Rėkyvos ežere šią savaitę vyksta paieškos ekspedicija, po vandeniu ieškoma ir tikimasi iškelti į paviršių lėktuvo „Letov Š-20L“, sudužusio 1930 m., likučius. Darbai prasidėjo atnaujintos memorialinės lentos ant akmens, žyminčios šį įvykį, iškilminga atidengimo ceremonija.
Paieškos ekspedicijai vadovauja Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos instituto mokslininkai, kuriems talkina Karinių jūrų pajėgų ir Sausumos pajėgų Juozo Vitkaus inžinerijos bataliono narai su metalo detektoriais, skirtais dirbti po vandeniu.
Lakūnas Antanas Kairaitis (g. 1904) žuvo 1930 me. birželio 13 d., atlikdamas užduotį: iš kulkosvaidžio apšaudydamas judantį taikinį – ežero paviršiuje atsispindėjusį lėktuvo šešėlį. Manoma, kad A. Kairaitis, suklaidintas atstumo, nusileido per arti vandens. „Nuvykus į katastrofos vietą, rastas sulaužytas lėktuvas, nutraukti diržai ir negyvas lakūnas sulaužytomis kojomis ir sužalota galva“, – 1930 me. rašė žurnalas „Karys“.
Lėktuvas sudužo, medinės ir drobinės jo dalys iškilo į paviršių, o variklis su propeleriu nuskendo. Lietuvos karinių oro pajėgų vyriausiojo puskarininkio seržanto majoro Alvydo Tamošiūno manymu, jei pavyktų rasti variklį, galbūt pavyktų nustatyti ir tragedijos priežastį. Pagal įvykio aprašymą, lėktuvas sudužo už maždaug 200 metrų nuo kranto. A. Kairaitis palaidotas Kauno senosiose kapinėse, sovietmečiu jas uždarius, palaikai perkelti į Seniavos kapines.
Rėkyvos seniūnijos lėšomis sutvarkyta erdvė aplink akmenį, finansuoti memorialinės lentos atnaujinimo darbai, paruošta teritorija ekspedicijos darbui.
Pagal Šiaulių turizmo informacijos centro informaciją