Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Antradienis, 11 rugpjūčio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Įdomu » Lietuvos gyventojams gali būti naudinga Viduržemio jūros dieta

Lietuvos gyventojams gali būti naudinga Viduržemio jūros dieta

Žemaitijos gidas
2018-05-24
Įdomu
Laikas: 2 min skaitymo
FacebookTwitterLinkedin

“Maitinantis pagal Viduržemio jūros regiono dietą, būtų galima gauti daugelį medžiagų, reikalingų širdžiai ir kraujagyslėms“, – sako VU prof. dr. R. Stukas. Skaitykite daugiau apie tai, kodėl ši dieta gali būti naudinga ir jums.

Lietuviai nesimaitina pakankamai sveikai, todėl negauna svarbių maistinių medžiagų, naudingų gerai sveikatai. “Mes turėtume gauti daugiau antioksidantų ir tai įmanoma maitinantis pagal Viduržemio jūros dietą”, teigia VU prof. dr. R.Stukas straipsnyje, kuris buvo paskelbtas dienraštyje delfi.lt.

Patvirtinta Airijos mokslininkų

Airijos mokslininkai ištyrė, jog Viduržemio jūros dieta ir kofermentas Q10 – puiki sveiko senėjimo formulė. Šis parengtas pranešimas yra naujo trejus metus trukusio tyrimo, kuris buvo atliktas bendradarbiaujant su tyrėjais – Dublino universiteto kolegija – išvada. Tyrėjų teigimu, ši formulė itin naudinga gyvenimo kokybę išsaugoti norintiems pagyvenusiems žmonėms.

Vitaminą primenančiam junginiui tenka pagrindinis vaidmuo

Viduržemio jūros dietoje yra žuvies, daržovių ir sveikų nepakeičiamų riebalų rūgščių. Ši dieta, kuri yra apsauginių antioksidantų šaltinis, padeda apsisaugoti nuo oksidacinio streso ir neleidžia pažeisti sveikų ląstelių. Kai kurių šiai dietai būdingų maisto produktų sudėtyje yra svarbaus vitaminą primenančio junginio kofermento Q10.

 

Randama ląstelėse

Senstant šio junginio kiekis energiją gaminančiose ląstelių mitochondrijose (jėgainėse) mažėja. Žmogaus kepenys geba sintetinti kofermentą Q10, tačiau aukščiausias šios sintezės našumo taškas pasiekiamas vos sulaukus dvidešimties, o vėliau našumas nuolat mažėja.

Geresnė gyvenimo kokybė

2013 metais Švedijos mokslininkai pristatė novatoriško tyrimo rezultatus: 200 mg kofermento Q10 kasdien (tokia pat dozė, kokia naudota aukščiau paminėto tyrimo metu) pagerina sveikų pagyvenusių vyrų ir moterų gyvenimo kokybę.

Šis „Tarptautiniame kardiologijos žurnale“ aprašytas tyrimas nuskambėjo viso pasaulio žiniasklaidoje.

Vartodami kasdienę 200 mg kofermento Q10 dozę, tyrimo dalyviai taip pat vartojo natūralaus seleno mielių.

 

Šaltinis:

Įdomupaskaityti

Šiauliai švenčia 790-ąjį gimtadienį: keturios dienos, kuriomis gyvens visas miestas

Šiauliai švenčia 790-ąjį gimtadienį: keturios dienos, kuriomis gyvens visas miestas

2026-08-11
Klaipėdoje oficialiai atidarytas Europos ORC buriavimo čempionatas

Klaipėdoje oficialiai atidarytas Europos ORC buriavimo čempionatas

2026-08-11

Int J Cardiol. 2013 Sep 1;167(5):1860-6

https://www.delfi.lt/sveikata/sveikas-kunas/kodel-daug-lietuviu-serga-mirtinomis-ligomis-pagrindine-priezastis-lengvai-issprendziama.d?id=77582909

 

 

DalintisDalintis

Panašios naujienos

Rugpjūčio 20-23 dienomis į Šventąją vėl kviečia tarptautinis baikerių paplūdimio ir muzikos festivalis BEACH BIKE FEST
Įdomu

Rugpjūčio 20-23 dienomis į Šventąją vėl kviečia tarptautinis baikerių paplūdimio ir muzikos festivalis BEACH BIKE FEST

2026-08-10
Akmenės rajone jau devintus metus organizuojama vaikų prevencinė stovykla „Aš galiu“
Akmenė

Akmenės rajone jau devintus metus organizuojama vaikų prevencinė stovykla „Aš galiu“

2026-08-07
Artėjant Žolinei, Palangoje susitikimas su žolininke Danute Kunčiene
Įdomu

Artėjant Žolinei, Palangoje susitikimas su žolininke Danute Kunčiene

2026-08-07
„Šiaulių dienų“ akimirkos sugrįžo į miesto erdves
Aplinka

Šiaulių erdvėse eksponuojama fotografijų paroda

2026-08-06
„WoW University“ kviečia registruotis į „1000 moterų“ projektą
Aktualijos

„WoW University“ kviečia registruotis į „1000 moterų“ projektą

2026-08-06
„Gargždų kūrybos stotyje“ – dar viena renginių kupina savaitė
Įdomu

„Gargždų kūrybos stotyje“ – dar viena renginių kupina savaitė

2026-08-05
Palangos senojoje gimnazijoje pristatomas išskirtinis spektaklis „Jaunuolio kambaryje“
Įdomu

Palangos senojoje gimnazijoje pristatomas išskirtinis spektaklis „Jaunuolio kambaryje“

2026-08-05
Rugpjūčio 14 d. – patyriminė šokio ekskursija „Palanga. Sugriauti ir atstatyti mitai“
Įdomu

Rugpjūčio 14 d. – patyriminė šokio ekskursija „Palanga. Sugriauti ir atstatyti mitai“

2026-08-05
Rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais vyks Lietuvos nacionalinių parkų 35-mečiui skirti koncertai
Įdomu

Rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais vyks Lietuvos nacionalinių parkų 35-mečiui skirti koncertai

2026-08-05
Kretinga „Lėtojo važiavimo iššūkiu“  rugpjūčio 12-ąją ruošiasi paminėti Tarptautinę jaunimo dieną
Įdomu

Kretinga „Lėtojo važiavimo iššūkiu“ rugpjūčio 12-ąją ruošiasi paminėti Tarptautinę jaunimo dieną

2026-08-05

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Mažeikių rajone atkuriama  Didžlaukio aukštapelkė pritaikoma lankymui

Mažeikių rajone atkuriama Didžlaukio aukštapelkė pritaikoma lankymui

2026-08-11
Raseinių autobusų parką papildė penki nauji autobusai

Raseinių autobusų parką papildė penki nauji autobusai

2026-08-11
Į Šiaulius sugrįžta tarptautinės skulptūrų kūrybinės dirbtuvės „Baltijos naktys“

Į Šiaulius sugrįžta tarptautinės skulptūrų kūrybinės dirbtuvės „Baltijos naktys“

2026-08-11
Finansinė parama invazinių augalų ar šliužų naikinimui

Klaipėdos rajono savivaldybė pradeda invazinių šliužų kontrolės darbus

2026-08-11
Laikinai nebus galima patekti prie „Geležinės lapės“  Talkšos ežero pakrantėje

Laikinai nebus galima patekti prie „Geležinės lapės“ Talkšos ežero pakrantėje

2026-08-11
Jurbarko Vytauto Didžiojo pagrindinėje mokykloje baigti remonto darbai

Jurbarko Vytauto Didžiojo pagrindinėje mokykloje baigti remonto darbai

2026-08-10

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Nemirsetos paplūdimyje rasto vyro gyvybė užgeso jūroje

Kopų tvirtinimo talka pajūryje

2025-09-26
Pakražantiškių Jurginės  neįsivaizduojamos be sūrių

Pakražantiškių Jurginės neįsivaizduojamos be sūrių

2016-04-26

Naujausi

Mažeikių rajone atkuriama  Didžlaukio aukštapelkė pritaikoma lankymui

Mažeikių rajone atkuriama Didžlaukio aukštapelkė pritaikoma lankymui

2026-08-11
Žolinė Palangos Birutės parke – ypatinga gamtos, meno, skonio ir tradicijų savaitė

Žolinė Palangos Birutės parke – ypatinga gamtos, meno, skonio ir tradicijų savaitė

2026-08-11
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.