Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Pirmadienis, 5 spalio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Naujienos » Mokestį už „prabangų“ nekilnojamąjį turtą deklaruoti ir sumokėti privalu iki gruodžio 15-osios

Mokestį už „prabangų“ nekilnojamąjį turtą deklaruoti ir sumokėti privalu iki gruodžio 15-osios

Paulius Liškauskas
2016-12-14
Naujienos
Laikas: 2 min skaitymo
FacebookTwitterLinkedin

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) primena, kad iki gruodžio 15 d. gyventojai, turintys vadinamąjį prabangų nekilnojamąjį turtą, turi pateikti nekilnojamojo turto mokesčio (toliau – NTM) deklaracijas ir sumokėti NTM mokestį už 2016 metus. Iki šios dienos šalyje jau pateikta per pusę tūkstančio NTM deklaracijų.

„NTM deklaracijas (forma KIT715) turi pateikti ir mokestį sumokėti tie gyventojai, kuriems nuosavybės teise priklausančio nekilnojamojo turto bendra vertė viršija 220 tūkst. eurų. Mokesčio tarifas siekia 0,5 proc. Vadinasi, jei bendra turto vertė yra 220 tūkst. eurų, tuomet mokesčio mokėti nereikia, bet jeigu, pvz., bendra turto vertė – 240 tūkst. eurų, tuomet nuo 20 tūkst. eurų yra mokama 0,5 proc.“, – teigia VMI Mokestinių prievolių departamento direktorė Stasė Aliukonytė-Šnirienė.

VMI primena, kad atsižvelgus į Konstitucinio Teismo nutarimą buvo pakeista NTM deklaravimo tvarka, kuri numato, kad už 2015 metus ir vėlesnius mokestinius laikotarpius, NTM apskaičiuojamas taikant individualią 220 tūkst. eurų neapmokestinamąją vertę kiekvienam gyventojui, turinčiam brangaus nekilnojamojo turto – kiekvienas žmogus moka ne už šeimos, o tik už jam nuosavybės teise priklausantį nekilnojamąjį turtą.

Įdomupaskaityti

Neringos savivaldybė kviečia ukrainiečius mokytis lietuvių kalbos

Informacija dėl Ukrainos piliečių skaitmeninių leidimų keitimo

2026-09-28
Spalį – kvietimas teikti paraiškas Kultūros paso veiklų atrankai

Spalį – kvietimas teikti paraiškas Kultūros paso veiklų atrankai

2026-09-22

Taip pat apskaičiuojant NTM papildoma lengvata taikoma šeimos nariams priklausančio nekilnojamojo turto vertei, jei tos šeimos augina tris ir daugiau vaikų (įvaikių) iki 18 metų, ar tos šeimos augina neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, taip pat vyresnį neįgalų vaiką (įvaikį), kuriam nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis. Tokiu atveju neapmokestinamoji nekilnojamojo turto, priklausančio šeimos nariams, vertė didinama 30 procentų ir yra taikoma individualiai kiekvienam iš sutuoktinių jų pasirinktu santykiu.

Todėl kiekvienas iš sutuoktinių gali pasirinkti, kokiu santykiu taikyti neapmokestinamosios vertės padidėjimą 66 000 eurų. Šiuo atveju sutuoktiniai gali:

  • šią vertę paskirstyti lygiomis dalimis, t. y. po 33 000 eurų, arba
  • vienam iš sutuoktinių yra pritaikoma visa neapmokestinamoji 66 000 eurų vertė, arba
  • kiekvienas iš sutuoktinių neapmokestinamąją vertę paskirsto savo pasirinktu santykiu. Svarbu, kad bendra paskirstyta neapmokestinamoji vertė neviršytų 66 000 eurų.

Sutuoktinių sutarimu taikomas papildomas neapmokestinamasis 30 proc. vertės dydis ir jo paskirstymas tarp sutuoktinių nėra atskirai įteisinamas jokiais juridinę galią turinčiais dokumentais. Todėl kiekvienais mokestiniais metais sutuoktiniai gali savo susitarimu keisti neapmokestinamosios vertės paskirstymą. Pakeistoje tvarkoje numatyta ir daugiau pakeitimų.

Pažymėtina, kad gyventojai, turintys prabangaus nekilnojamojo turto, už 2016 metus apskaičiuodami NTM turi vadovautis nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojusiomis naujomis mokestinėmis vertėmis, jei toks turtas yra vertinamas masiniu būdu. NTM skaičiuojamas nuo mokestinės (bazinės) vertės, kurią nustato ir skelbia turto vertintojas, t. y. VĮ „Registrų centras”.

VMI primena, kad NTM apmokestinami tokie gyventojams nuosavybės teise priklausantys arba įsigyjami gyvenamosios, sodų, garažų, fermų, šiltnamių, ūkio, pagalbinio ūkio, mokslo, religinės, poilsio paskirties statiniai ar patalpos, žuvininkystės statiniai ir inžineriniai statiniai, kurių vertė viršija 220 tūkst. eurų (išskyrus atvejus, kai šis turtas naudojamas pajamoms iš žemės ūkio veiklos gauti (uždirbti), teikiant laidojimo paslaugas, švietimo darbui, kaip kūrybinės dirbtuvės (studijos) individualiai kūrybinei veiklai, kulto apeigų reikmenų gamybai, taip pat socialinei globai ir socialinei priežiūrai).

Visą reikiamą informaciją apie NTM deklaracijos KIT715 pildymo taisyklių pakeitimus bei kitus mokesčių klausimus, asmenys gali gauti paskambinę trumpuoju Mokesčių informacijos centro telefonu 1882 ar apsilankę VMI interneto svetainėje www.vmi.lt. VMI Mokesčių informacijos centro trumpuoju telefonu 1882 teikiamos konsultacijos įrašomos ir yra lygiavertės rašytinėms.

DalintisDalintis

Panašios naujienos

Rugsėjo 22 dieną Šiauliuose vyksiančių renginių metu bus ribojamas eismas
Naujienos

Rugsėjo 22 dieną Šiauliuose vyksiančių renginių metu bus ribojamas eismas

2026-09-21
LEA vadovė: prognozės nerodo energijos išteklių pigimo – žiemą už viską mokėsime daugiau
Naujienos

LEA vadovė: prognozės nerodo energijos išteklių pigimo – žiemą už viską mokėsime daugiau

2026-09-14
Neringos savivaldybė kviečia ukrainiečius mokytis lietuvių kalbos
Finansai

Plungės rajono vietos veiklos grupė pristatys kvietimą priemonei „Puoselėti tradicijas, sveiką gyvenseną ir tarpusavio ryšius“

2026-08-29
Mažeikių r. savivaldybės administracija
Investicijos

Mažeikiuose įgyvendinamas projektas jaunimo įsitraukimui į miesto ekonominį, socialinį ir pilietinį gyvenimą

2026-08-28
Rugsėjo 3-iosios naktį Lietuvos objektai nušvis raudonai – vaikų vilties ir palaikymo ženklu
Lietuva

Rugsėjo 3-iosios naktį Lietuvos objektai nušvis raudonai – vaikų vilties ir palaikymo ženklu

2026-08-27
Ligoninė
Aktualijos

Rajonų ligoninėse – daugiau galimybių teikti intensyviosios terapijos paslaugas

2026-08-25
Orai
Aktualijos

Šeštadienį prognozuojamas labai stiprus vėjas ir lietus

2026-08-21
Šiaulių švietimo forume – naujų mokslo metų aktualijos ir ateities gairės
Naujienos

Šiauliuose rengiamas kasmetinis švietimo forumas

2026-08-21
Klaipėdos rajone lankėsi vidaus reikalų ministras
Aktualijos

Klaipėdos rajone lankėsi vidaus reikalų ministras

2026-08-21
Šiaulių miesto garbės piliečio vardą bus siūloma suteikti žinomam pramonininkui, sporto, švietimo ir kultūros mecenatui Rolandui Gabrielaičiui
Aktualijos

Komisija apsisprendė dėl Šiaulių miesto garbės piliečio kandidatūros

2026-08-21

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Klaipėdos „Neptūnas“ namuose sutriuškino Kėdainių „Nevėžį-Paskolų klubą“

Klaipėdos „Neptūnas“ namuose sutriuškino Kėdainių „Nevėžį-Paskolų klubą“

2026-10-04
„Gargždų“ magija tęsiasi – laimėjo prieš sezoną atidariusį „Rytą“

„Gargždų“ magija tęsiasi – laimėjo prieš sezoną atidariusį „Rytą“

2026-10-04
Šiaulių aukštosios ir profesinio mokymo įstaigos pasirengusios priimti naujus studentus

Šiauliuose teikiama parama studentams

2026-10-03
Šiaulių kultūros centras kviečia į jubiliejų

Šiaulių kultūros centras kviečia į jubiliejų

2026-10-02
Šiaulių mokiniai anglų kalbos ir biologijos žinias gilino Londone

Šiaulių mokiniai anglų kalbos ir biologijos žinias gilino Londone

2026-10-02
Baigta Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ rekonstrukcija

Baigta Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ rekonstrukcija

2026-10-02

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Nemirsetos paplūdimyje rasto vyro gyvybė užgeso jūroje

Kopų tvirtinimo talka pajūryje

2025-09-26
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02

Naujausi

Klaipėdos „Neptūnas“ namuose sutriuškino Kėdainių „Nevėžį-Paskolų klubą“

Klaipėdos „Neptūnas“ namuose sutriuškino Kėdainių „Nevėžį-Paskolų klubą“

2026-10-04
„Šiauliai“ užtikrintu pasirodymu nugalėjo Jonavos „Hipocredit“

„Šiauliai“ užtikrintu pasirodymu nugalėjo Jonavos „Hipocredit“

2026-10-04
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.