Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad nuo šio pirmadienio, birželio 9 d., atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
„Avarinės būklės tiltai – mūsų prioritetas. Džiaugiuosi, kad šį svarbų projektą pavyko baigti greičiau nei planuota. Ariogalos tiltas buvo kritiškai pavojingos būklės, todėl jo rekonstrukcija buvo būtina. Sutvarkytas ne tik tiltas, bet ir visa aplinkinė infrastruktūra – nuo pėsčiųjų ir dviračių takų iki žiedinės sankryžos ir apšvietimo. Dabar šioje vietoje tapo gerokai saugiau visiems eismo dalyviams, o atnaujintas tiltas vėl patogiai sujungia bendruomenes abipus Dubysos“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Kaip teigia AB „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas, tiltas per Dubysą yra svarbus tiek vietos gyventojams, tiek Dubysos slėnį lankantiems turistams, todėl džiugu, kad eismas atveriamas keliais mėnesiais anksčiau nei planuota.
„Tiltas per Dubysą – viena svarbiausių jungčių šiame regione, todėl jo būklė turėjo tiesioginę įtaką vietos gyventojų kasdieniam judėjimui, regiono ekonomikai ir turizmo srautams. Džiaugiamės, kad projektą pavyko įgyvendinti greičiau. Tai pasiekta atsakingai planuojant darbus, laiku priimant sprendimus ir glaudžiai bendradarbiaujant su rangovais“, – akcentavo M. Gedaminskas.
Suplanuoti darbai apėmė ne tik paties tilto sutvarkymą, bet ir šalia jo esančios kelio atkarpos atnaujinimą.
Rekonstruojant tiltą per Dubysą pakeisti tilto pakloto elementai ir perdangos konstrukcijos, rekonstruotos atramos. Be to, sutvarkyta šalia esanti poilsio aikštelė su įrengtomis sustojimo vietomis automobiliams bei autobusams, o taip pat rekonstruota žiedinė sankryža su rajoniniu keliu Ariogala–Betygala–Šiluva.
Tilto važiuojamoji dalis yra 9 m pločio, žiedinės sankryžos – 8,8 m pločio.
Iki liepos pabaigos rangovams liko pėsčiųjų ir dviračių takuose pabaigti kloti trinkeles, įrengti kelkraščius, pralaidų apgrindimus, apdailos darbus, pastatyti apšvietimo stulpus. Taip pat įrengti horizontalų ir vertikalų ženklinimą, parengti išpildomąją dokumentaciją.
Transporto eismas rekonstruojamu tiltu draudžiamas nuo praėjusių metų liepos vidurio.
Prieš pradedant vykdyti rangos darbus, „Via Lietuva“ užsakymu buvo atlikta papildoma esamo tilto per Dubysą ekspertizė – įvertinta tilto konstrukcijų būklė ir patikrinta, ar transporto priemonių eismas tilto rekonstravimo metu būtų saugus. Gavus ekspertizės išvadas paaiškėjo, kad tilto konstrukcijų būklė neatitinka esminių statinio reikalavimų ir juo leisti autotransporto eismą, kai tiltas bus rekonstruojamas, yra nesaugu bei turi būti griežtai draudžiama.
Uždarius eismą, atsirado galimybė sutrumpinti rekonstravimo laiką – vietoj planuojamo eismo paleidimo spalio mėnesį, eismą paleisti anksčiau, tai yra, birželį.
Projektą įgyvendina AB „Kauno tiltai“, sutarties vertė – 8 mln. Eur su PVM.
Šiuo metu tiek didesnio, tiek mažesnio intensyvumo valstybinės reikšmės keliuose tvarkoma 13 tiltų, iš kurių didžioji dauguma yra kritinės būklės. Dar 11 tiltų remonto darbai yra viešųjų pirkimų procedūrų etape, todėl, sėkmingai pasirašius sutartis, darbai prasidėtų dar šią vasarą, o pasibaigtų kitąmet arba 2027-aisiais.
Be to, iki metų pabaigos planuojama inicijuoti dar 22 tiltų projektavimo arba rangos viešuosius pirkimus.
Nors tiltinės infrastruktūros priežiūrai skirta suma 2024 m. padidėjo, per pastaruosius šešerius metus blogos būklės tiltų skaičius išaugo nuo 63 iki 117, o be nuoseklaus ir tvaraus finansavimo šis skaičius iki 2035 m. gali išaugti iki 192.
Skaičiuojama, jog siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus reikia 470 mln. eurų. Tuo metu sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinančios būklės reikia apie 1 mlrd. eurų. Tam, jog tiltų degradacijos problema būtų suvaldyta reikalingas tvarus ir ilgalaikis kelių infrastruktūros finansavimo sprendimas.
Tiltų ir viadukų tvarkymas yra tarp svarbiausių bendrovės „Via Lietuva“ prioritetų.
Informaciją apie kelių ir tiltų būklę, inžinerinius kelių objektus, kurie yra remontuojami, gyventojai gali pažiūrėti specialiame stebėsenos žemėlapyje www.keliubukle.lt, kurį sukūrė AB „Via Lietuva“.
Žemėlapyje įdiegta ir skaičiuoklė, leidžianti apskaičiuoti reikalingas lėšas kelių ar tiltų remontui.