Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Pirmadienis, 19 gegužės
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema

Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema

Paulius Liškauskas
2024-11-20
Aktualijos, Aplinka, Transportas
Laikas: 4 min skaitymo
Kia EV6 elektromobilis | Gamintojo nuotr.

Kia EV6 elektromobilis | Gamintojo nuotr.

FacebookTwitterLinkedin

Kokie iššūkiai automobilių gamintojams kyla, lyginant, pavyzdžiui, su informacinių technologijų sektoriumi, kuris taip pat sprendžia ne tik gamybos, bet ir vėlesnių procesų taršos ar išteklių švaistymo rebusą?

 

Vidaus degimo variklių pabaiga

Įdomupaskaityti

Nuo gegužės 16 d. įsigalioja draudimas gaudyti žiobrius

Nuo gegužės 16 d. įsigalioja draudimas gaudyti žiobrius

2025-05-16
Atliekų rūšiavimo skirtumai stebina net atsakingiausius gyventojus: nori vienodų rūšiavimo taisyklių visoje Lietuvoje

Nauji mišrių komunalinių ir biologinių atliekų surinkimo grafikai Tauragėje

2025-05-16

 

VšĮ „Žiedinė ekonomika“ vadovas ir Vartotojų aljanso tarybos narys Domantas Tracevičius sako, jog pagrindinė automobilių gamintojų dekarbonizacijos priemonė yra vidaus degimo variklių gamybos stabdymas ir 100 proc. perėjimas prie elektromobilių. Tai, anot jo, jau ir vyksta.

 

Nors elektromobilių rinkos žvaigžde išlieka „Tesla“, D. Tracevičius pabrėžia, jog kiti gamintojai sparčiai ją vejasi, po kelerių metų pozicijos rinkoje keisis. Pavyzdžiui, „Kia“ siekia visiškai neutralizuoti savo sukuriamą anglies dvideginį iki 2045 m., o iki 2030 m. pasiekti 40 proc. elektra varomų transporto priemonių pardavimo dalį savo asortimente. „Volkswagen“, „Ford“ ir „Toyota“ neutralumo CO2 emisijomis sieks iki 2050-ųjų, „Mercedes-Benz“ nusitaikė į 2039-uosius.

 

„Taip pat „Mercedes-Benz“ atidarė automobilių baterijų perdirbimo gamyklą. „Volkswagen“ investuoja į savo baterijų elementų gamybos įrenginių statybą Europoje, siekdami sumažinti CO2 pėdsaką tiekimo grandinėje. BMW įsipareigojo naudoti medžiagas tik iš tiekėjų, kurie laikosi etikos ir aplinkosaugos standartų. Jie taip pat dirba su baterijų perdirbimo technologijomis, kad efektyviai atgautų kuo daugiau išteklių. Vis daugiau gamintojų kalba apie tai, jog akumuliatorius gali gyvuoti ilgiau nei pati mašina“, – sako D. Tracevičius.

 

Apibendrinant, žaliųjų tikslų automobilių prekių ženklai sieks elektrifikuodami produktus, gamindami kiek įmanoma našiau, taupant išteklius, tobulindami tiekimo grandinę, imdamiesi perdirbimo iniciatyvų, mažindami tiesioginį ir netiesioginį poveikį aplinkai.

 

Kas galėtų padėti elektromobiliams pigti?

 

„Viena iš elektromobilių gigantus sparčiai besivejančių lyderių šiuo metu yra „Kia“, kas man atrodo gana netikėta, bet sveikintina. Kiti prekių ženklai taip pat stipriai vejasi. Jeigu jiems dar padėtų valstybių, kuriuose elektromobiliai parduodami, politika, būtų išvis nuostabu. Manau, kad turėtų būti brangiau išlaikyti automobilį su vidaus degimo varikliu ir, žinoma, kristi elektromobilių kainos“, – aiškina D. Tracevičius.

 

Be valdžios įsikišimo, vieną iš paramos priemonių didinant elektromobilių prieinamumą, jis įvardija didesnę antrinę jų rinką.

 

„Jei didžiosios korporacijos, kurios kas keletą metų atsinaujina automobilius, turėtų daugiau lengvatų ir pačios prioritetizuotų tik elektromobilių pirkimą, greičiau ir didesnis skaičius jų patektų į rinkos apyvartą, žmonėms juos įsigyti būtų pigiau“, – sako D. Tracevičius.

 

Ar tikrai elektromobiliai yra ekologiškesni?

 

Tačiau, besidžiaugiant elektromobilių rinkos augimu, iškyla aplinkosaugos šešėlyje tūnantis jų gamybos klausimas. Remiantis JAV (EPA) ir Europos (EEA) aplinkos apsaugos agentūrų duomenimis, elektromobilio gamybos procese į aplinką išskiriama iki 9 tonų CO2 ir tai gali būti net tona ar šiek tiek daugiau didesnė tarša nei gaminant įprastą automobilį. Vieno elektromobilio baterijai pagaminti sugeneruojama tiek pat CO2, kiek maždaug 600 įprastų nešiojamųjų kompiuterių baterijoms.

 

Informacinių technologijų saugumo konsultavimo įmonės „Punk Security“ įkūrėjas Vilius Pankauskas pasakoja, jog aktuali šioje temoje ne tik emisijos pėdsako problema. Mat dėl baterijų gamybos kenčia ir bioįvairovė.

 

„Dėl ličio ir kitų reikalingų cheminių elementų (daugiausia Čilėje ir Kinijoje) kasamos didžiulės duobės. Tą darant ardoma visa, kas gyva: taip naikinama biologinė įvairovė džiunglėse ir kitose tų kraštų gamtos vietose. O kuo toliau, tuo daugiau ir vis didesnių baterijų reikia“, – pasakoja V. Pankauskas.

 

Specialisto teigimu, tobulėjant kietojo būvio (angl. solid state) baterijoms, dėl kitokios jų sudėties šio pėdsako neliktų, tačiau artimoje ateityje šios technologijos proveržio nematyti. Nuolat svarstoma, kokia baterija galėtų būti ekologiškiausia, kurią būtų galima gaminti dideliu masteliu ir nekiltų užsidegimo rizikos.

 

Tracevičiaus vertinimu, elektromobiliai šiandieną – vienintelis kelias į dekarbonizaciją, tačiau jis pabrėžia, kad baterijų klausimas privalo būti sprendžiamas, nes problema tikrai yra.

 

„Manau, kad elektromobiliai vis tiek yra mažesnė blogybė. Jau vien dėl našumo. Kad judėtų, jiems reikia maždaug tris kartus mažiau energijos. Taip, baterijos turi ir socialinę, ir taršos stigmą, bet Europos Sąjungoje jau yra ir baterijų reglamentas: siekiama, kad gamyba taptų draugiškesnė žemei. Neabejoju, jog taip ir įvyks. Ateityje gamyba bus darnesnė, o automobilių baterijos tarnaus ilgiau negu pats automobilis, bus naudojamos vėl ir vėl“, – teigia D. Tracevičius.

 

Emisijos kompensavimas kitais būdais

 

Pereiti prie atsinaujinančios energijos visus sektorius įpareigoja Europos žaliasis kursas. Pagal jį automobilių išmetamųjų teršalų kiekis iki 2030 m. turėtų būti sumažintas 55 proc., o nuo 2035-ųjų nauji automobiliai turėtų būti tik netaršūs.

 

Transporto sektorius žengia panašiu keliu kaip ir rimtus anglies dvideginio mažinimo įsipareigojimus prisiėmusios technologijų įmonės, pavyzdžiui, „Apple“, „Google“. Negalėdamos tiesiogiai sumažinti energijos išteklių vartojimo, IT įmonės ekologinio pėdsako klausimą sprendžia pirkdamos CO2 kreditus.

 

Tarkime, jos sodina, superka miškus, stato atsinaujinančios energijos jėgaines. Automobilių gamintojų požiūris sutampa ir neišvengiamai sugeneruojamą emisiją jie sieks kompensuoti įvairiais žaliaisiais projektais.

 

IT sektoriui  – lengviau 

 

„Be gamybos, skaitmeniniame ir interneto pasaulyje tas pėdsakas atsiranda tik tada, kai mes kažkur padedame produktą. Vis daugiau elektros reikia duomenims, ypač kriptovaliutoms. Energijos efektyvumo prasme šis poreikis – neaprėpiamo dydžio. Skaitmeniniame pasaulyje tai ir yra pagrindinis iššūkis, bet štai transporto sektoriuje kalbėtume daugiausia apie taršą ir išskiriamą anglies dvideginį, gerokai didesniais mastais“, – dėsto V. Pankauskas.

 

Anot jo, transportui siekti dekarbonizacijos yra ir bus gerokai sunkiau nei skaitmeniniam sektoriui, tačiau bendrų taškų gamybos periode tikrai yra, kaip antai jau minėtos baterijos.

 

Apibendrindamas, specialistas pažymi, kad ir kiekvienas vartotojas už tai iš dalies yra atsakingas, tad turėtų įprasti mažinti elektros suvartojimą visose srityse, kiek įmanoma. Taip pat trinti nebūtinus duomenis virtualioje erdvėje, vaizdo medžiagą savo skaitmeniniuose prietaisuose, pavyzdžiui, elektroninio pašto dėžutėse ar internetinėse saugyklose.

Žymos: APPLEČilėElektromobiliaiESKIAKinijaTESLA
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Iki birželio 1-osios – paskutinė galimybė savarankiškai pašalinti nelegalius lietaus nuotekų prijungimus
Aplinka

Kretingos miestą ir rajoną stebės daugiau vaizdo kamerų

2025-05-16
Atliekų rūšiavimo skirtumai stebina net atsakingiausius gyventojus: nori vienodų rūšiavimo taisyklių visoje Lietuvoje
Aplinka

Nauji mišrių komunalinių ir biologinių atliekų surinkimo grafikai Tauragėje

2025-05-16
Žalia šviesa pėsčiųjų ir dviračių takui Tauragėje, Purienų gatvėje
Naujienos

Žalia šviesa pėsčiųjų ir dviračių takui Tauragėje, Purienų gatvėje

2025-05-15
Pokyčiai Talkšos ežero take: nuo šiol bus bendras, prioritetas pėstiesiems
Naujienos

Pokyčiai Talkšos ežero take: nuo šiol bus bendras, prioritetas pėstiesiems

2025-05-15
Šį mėnesį prasidės Biržos tilto remontas
Aplinka

Šį mėnesį prasidės Biržos tilto remontas

2025-05-15
Iki birželio 1-osios – paskutinė galimybė savarankiškai pašalinti nelegalius lietaus nuotekų prijungimus
Aktualijos

Iki birželio 1-osios – paskutinė galimybė savarankiškai pašalinti nelegalius lietaus nuotekų prijungimus

2025-05-15
Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?
Aktualijos

Kas ilgapirščius masina labiau – dviračiai ar paspirtukai?

2025-05-15
Neišnaudotos galimybės: „Klaipėda Boat Show“ kviečia diskutuoti apie vandenų potencialą
Aplinka

Neišnaudotos galimybės: „Klaipėda Boat Show“ kviečia diskutuoti apie vandenų potencialą

2025-05-14
Gamtos niokojimas: kalti keturračiai ar jų vairuotojai?
Aktualijos

Gamtos niokojimas: kalti keturračiai ar jų vairuotojai?

2025-05-14
Platelių ežeras
Aplinka

Organizuojamas pristatymas-diskusija dėl Platelių kurortinės teritorijos ribų nustatymo plano

2025-05-14

Skaitomiausia

Platelių ežeras
Įdomu

Žemaitijos vasaros perliukai: TOP 10 lankytinų vietų

2025-05-06
Kai pilvas tarsi balionas: ko imtis, kad sumažintume dujų kaupimąsi?
Sveikata

Kai pilvas tarsi balionas: ko imtis, kad sumažintume dujų kaupimąsi?

2025-05-06
Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų
Naujienos

Nauja „Vičiūnų grupės“ gamykla Plungėje – prisijungs 800 naujų darbuotojų

2025-05-16
Beveik 3000 Eur vidutinis atlyginimas: „Valvėsta“ – dosniausia prekybos sektoriaus darbdavė
Naujienos

Beveik 3000 Eur vidutinis atlyginimas: „Valvėsta“ – dosniausia prekybos sektoriaus darbdavė

2025-05-13

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Mažeikių klubą įveikę panevėžiečiai pasigerino šansus iškopti į trečiąją vietą

Mažeikių klubą įveikė panevėžiečiai

2025-05-19
Iš Raseinių – Į Everestą: Vlado Vitkausko Žygdarbis prieš 32 metus

Iš Raseinių – Į Everestą: Vlado Vitkausko Žygdarbis prieš 32 metus

2025-05-17
Šiauliuose startuoja didžiulio naujo verslo centro statyba

Šiauliuose startuoja didžiulio naujo verslo centro statyba

2025-05-16
Nuomojamas butas Telšiuose tapo narkotikų tašku: pareigūnai rado kvaišalų, sulaikė du įtariamuosius

Nuomojamas butas Telšiuose tapo narkotikų tašku: pareigūnai rado kvaišalų, sulaikė du įtariamuosius

2025-05-16
Europos muziejų nakties renginiai Palangoje

Europos muziejų nakties renginiai Palangoje

2025-05-16
Teismas dėl neskaidrių viešųjų pirkimų organizavimo kaltais pripažino UAB „Raseinių vandenys“ buvusį direktorių ir kitus du asmenis

Sukčiai Klaipėdos apskrityje: išviliota virš 35 000 Eur

2025-05-16

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Platelių ežeras

Žemaitijos vasaros perliukai: TOP 10 lankytinų vietų

2025-05-06
Kai pilvas tarsi balionas: ko imtis, kad sumažintume dujų kaupimąsi?

Kai pilvas tarsi balionas: ko imtis, kad sumažintume dujų kaupimąsi?

2025-05-06

Naujausi

Mažeikių klubą įveikę panevėžiečiai pasigerino šansus iškopti į trečiąją vietą

Mažeikių klubą įveikė panevėžiečiai

2025-05-19
Lietuviai mažiau apsiperka Lenkijoje, daugiau išleidžia pramogoms

Psichologė perspėja dėl impulsyvių pirkinių: suteikia tik trumpalaikį džiaugsmą, o pasekmės jaučiamos dar ilgai

2025-05-18
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.