Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Pirmadienis, 27 spalio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Užsienio naujienos » „Tupperware“ bankrotas: tai nebūtinai reiškia pabaigą

„Tupperware“ bankrotas: tai nebūtinai reiškia pabaigą

Paulius Liškauskas
2024-10-07
Užsienio naujienos, Verslas
Laikas: 4 min skaitymo
Daugkartiniai indai | Freepik

Daugkartiniai indai | Freepik

FacebookTwitterLinkedin

Ilgamečiams vartotojams JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankrotas gali atrodyti kaip seno gero draugo praradimas. Ne vienas užaugo matydamas „Tupperware“ gaminius namų virtuvėje, o kartais šie patvarūs gaminiai būdavo perduodami iš kartos į kartą. Lojaliems klientams kelia nerimą tai, kad prekės ženklas, kuriuo jie nuoširdžiai pasitikėjo, dabar susiduria su neaiškia ateitimi. Kyla klausimų, ar dar bus galima įsigyti „Tupperware“ ir ateityje, ar bus išlaikoma jų gaminių kokybė. Daugeliui šis žlugimas reiškia savotišką eros pabaigą, kelia nostalgiją tiems laikams, kai patikimi ir patvarūs gaminiai buvo laikomi įprastu reiškiniu.

„Lietuvoje puikiai žinoma JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankroto byla atskleidžia esminę verslo prisitaikymo pamoką ir parodo, kaip veikia rinkos jėgos – visai kaip ekosistemos“, – sako Vilniaus universiteto Kauno fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto doktorantė Gabija Stanislovaitytė komentuodama neseniai pasaulį apskriejusią žinią apie vieno didžiausių virtuvės reikmenų gamintojų žlugimą.

Verslo modelis nespėjo prisitaikyti prie rinkos

Pavadinimas „Tupperware“ dažnai laikomas patvarios, daugkartinio naudojimo maisto saugojimo dėžutės sinonimu, o jų pagrindinė pardavimo strategija, skatinanti vartotojų lojalumą socialiniais susibūrimais, tapo socialiniu reiškiniu, žinomu kaip „Tupperware“ vakarėliai.

„Šis unikalus pardavimo modelis klestėjo tais laikais, kai tarpasmeninė rinkodara ir stiprūs bendruomenės ryšiai buvo labai svarbūs vartotojų pirkimo elgsenai. Tačiau dabar matome, kad pasaulinė rinka yra pasikeitusi ir šiuolaikinis vartotojas reikalauja patogumo, įperkamumo ir dalyvavimo skaitmeninėje aplinkoje, o tai sritys, kuriose „Tupperware“ atsilieka“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Kaip ekosistemos priklauso nuo harmonijos, taip ir įmonės turi prisitaikyti prie rinkos dinamikos pokyčių ir rasti pusiausvyrą“, – pasitelkdama sistemų teoriją kaip analogiją doktorantė pasakoja, kad įmonės susideda iš tarpusavyje susijusių komponentų – gamybos, platinimo, rinkodaros ir inovacijos, visa tai turi veikti darniai, jei siekiama užtikrinti ilgalaikį įmonės išlikimą.

Pasak jos, elektroninės prekybos ir tiesioginio pardavimo vartotojams kanalų augimas, ypač paspartėjęs pandemijos metu, rodo esminius šiuolaikinės rinkos aplinkos pokyčius. Prekiniams ženklams, kurie greitai prisitaikė prie šių pokyčių (pvz., „Rubbermaid“ ir „Pyrex“), pasisekė pasiūlyti įperkamas alternatyvas per internetines platformas.

Įdomupaskaityti

Vaikui depresija ar tik bloga nuotaika: kaip atpažinti ir padėti?

Jaunimas darbo rinkoje: nepasirengę dirbti, o pradėję – nepasirengę likti

2025-10-14
Elektros kaina

Rugsėjį elektra kainavo 2,7 proc. daugiau nei ankstesnį mėnesį

2025-10-09

„Gamtoje rūšys, kurios negeba prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, galiausiai išnyksta. „Tupperware“ negebėjimas prisitaikyti prie naujovių, nenoras keisti verslo struktūros privertė ją atsilikti nuo inovatyvesnių konkurentų. Besąlygiškas pasitikėjimas senu pardavimo modeliu rodo tai, ką galima pavadinti „evoliuciniu sąstingiu“. Nediegiant naujovių ir nevystant internetinės prekybos prekės ženklas buvo izoliuotas nuo pagrindinės rinkos“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„The Economic Times“ minima, kad „Tupperware“ finansinės problemos neleido daug reinvestuoti į mokslinius tyrimus, plėtrą ir inovacijas, o tai dar labiau stabdė modernių, ekologiškų ir technologijomis patobulintų produktų, kurie galėjo pritraukti šiuolaikinius klientus, gamybą. Vadovaujantis pagrindiniais ekonominiais principais galima įžvelgti gerą pamoką: įplaukų srautas yra labai svarbus verslo operacijoms palaikyti, kaip energija gyvybiškai reikalinga biologiniams organizmams. „Tupperware“ nebeturėjo kapitalo šioms veikloms skatinti, tad teko iškelti bankroto bylą.

Nesugebėta išnaudoti populiarumo „TikTok“

Jaunoji mokslininkė atkreipia dėmesį į tai, kad per pastaruosius metus „Tupperware“ išpopuliarėjo „TikTok“ vaizdo įrašais, pabrėžiančiais prekės ženklo estetiką, ilgaamžius gaminius ir nostalgišką vertę. Naudotojai demonstravo turimas „Tupperware“  kolekcijas ir skleidė žinią, kad gaminiai tinkami naudoti dešimtmečius, skatino kalbas apie augančias perdirbimo ir „zero waste“ tendencijas, padedančias prekės ženklui iš naujo išgarsėti tarp jaunuolių ir jaunų suaugusiųjų.

Vis dėlto internetinio populiarumo nepakako siekiant išlaikyti ilgalaikį pardavimų augimą ar išspręsti pagrindines įmonės finansines problemas. Nors „TikTok“ tendencijos galėjo paskatinti tam tikrą susidomėjimą „Tupperware“ produktais, tai nereiškė didelio pardavimų padidėjimo, reikalingo norint įveikti didėjančias skolas ir pasenusį verslo modelį.

„Socialinio tinklo „TikTok“ nuomonės formuotojai ir eiliniai vartotojai akcentavo „Tupperware“ patrauklumą priskirdami jį prie šiuolaikinių ekologiškų judėjimų, susijusių su tvarumu ir daugkartiniu naudojimu. Daugelis jaunų vartotojų, nostalgiškai vertindami 90-inių kultūrą, pristatė „Tupperware“ kaip tvaresnės, ne vienkartinės eros simbolį. Manau, kad prekės ženklo nesugebėjimas skaitmeninio populiarumo paversti tvirta elektroninės prekybos strategija ar tvariu verslo augimo pagrindu išdavė gilesnes sistemines įmonės nesėkmes“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ bankroto istorija yra priminimas, kad populiarumas tokiose platformose kaip „TikTok“ gali sukelti trumpų kultūrinės svarbos akimirkų, tačiau ne visada gali paskatinti tvarų verslo augimą, nebent įmonė sugeba pasinaudoti šiuo vienkartiniu impulsu. Nors „TikTok“ tendencijos neabejotinai atgaivino susidomėjimą „Tupperware“ istorija ir estetika, įmonės nesugebėjimas pritaikyti savo verslo modelio, ypač internetinių pardavimų srityje, reiškė, kad socialinės žiniasklaidos dėmesys nėra pajėgus atsverti įmonės finansinių ir veiklos problemų.

Pabaiga gali tapti nauja pradžia

Jaunoji mokslininkė pažymi, kad, nepaisant dabartinių iššūkių, „Tupperware“ bankrotas nebūtinai reiškia pabaigą. Ji įsitikinusi, kad sunkumai galėtų pasitarnauti kaip apmąstymų ir pertvarkos pamatas, suteikiantis galimybę prisitaikyti ir perorientuoti veiklą.

Pasak jos, viena iš „Tupperware“ galimybių – panaudoti sukauptą intelektinį turtą ir praplėsti gamybą atsižvelgiant į šiuolaikines tendencijas, pavyzdžiui, sutelkiant  dėmesį į tvarius, ekologiškus produktus, kurie yra ypač aktualūs aplinką tausojantiems vartotojams.

„Restruktūrizavusi, didindama veiklos efektyvumą ir investuodama į stipresnę el. komerciją „Tupperware“ gali pozicionuoti save kaip prekės ženklą, jungiantį tradicijas su naujovėmis ir inovacijomis. Panašiai kaip rūšys, patiriančios genetines mutacijas, gali klestėti naujoje aplinkoje, restruktūrizuojančios įmonės gali atsinaujinti ir prisitaikyti, kad išgyventų ir net klestėtų konkurencingoje rinkoje“, – sako G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ nesugebėjimas žengti kartu su konkurentais vis labiau skaitmeninamoje rinkoje rodo esminį nuolatinių naujovių ir prisitaikymo poreikį. Jei įmonė išgyvens bankrotą ir grįš į rinką kaip restruktūrizuotas subjektas, socialinė žiniasklaida neabejotinai atliks svarbų vaidmenį jos atkūrimo strategijoje.

„Išnaudodamas savo nostalgišką patrauklumą, ekologinį potencialą ir įsimintiną internetinę sėkmę prekės ženklas galėtų išsiskirti sau naują nišą. Ko gero, būtent „TikTok“ vartotojai galėtų būti pagrindiniai šios pertvarkos partneriai, padedantys „Tupperware“ vėl susisieti su jaunesniais, į tvarumą orientuotais vartotojais, kurie vertina ir tradicijas, ir naujoves“, – svarsto G. Stanislovaitytė.

Žymos: TikTok
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Daugiau nei 75 tūkst. sekėjų turintis asmeninis treneris P. Ratkevičius „Ecosh“ gimtadienyje atskleidė svarbiausias sveikos gyvensenos taisykles
Sveikata

Daugiau nei 75 tūkst. sekėjų turintis asmeninis treneris P. Ratkevičius „Ecosh“ gimtadienyje atskleidė svarbiausias sveikos gyvensenos taisykles

2025-09-19
Telšiai
Finansai

Telšiuose steigs naują pramonės parką – jam suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas

2025-09-17
Preilos kepyklėlė „Smaližių namai“ – svetingiausias 2025-ųjų Neringos turizmo verslas
Neringa

Preilos kepyklėlė „Smaližių namai“

2025-09-13
Atsitiktinumas ar strategija: kaip gimsta viral turinys?
Įdomu

Atsitiktinumas ar strategija: kaip gimsta viral turinys?

2025-09-10
Įgūdžiai, kurie nulems jūsų sėkmę 2030-aisiais: ar juos turite?
Aktualijos

Ramūnas Bagdonas: 4 darbo dienų savaitė ateis tada, kai dirbsime gudriau

2025-09-10
Vilnius nebėra vienintelis šalies ekonomikos variklis
Finansai

Vilnius nebėra vienintelis šalies ekonomikos variklis

2025-09-09
Aleksandras Izgorodinas
Aktualijos

Aleksandras Izgorodinas. ECB – ant palūkanų karpymo slenksčio

2025-09-08
Programuotojų era baigėsi, dabar reikalingi DI specialistai, atlyginimai siekia iki 10 tūkst. Eur
Lietuva

Programuotojų era baigėsi, dabar reikalingi DI specialistai, atlyginimai siekia iki 10 tūkst. Eur

2025-09-05
Įgūdžiai, kurie nulems jūsų sėkmę 2030-aisiais: ar juos turite?
Aktualijos

Kodėl sunku mokytis naujų profesijų po 40-ies ir kaip organizacijos gali padėti?

2025-09-02
Šiauliuose duris atvėrė pirmoji naujo formato „Gubernijos“ firminė parduotuvė
Naujienos

Šiauliuose duris atvėrė pirmoji naujo formato „Gubernijos“ firminė parduotuvė

2025-08-29

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras
Gyvenimas

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02
Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų
Naujienos

Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

2025-05-16
Šių metų superdaržovė salieras – kaip skaniai jį paruošti?
Receptai

Šių metų superdaržovė salieras – kaip skaniai jį paruošti?

2025-01-22
Naujovė vykdantiems individualią veiklą
Aktualijos

Naujovė vykdantiems individualią veiklą

2025-10-23

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Gyventojai skatinami keisti kapų lankymo įpročius

Gyventojai skatinami keisti kapų lankymo įpročius

2025-10-27
Vagystė

Šilutėje išlaužus langą, iš bendrovės patalpų pavogtas seifas su pinigais

2025-10-27
Kėdainiškiai „URBO-NKL” išvykoje nugalėjo Palangos „Olimpą“

Kėdainiškiai „URBO-NKL” išvykoje nugalėjo Palangos „Olimpą“

2025-10-26
Jurbarko ekipa po permainingos kovos palaužė „Alytų“

Jurbarko ekipa po permainingos kovos palaužė „Alytų“

2025-10-26
Rungtynių pulsas: 3 įdomūs faktai apie „Neptūno“ ir „Jonavos Hipocredit“ akistatą

3 įdomūs faktai apie „Neptūno“ ir „Jonavos Hipocredit“ akistatą

2025-10-25
Jurbarko kraštas pristatytas tarptautiniame forume Londone

Jurbarko kraštas pristatytas tarptautiniame forume Londone

2025-10-25

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02

Naujausi

Gyventojai skatinami keisti kapų lankymo įpročius

Gyventojai skatinami keisti kapų lankymo įpročius

2025-10-27
Vagystė

Šilutėje išlaužus langą, iš bendrovės patalpų pavogtas seifas su pinigais

2025-10-27
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.