Lietuvos pašto užsakymu atlikto gyventojų pirkimo internetu įpročių tyrimas rodo, kad 2017 m. bent kartą internete pirkusių ar perkančių 16–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų padaugėjo iki 44 proc. Palyginimui: 2016 m. internetinių pirkėjų buvo daugiau nei trečdalis (38 proc.).
„Augant internetu perkančių žmonių skaičiui, didėja ir pirkimų dažnumas. Didžiausias pirkimo internetu augimas fiksuotas toje žmonių kategorijoje, kurie apsiperka bent kartą per ketvirtį, o sumažėjo kartą per pusmetį ar metus internetu perkančių atsitiktinių pirkėjų. Galima teigti, kad žmonės, iš pradžių pabandę pirkti internetu ir įvertinę tokio pirkimo būdo privalumus, į šį procesą įsitraukia vis labiau, keisdami savo pirkimo įpročius ir vis dažniau įsigydami prekių ne tik fizinėse, bet ir elektroninėse parduotuvėse“, – atkreipia dėmesį Lietuvos pašto rinkos tyrimų vadovė, e. prekybos ekspertė Edita Jurkienė.
Ji pažymi, kad sumažėjo dalis žmonių, kurie savo pirkiniams renkasi tik Lietuvos elektronines parduotuves. O štai interneto naudotojų, savo išlaidas kreipiančių į užsienį, per metus padaugėjo 12 procentinių punktų. Nors per pastaruosius metus pirkimo internetu tempai Lietuvoje auga, vis dar atsiliekame nuo Europos Sąjungos (ES) vidurkio, kuris, 2017 m. gruodžio mėnesį skelbtais ES statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, buvo 68 proc.
„Kasmet vis daugiau lietuvių perka internetu, tačiau palyginti su kaimynais ar kitomis ES šalis, esame konservatyvūs ir dažniau varstome parduotuvių duris, nei naršome elektroninių parduotuvių tinklalapius. Kaimyninėje Estijoje internetu perka 58 proc., Latvijoje – 46 proc. šių šalių gyventojų. Labiausiai nutolę esame nuo Didžiosios Britanijos ir Skandinavijos šalių, kur internetu prekių įsigyja 8 iš 10 gyventojų“, – sakė E. Jurkienė.
Lietuvos pašto duomenimis, tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse, dažniausiai internetu perkama drabužių, avalynės, sporto prekių, kosmetikos ir parfumerijos, namų apyvokos prekių, buitinės įrangos, elektros prietaisų ir knygų.
Lietuvos statistikos departamentas skelbia, kad kiek daugiau nei trečdalis elektroninių parduotuvių pirkėjų Lietuvoje per paskutinius 3 mėnesius vidutiniškai prekėms internete yra išleidę nuo 100 iki 500 Eur.
Lietuvos pašto užsakymu Lietuvos gyventojų pirkimo įpročių tyrimą 2017 m. gruodį–2018 m. sausį atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „SIC“. Tyrimo metu apklausti 1 006 16–74 metų Lietuvos gyventojai.
Akcinė bendrovė Lietuvos paštas turi plačiausią ir tankiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą šalyje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.