Pasaulinėje parodoje „EXPO 2025 Osaka“ Lietuvos kūrėja sulaukė ypatingo pripažinimo – Baltijos šalių paviljono gidų apranga buvo įvertinta prestižinio „EXHIBITOR Magazine“ konkurso apdovanojimu „Geriausios gidų aprangos“ kategorijoje.
Šiuos apdovanojimus organizuoja daugiau nei keturis dešimtmečius veikiantis tarptautinis leidinys „EXHIBITOR Magazine“, kuris kasmet pagerbia įspūdingiausius parodų architektūros, dizaino ir komunikacijos sprendimus. Šie apdovanojimai skirti ne tik išskirtiniams paviljonams, bet ir detalėms, kurios padeda kurti ypatingą lankytojų patirtį.
Įkvėpė šūkis „We are one“
Aprangos kolekciją įkvėpė Baltijos paviljono moto „We are one “. Pasak Lietuvos ir Latvijos gidų drabužius kūrusios dizainerės Gabrielės Januškevičiūtės, tai – ne tik drabužiai, bet ir simbolinis pasakojimas apie Baltijos regiono ryšį su gamta, pagarbą tradicijoms, inovatyvumą bei drąsą kurti ateitį bendradarbiaujant su kitais.

„Šūkis įkvėpė mane pasirinkti aprangos koncepciją ir audinį – natūralios spalvos liną, būdingą Baltijos regionui. Kolekciją sudaro aštuoni skirtingi lininiai drabužiai, kuriuos gidai gali derinti tarpusavyje priklausomai nuo oro ir nuotaikos. Tokia kapsulinė sistema leidžia kiekvienam darbuotojui atrodyti skirtingai ir kartu išlaikyti bendrą paviljono identitetą“, – pasakoja dizainerė.
Bendrumas, individualumas ir pagarbos tradicijoms ženklas – prijuostė
Gidų uniformos, nors ir pasiūtos iš tradicinio audinio, pasižymi šiuolaikišku, funkcionaliu dizainu. Kai kurie drabužiai išmarginti raštais, kuriuos sukurti įkvėpė baltų simboliai ir kaligrafiški japonų rašmenys, kviečiantys užmegzti pirmąjį ryšį ir bendrauti. Dizainerė pažymi, kad aprangos idėja buvo siekiama atspindėti ne tik vienybę, bet ir skirtumų dermę, o pati apranga tapo ne tik stiliaus, bet ir kultūrinio dialogo dalimi, kvietimu patirti bendrystę.
„Lietuva ir Latvija paviljone veikia kaip viena komanda, tačiau čia atstovaujamos dvi skirtingos šalys. Todėl norėjau parodyti, kad nors esame vieningi, turime panašią istoriją, tuo pat metu esame labai unikalios ir skirtingos tautos. Šią idėją išreiškiau suteikdama gidams galimybę pademonstruoti savo individualumą ir atstovauti kiekvienai šaliai per pasirinktus skirtingus aprangos derinius. Baltijos paviljono gidų apranga nėra griežtai nustatyta uniforma, todėl kiekvienas gidas gali išreikšti savo asmenybę ir atrodyti unikaliai“, – sako G. Januškevičiūtė.
Įdomu tai, kad viena iš aprangos detalių pasirinkta prijuostė – elementas, kuris giliai įsišaknijęs tiek Lietuvos, tiek Latvijos tradicijose. „Prijuostė perduoda ypatingą žinią visiems lankytojams – latviai ir lietuviai yra pasirengę bendradarbiauti“, – pabrėžia dizainerė.
Išskirtine apranga žavėjosi milijonas parodos lankytojų
„EXHIBITOR Magazine“ ekspertai pažymėjo, kad Baltijos šalių paviljono gidų apranga – puikus pavyzdys, kaip dizainas gali tapti komunikacijos priemone, jungiančia tautas, kultūras ir lankytojus.
„Šis apdovanojimas – ne tik dizainerės įvertinimas, bet ir garbė Baltijos paviljonui ir Baltijos šalims, Lietuvai ir Latvijai, kurios kartu Osakoje pristatė savo kultūrą, tradicijas ir šiuolaikinį kūrybiškumą“, – sako Lietuvos generalinės komisarės „EXPO 2025 Osaka“ pavaduotojas Marius Gurskas.
Vyriausybės kanceliarijos žiniomis, Lietuvos ir Latvijos paviljoną parodoje „EXPO 2025 Osaka“ aplankė beveik milijonas lankytojų. Virtualiai pasodinta daugiau nei 400 tūkstančių medžių, kurie fiziškai miškininkų bus pasodinti mūsų miškuose, o kiekvienas parodoje dirbantis gidas jau spėjo Lietuvą ir Latviją pristatyti dešimtims ar net šimtams tūkstančių žmonių.
Pasaulinėje parodoje Japonijoje, trukusioje pusę metų, vyko įvairūs Lietuvos kultūrą, verslą ir šalį pristatantys renginiai. Lietuva pristatė sprendimus, kuriais siekiama atrasti balansą tarp technologijų, žmogaus ir gamtos. Baltijos paviljonas buvo įvertintas ir Tarptautinės dizaino asociacijos – jos organizuotame konkurse šis paviljonas laimėjo 2 vietą „Žmonių pasirinkimo“ kategorijoje, o paviljono talismanas baravykas Barabi-chan pateko į geriausių parodos talismanų penketuką.
Parodoje dalyvavo 160 pasaulio šalių ir 7 tarptautinės organizacijos. Per pusmetį parodoje apsilankė daugiau nei 25 milijonai lankytojų.