Palangos kurortas pristatomas penktadienį prasidėjusiose ir sausio 22–24 dienomis vykstančioje tarptautinėje turizmo parodoje „Adventur“.
Vilniuje, „Litexpo“ parodų ir kongresų centre vykstančios tarptautinės turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodos „Adventur“ svarbiausias šiųmetis akcentas – miestų turizmas.
„Tikimės, kad paroda „Adventur“ šiais metais paskatins atrasti Lietuvos miestus ir miestelius, – sakė vieno iš parodos organizatorių, Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos vadovė Jurgita Kazlauskienė. – Miestų turizmas populiarėja Europoje. Įdomu, išmoninga ir netgi madinga rinktis savaitgalio kelionę po gimtinės miestus, o ne pirkti bilietą į Paryžių ar Barseloną“.
Statistika rodo, kad per devynis 2015-ųjų metų mėnesius vietos turistas, keliaudamas po Lietuvą, išleido 8,4 procentais daugiau pinigų, nei praėjusiais metais. Lietuvos apgyvendinimo įstaigų pateikta statistika rodo, kad vietos turizmas išaugo beveik 11 procentų. „Tai – džiuginanti tendencija, – sakė J. Kazlauskienė. – Keliaudami po Lietuvą mūsų šalies gyventojai augina turizmą, padeda šiai rinkai atsigauti ir kompensuoja tai, ką praradome Rytų rinkose“.
Be Palangos, parodoje savo miestų tapatybę ir išskirtinumą pristato Alytaus, Anykščių, Birštono, Biržų, Druskininkų, Ignalinos, Jonavos, Jurbarko, Kaišiadorių, Kauno ir Kauno rajono, Kėdainių, Klaipėdos ir Klaipėdos rajono, Šilutės, Skuodo, Kretingos, Kupiškio, Lazdijų, Marijampolės, Mažeikių, Molėtų, Neringos, Pagėgių, Panevėžio, Plungės, Prienų, Radviliškio, Raseinių, Rokiškio savivaldybės, Šešupės euro regionas, Šiaulių ir Šiaulių rajono, Švenčionių, Tauragės, Trakų, Ukmergės, Utenos, Varėnos, Vilniaus ir Vilniaus rajono, Zarasų savivaldybės ir turizmo informacijos centrai, Žemaitijos regionas.
„Konkurencija tarp miestų ypatingai juntama rinkodaroje“, – sakė parodos „Adventur“ projekto vadovė Dovilė Vertelytė-Saldukienė. Jai pritarė ir Turizmo departamento vadovė J. Kazlauskienė: „Konkurencinga aplinka turizmą taip pat skatina, kiekvienas miestas ieško kelių, naujų idėjų, kaip kiekvieną apsilankymą padaryti kuo labiau įsimenantį, kokių naujovių, kokių edukacinių programų pasiūlyti. Labai svarbu turistus paskatinti ne vienam apsilankymui, o kad jie grįžtų ir dar paragintų apsilankyti draugus“.
Vienoje iš „Litexpo“ salių, kaip įprasta, įsikūrė aktyvaus laisvalaikio organizatoriai. Čia galima nusipirkti sporto, laisvalaikio prekių, susipažinti su aktyvaus laisvalaikio, sporto būrelių organizatoriais, įsigyti pigesnių abonementų į sporto klubus bei pramogų kompleksus.
Penktoji „Litexpo“ salė skirta turizmo verslui. Pirmą kartą į Vilnių atvyko Ukrainos, Portugalijos, Filipinų turizmo verslo atstovai. „Džiaugiamės, kad „Adventur“ vardas plačiai pasklidęs, šalių atstovai, turizmo agentūros ieško kontaktų, kelių, noriai dalyvauja parodoje“, – sakė D. Vertelytė-Saldukienė.
Šių metų „Adventur“ paroda išsiskiria renginių gausa. Vyks geografijos konkursas „Pažink Lietuvos miestus“, kuriame dalyvaus 6-9 klasių mokiniai, taip pat interaktyvios geografijos pamokos-viktorinos, kurioms klausimus ruoš parodoje dalyvaujantys miestai, seminaras geografijos mokytojams.
Temą „Paragauk pasaulio“ parodoje padės įgyvendinti specialiai parodai žiemos sezoną atidarę „Open Kitchen“ – atviro restorano organizatoriai.
Socialinis projektas „We Love Lithuania“ rengia unikalų Lietuvos nuotraukų čempionatą, parodoje vyks didysis čempionato finalas.
Tęsis ir parodos tradicija tapęs renginių ciklas – „Kelionės – mano gyvenimo būdas“. Jame savo kelionių istorijomis dalinsis žinomi šalies muzikos, meno, televizijos žmonės, garsūs keliautojai.
Iš viso parodoje dalyvauja daugiau nei 200 turizmo verslo atstovų iš 35 pasaulio šalių ir įvyks daugiau kaip 100 renginių.