad perėmus jis bus uždarytas. Ar turi pagrindo tokie nuogąstavimai?
– Galbūt galima tarpinį variantą surasti. Klaipėdoje irgi vyksta diskusija tarp uosto ir savivaldos, kiek valstybinis uostas turi ir gali prisidėti prie miesto ir tarnauti jo vystymuisi. Manau, kad reikia gero pokalbio ir derybų su susisiekimo ministru. Reikia regioninio požiūrio, ministras jį gali turėti. Jis labai rimtai prisidėjo prie suskystintų dujų revoliucijos, kuri keičia pasaulį, ir tikrai yra geras strategas. Jis gali pastrateguoti kartu su ūkio ministru. Investicijos plūsta į šalį, kai jas sujungi su regionine politika. Pereiname į skaudžią temą, bet ir su švietimo ministru reikia kalbėti, koks Šiaulių universiteto likimas, kiek smegenų mes norime pritraukti, nes be smegenų nebus investicijų. Turi būti paketas. Jei noriu išsaugoti Šiaulius, turiu išsaugoti protus, infrastruktūrą ir susitarti su Vilniumi, kaip jis padeda ją vystyti. Tai, kad Klaipėda nurungė visus regione esančius uostus ir tik su rusų uostais Sankt Peterburge dar rungiasi, yra valstybinio darbo rezultatas, į kurį buvo visi įtraukti.

Mūsų ambasadorius Vašingtone tikrai nėra gavęs jokios vizijos, jokios instrukcijos ir nėra nuvažiavęs nė į vieną amerikietišką instituciją ir pabandęs pristatyti Šiaulių oro uosto. Jis neturi net pradinės medžiagos. O galėtų tiek ambasadorius Vašingtone, tiek Kinijoje, tiek Londone… Londonas ieškos naujų išėjimų į pasaulį. „Brexitas“ skauda, kai tu išeini iš milijoninės rinkos. Manoma, kad britai taps dar agresyvesni komercijoje ir gali tapti aktyvesni Baltijos šalyse. Pakalbėkime dar kartą su britais, jie vis tiek yra globalinė galia. Pakalbėkime su gimstančiomis ekonomikomis – Indonezija, Indija.

– Egzistencinis klausimas: kas pirma višta ar kiaušinis? Ar pirma turime susitvarkyti infrastruktūrą, ar pirma – kurti viziją ir oro uostą pardavinėti?
– Ir tai, ir tai. Šiaulių oro uosto darbuotojai sakė, jei būtų nors kiek prižiūrėtos tos perono plytelės, vaizdas toks blogas nebūtų. Reikėjo nors mažo rūpesčio ir ta vieta nebūtų numirusi. Dabar reikia didžiulių investicijų tai vietai prikelti. Nebuvo palaikymo iš vietos valdžios, o ji turi būti. Bet jei valstybės biudžete bus nulis oro uostui ir nebus jokios vizijos, nieko negalės padaryti. Oro uostas yra per didelis miestui. Būtinai reikia Vilniaus, o gal net kitų šio Europos regiono miestų įsitraukimo. Gal Šiaurės šalių. Šiaulių oro uostas turi turėti savo pasaulinę viziją, užsienio reikalų ministrą, diplomatinę tarnybą ir pardavinėti save.

Užsienio reikalų ministerija iš esmės visada buvo jūsų pusėje. Būtų gražu, kad tai taptų galvosūkiu premjerui. Latvijoje mažiausias toks projektas yra pardavinėjamas premjero lygiu. Turi būti valstybinis lygis su gera anglų kalba, pristatyti gali tekti gal 10 kartų. Kad patektum į radarus globalinių lyderių, turi labai daug dirbti.

– Ką atsakytumėte miesto politikams, kurie kalba apie tai, kad oro uostas per sunki našta miestui, todėl reikėtų jį uždaryti?
– Tai yra strateginis objektas. Valstybė turi dalyvauti diskusijoje su miestu ir apsispręsti, ar ji nemato perspektyvos civilinei daliai ir nori vystyti tik karinę. Tačiau aš manau, kad jei galvojame apie Šiaulių miestą ir jo ateitį, čia privalo būti civilinė dalis, nes sprendimas dėl civilinės dalies uždarymo man būtų panašu į prisipažinimą, kad ir Šiaulių miestui ateina tam tikra pabaiga. Jei tu uždarai vartus į pasaulį, ilgainiui tu uždarysi ir miestą. Tai reiškia, kad tu neturi vizijos miestui ir tai yra simptomas labai rimtos ligos, kuri gali baigtis visaip.

Nuostata, kad pinigai tekėtų tik ten, kur jie natūraliai teka – į Vilnių, yra išlikusi. Regioninės politikos nėra, bet Šiaulių miestas neturėtų tuo tenkintis. Oro uostas yra unikalus objektas ir skaudėtų širdį jį uždaryti. Siūlyčiau ir merui, ir Tarybai susitelkti su miesto verslu. Padarysiu viską, kad susitikimas su ministru įvyktų, reikia jį sudominti oro uosto perspektyva. Kiek galėsiu padėti savo patirtimi, kontaktais, padėsiu. Reikia padirbėti ir patiems, kad neatvažiuoti su tuščiu lapu, o su tam tikromis alternatyvomis, pasirengti studiją, nusisamdyti ekspertus.

– Tokia studija yra Savivaldybės stalčiuose, tik niekas jos nepaiso…
– Reiškia, kad kažkam pritrūko politinės valios tą studiją paversti kūnu.

 

„Šiaulių naujienos“ informacija

DalintisDalintis

Panašios naujienos

RIETAVO JAUNIMO STOVYKLA
Įdomu

RIETAVO JAUNIMO STOVYKLA

2025-07-08
Muzikinė popietė senjorams
Įdomu

Muzikinė popietė senjorams

2025-07-08
Šventinis Liepos 6-osios savaitgalis Klaipėdos rajone
Įdomu

Šventinis Liepos 6-osios savaitgalis Klaipėdos rajone

2025-07-04
 XII pasaulio lietuvių sporto žaidynes Palangoje
Įdomu

 XII pasaulio lietuvių sporto žaidynes Palangoje

2025-07-03
Projekto „Kuriančios bitutės“ renginiai jaunimui
Įdomu

Projekto „Kuriančios bitutės“ renginiai jaunimui

2025-07-02
Kviečiame pažinti Klaipėdos rajoną.
Įdomu

Kviečiame pažinti Klaipėdos rajoną.

2025-07-01
XII pasaulio lietuvių sporto žaidynės Palangoje
Įdomu

XII pasaulio lietuvių sporto žaidynės Palangoje

2025-06-30
Įdomu

Ūkininkai Lietuvoje pirmą kartą surengė „Traktorių dakaro“ lenktynes

2025-06-25
Talentingų vaikų piešiniai savivaldybei
Įdomu

Talentingų vaikų piešiniai savivaldybei

2025-06-25
Aš esu šaulys: žymūs Lietuvos žmonės dalijasi savo istorijomis
Gyvenimas

Aš esu šaulys: žymūs Lietuvos žmonės dalijasi savo istorijomis

2025-06-20

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Mažeikiuose išbandomas elektrinis autobusas
Aplinka

Klaipėdoje palei Šilutės plentą nuo triukšmo ir taršos saugos naujas parkas

2025-07-10
Kaip pavasarį pasirūpinti veja, kad ši žaliuotų be vargo: laistymas, pjovimas ir tręšimas
Aplinka

Tvarka – visų atsakomybė: kada ir kaip pjauti žolę savo sklype?

2025-05-23
Neringos vasaros parkavimo leidimai: kas gali gauti, kaip kreiptis ir kiek laiko galioja?
Naujienos

Neringos vasaros parkavimo leidimai: kas gali gauti, kaip kreiptis ir kiek laiko galioja?

2025-05-13
Mažiau streso, daugiau poilsio: kaip suplanuoti šeimos biudžetą vasaros atostogoms
Gyvenimas

Mažiau streso, daugiau poilsio: kaip suplanuoti šeimos biudžetą vasaros atostogoms

2025-07-08

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Metų proveržis lieka „Neptūne”

Metų proveržis lieka „Neptūne”

2025-07-12
Antras legionierius Klaipėdoje: atvyksta J. Tuckeris

Antras legionierius Klaipėdoje

2025-07-12
Jaunieji Klaipėdos rajono karatistai – Lietuvos čempionai

Jaunieji Klaipėdos rajono karatistai – Lietuvos čempionai

2025-07-12
Aukcione parduodamos įvairios paskirties patalpos

Aukcione parduodamos įvairios paskirties patalpos

2025-07-12
Pasitinkant Durbės mūšio dieną, iškelta Žemaitijos vėliava

Pasitinkant Durbės mūšio dieną, iškelta Žemaitijos vėliava

2025-07-11
Kitą savaitę pradedami pėsčiųjų ir dviračių takų Klaipėdos plente įrengimo darbai

Kitą savaitę pradedami pėsčiųjų ir dviračių takų Klaipėdos plente įrengimo darbai

2025-07-11

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Mažeikiuose išbandomas elektrinis autobusas

Klaipėdoje palei Šilutės plentą nuo triukšmo ir taršos saugos naujas parkas

2025-07-10

Naujausi

Vaikų ir jaunimo populiariosios vokalinės muzikos festivalis „Laumės juosta“

Vaikų ir jaunimo populiariosios vokalinės muzikos festivalis „Laumės juosta“

2025-07-12
3 madingi kopūstų receptai, kuriuos visada norėjote išbandyti: „balandėliai“ be puodo, „TikTok“ salotos ir grilinti pjausniai

3 madingi kopūstų receptai, kuriuos visada norėjote išbandyti: „balandėliai“ be puodo, „TikTok“ salotos ir grilinti pjausniai

2025-07-12
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.