Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Pirmadienis, 17 lapkričio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Pagėgiai
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Aktualijos » Pabrangusių degalų efektas: vežėjai pilasi užsienyje, o pasienio degalinės skaičiuoja nuostolius

Pabrangusių degalų efektas: vežėjai pilasi užsienyje, o pasienio degalinės skaičiuoja nuostolius

Paulius Liškauskas
2025-01-29
Aktualijos, Lietuva, Lietuvos naujienos, Transportas, Verslas, Verslo gidas
Laikas: 3 min skaitymo
Transportas | freepik

Transportas | freepik

FacebookTwitterLinkedin

Tarptautinius pervežimus vykdančios Lietuvos transporto kompanijos pigesnių degalų ieško kaimyninėse šalyse. Ekspertai baiminasi, kad ši tendencija gali neigiamai atsiliepti valstybės finansams ir siūlo ieškoti sprendimų. Vienas jų – tartis su kaimyninėmis valstybėmis dėl akcizų tarifų suvienodinimo. 

Dėl dyzelino akcizo padidinimo Lietuvoje degalai nuo metų pradžios kainuoja gerokai daugiau nei Lenkijoje. Povilas Drižas, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinis sekretorius, teigia, kad daugelis transporto bendrovių nuo sausio yra apsisprendusios degalų Lietuvoje nebesipilti ir tai daro tik neturėdamos kitos išeities.

„Absoliuti dauguma Lietuvoje veikiančių transporto įmonių, kurios vykdo tarptautinius pervežimus, nuo sausio 1 dienos yra sustabdžiusios kuro pylimą Lietuvoje iki minimumo. Šiuo metu daugelis degalus pilasi Lenkijoje arba kitose šalyse. Įmonės, kurios aptarnauja Skandinavijos regioną, Lietuvą jau irgi aplenkia, nes kainos susilygino su skandinaviškomis. Matematiškai labiau apsimoka pilti kurą netgi Švedijoje“, – sako vežėjų atstovas.

Kainų skirtumai tarp Lietuvos ir kitų regiono valstybių didžiulę įtaką daro transporto įmonėms, kurios savo pervežimų maršrutus optimizuoja taip, kad galėtų degalus piltis ten, kur jie pigiausi. Skaičiuojama, kad pilną baką degalų Lietuvoje šiuo metu užsipylęs vilkiko vairuotojas išleidžia maždaug 100 eurų daugiau nei degalus pildamasis kaimyninėje Lenkijoje.

Ragina tartis su kaimynais

Lietuvos inovatyvios energetikos ir prekybos asociacijos (LIEPA), vienijančios šalies degalinių tinklus, prezidentė Kristina Čeredničenkaitė sako, kad su didžiausiais nuostoliais per pirmąsias tris šių metų savaites susidūrė pasienio degalinės – jų pardavimai sumažėjo net 50 proc.

„Transporto įmonės yra vienas pagrindinių degalinių klientų, tad jų sprendimai nepilti dyzelino Lietuvoje turi skaudžias pasekmes mažmeninės prekybos degalais sektoriui, o tai gali turėti tiesioginę įtaką akcizo surinkimui ir valstybės įsipareigojimų vykdymui – nuo krašto apsaugos iki socialinių reikmių“, – teigė asociacijos vadovė.

K. Čeredničenkaitės nuomone, siekiant spręsti šią problemą būtina kuo greičiau ieškoti kompromisų su kaimyninėmis šalimis ir tartis dėl bendrų sprendimų, kurie padėtų sumažinti konkurenciją tarp valstybių ir apsaugotų šalies ekonomiką.

Įdomupaskaityti

Elektroninė komercija

Kodėl AI SEO tampa kritiniu verslo ginklu: ateities klientai renka rekomendacijas iš AI, o ne reklamos

2025-11-17
Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“

Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“

2025-11-17

„Jau dabar turėtume žvelgti į 2026 metus, kurie pagal dabartinius akcizo didinimo planus atneš dar didesnį degalų brangimą. Čia būtinas valstybės vadovų įsikišimas, kad šalys pradėtų derėtis dėl vienodesnių sąlygų bent jau mūsų regione. Dabartinė situacija reikalauja ekonominės diplomatijos. Priešingu atveju ši tendencija gali turėti ilgalaikį poveikį Lietuvos biudžetui”, – teigia K. Čeredničenkaitė.

Jos teigimu, Lietuva galėtų inicijuoti diskusijas su kitomis ES šalimis dėl vienodo iškastinio kuro apmokestinimo visoje ES. „Bent jau būtų naudinga pasiekti susitarimą su Lenkija, kad abi šalys galėtų vykdyti tolygią transporto dekarbonizaciją, nesiremdamos skirtingais mokestiniais principais“, – sako LIEPA vadovė.

Apmokestinimu smarkiai lenkiame kaimynes

Skirtingų ES šalių mokesčių politika dyzelino atžvilgiu skiriasi, tačiau šalyse, su kuriomis Lietuvai tenka konkuruoti, jis apmokestinamas mažiau.

Europos Komisijos (EK) duomenimis, skaičiuojant tai, kiek įsipylus litrą dyzelio iš to gauna valstybės biudžetas, lyderės ES yra Airija ir Danija – po 0,94 Eur nuo litro degalų. Lietuva tarp labiausiai apmokestinančių dyzeliną valstybių šiuo metu kartu su Latvija yra 12–13 vietose – biudžetui nuo kiekvieno nupirkto litro degalų čia tenka 0,79 Eur. Tu tarpu Lenkija pagal šį rodiklį tik 20-oje vietoje – 0,67 Eur, Estija vos 26-oje – 0,63 Eur.

EK sausio 20 d. duomenimis, litras dyzelino Lietuvoje ir Estijoje vidutiniškai kainavo 1,64 euro, kai tuo tarpu Lenkijoje  – 1,48 euro, Latvijoje – 1,65 euro.

P. Drižo teigimu, šiuo metų aljansui priklausančių bendrovių skaičiai yra gąsdinantys –  vežėjai svetur užsipila dešimtis milijonų litrų dyzelino, kurį anksčiau pildavosi Lietuvos degalinėse.

„Mano vertinimu, su sprendimu pakelti akcizą mes ne tik kad nesurinksime tų papildomų 170 mln. eurų, bet ir to, ką surinkdavome iki sausio. Transporto sektorius Lietuvoje yra didžiulis, turime 60 tūkst. vilkikų parką. Koks 15 proc. iš jų degalus pildavosi Lietuvoje, o dabar ta dalis sumažės iki minimumo ir tai pasijus tikrai ne į gerąją pusę“, – teigia vežėjų atstovas.

Vežėjai šalį kerta nestabteldami

Karolis Stasiukynas, Lietuviškų degalinių sąjungos tarybos pirmininkas, teigia esantis tikras, kad degalinės pajamų kur kas mažiau gaus ne tik dėl to, kad jose rečiau lankysis gyventojai ir transporto sektoriuje dirbantys vairuotojai, bet ir šalį kertantys užsienio šalių vežėjai.

„Blogiausia yra žmonėms, kurie negali niekur išvažiuoti arba važiuoti turi į Lenkiją. O vežėjai iš kitų šalių, kurie kerta Lietuvą ir orą teršia čia, kelius gadina čia, degalus pilasi kitose šalyse, mokesčiai nukeliauja kitoms valstybėms. Negalime būti brangiausi Europoje. Turime piktą kaimyną, turime galvoti apie ateitį. Lietuva vis tiek bus tranzitinė šalis, tad nepasiimti pinigų ir nepanaudoti jų gynybai, švietimui ar sveikatos apsaugai būtų nelogiška“, – dėsto K. Stasiukynas. Jo teigimu, klientų sumažėjimą pajautė daugelis sąjungai priklausančių degalinių, kai kurių apyvarta taip pat krito net 50 proc.

„Nesurinkti PVM ar akcizo skaičiai labai aiškiai matosi kiekvieną dieną. Kadangi kasos yra sujungtos su Mokesčių inspekcija, nesunku patikrinti, kiek pernai buvo degalų pilamasi tą pačią dieną. Akivaizdu, kad mes planuotų pinigų į biudžetą nesurinksim“, – konstatuoja pašnekovas.

DalintisDalintis

Panašios naujienos

Iš Dubajaus grįžęs lenktynininkas Rokas Baciuška: „Adrenalinas – mano gyvenimo dalis“
Lietuva

Iš Dubajaus grįžęs lenktynininkas Rokas Baciuška: „Adrenalinas – mano gyvenimo dalis“

2025-11-17
Ar saugi valstybės sienos perėjimo punktuose taikoma rentgeno kontrolė?
Aktualijos

Ar saugi valstybės sienos perėjimo punktuose taikoma rentgeno kontrolė?

2025-11-14
Šiltnamis
Lietuva

Geros žinios draudžiantiems augalus ir pasėlius

2025-11-14
Plungės savivaldybėje lankėsi Kanados ambasadorė
Aktualijos

Plungės savivaldybėje lankėsi Kanados ambasadorė

2025-11-13
Lietuvos savivaldybių aplinkosaugos reitinge Tauragė – šeštoje vietoje
Aktualijos

Lietuvos savivaldybių aplinkosaugos reitinge Tauragė – šeštoje vietoje

2025-11-11
Autobusas
Klaipėda

Klaipėdos rajone – pokyčiai viešojo transporto maršrutuose

2025-11-11
Sveikatos specialistai: daugelio lietuvių mitybos įpročiai verčia sunerimti – kur klystama dažniausiai
Gyvenimas

Sveikatos specialistai: daugelio lietuvių mitybos įpročiai verčia sunerimti – kur klystama dažniausiai

2025-11-11
Apleisti nameliai Lietuvoje atgimsta keliautojams
Lietuva

Apleisti nameliai Lietuvoje atgimsta keliautojams

2025-11-08
Lietuva

Lietuva pagal pagal naudotų automobilių duomenų klastojimą Europos sąrašo gale

2025-11-07
„Pigus“ dopaminas mūsų kasdienybėje: kaip socialiniai tinklai „apdovanoja“ smegenis?
Aktualijos

Telefoniniams sukčiams – galas? Operatoriai blokuos dar daugiau suklastotų skambučių

2025-11-06

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų
Naujienos

Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

2025-05-16
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras
Gyvenimas

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02
Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo
Grožis

Lietuvių kūrėjai žengė į nišinę parfumeriją: kuria ne masėms, o ieškantiems išskirtinumo

2025-05-15
Pereinamųjų rungtynių serijoje tarp Klaipėdos „Neptūno“ bei Vilniaus „Riterių“ nugalėtojas spręsis antrame susitikime
Sportas

Pereinamųjų rungtynių serijoje tarp Klaipėdos „Neptūno“ bei Vilniaus „Riterių“ nugalėtojas spręsis antrame susitikime

2025-11-16

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Telšių regiono savivaldybėms – investicijos turizmo objektams

Telšių regiono savivaldybėms – investicijos turizmo objektams

2025-11-17
Šimtmečio istorija: paminėtas Nidos senosios mokyklos atidarymas

Paminėtas Nidos senosios mokyklos atidarymas

2025-11-17
A. Majauskas papildė „Neptūną“

A. Majauskas papildė „Neptūną“

2025-11-16
Solidus startas ir finišas leido „Rytui-2“ triumfuoti pajūryje

Solidus startas ir finišas leido „Rytui-2“ triumfuoti pajūryje

2025-11-16
Klaipėdos „Neptūnas“ palaužė Utenos „Juventus“

Klaipėdos „Neptūnas“ palaužė Utenos „Juventus“

2025-11-16
Išretėjusioje „Neptūno“ įguloje spindintis D. Tarolis nepraranda kovinės dvasios: „Turime išgyventi ir nepasiduoti“

Išretėjusioje „Neptūno“ įguloje spindintis D. Tarolis nepraranda kovinės dvasios

2025-11-16

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

2025-05-16

Naujausi

Socialinė akcija Plungėje –  „Ką reiškia būti žmogumi su negalia“

Socialinė akcija Plungėje – „Ką reiškia būti žmogumi su negalia“

2025-11-17
Telšių regiono savivaldybėms – investicijos turizmo objektams

Telšių regiono savivaldybėms – investicijos turizmo objektams

2025-11-17
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.