Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Šeštadienis, 12 liepos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema

Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema

Paulius Liškauskas
2024-11-20
Aktualijos, Aplinka, Transportas
Laikas: 4 min skaitymo
Kia EV6 elektromobilis | Gamintojo nuotr.

Kia EV6 elektromobilis | Gamintojo nuotr.

FacebookTwitterLinkedin

Kokie iššūkiai automobilių gamintojams kyla, lyginant, pavyzdžiui, su informacinių technologijų sektoriumi, kuris taip pat sprendžia ne tik gamybos, bet ir vėlesnių procesų taršos ar išteklių švaistymo rebusą?

 

Vidaus degimo variklių pabaiga

Įdomupaskaityti

„Bolt Drive“ paslauga pasiekiama ir Šiauliuose

„Bolt Drive“ paslauga pasiekiama ir Šiauliuose

2025-07-11
Specialistė apie 15-mečio mirtį nuo elektroninių cigarečių: tėvai patys nuperka dovanų, manydami, jog taip apsaugos vaiką nuo cigarečių rūkymo

Specialistė apie 15-mečio mirtį nuo elektroninių cigarečių: tėvai patys nuperka dovanų, manydami, jog taip apsaugos vaiką nuo cigarečių rūkymo

2025-07-11

 

VšĮ „Žiedinė ekonomika“ vadovas ir Vartotojų aljanso tarybos narys Domantas Tracevičius sako, jog pagrindinė automobilių gamintojų dekarbonizacijos priemonė yra vidaus degimo variklių gamybos stabdymas ir 100 proc. perėjimas prie elektromobilių. Tai, anot jo, jau ir vyksta.

 

Nors elektromobilių rinkos žvaigžde išlieka „Tesla“, D. Tracevičius pabrėžia, jog kiti gamintojai sparčiai ją vejasi, po kelerių metų pozicijos rinkoje keisis. Pavyzdžiui, „Kia“ siekia visiškai neutralizuoti savo sukuriamą anglies dvideginį iki 2045 m., o iki 2030 m. pasiekti 40 proc. elektra varomų transporto priemonių pardavimo dalį savo asortimente. „Volkswagen“, „Ford“ ir „Toyota“ neutralumo CO2 emisijomis sieks iki 2050-ųjų, „Mercedes-Benz“ nusitaikė į 2039-uosius.

 

„Taip pat „Mercedes-Benz“ atidarė automobilių baterijų perdirbimo gamyklą. „Volkswagen“ investuoja į savo baterijų elementų gamybos įrenginių statybą Europoje, siekdami sumažinti CO2 pėdsaką tiekimo grandinėje. BMW įsipareigojo naudoti medžiagas tik iš tiekėjų, kurie laikosi etikos ir aplinkosaugos standartų. Jie taip pat dirba su baterijų perdirbimo technologijomis, kad efektyviai atgautų kuo daugiau išteklių. Vis daugiau gamintojų kalba apie tai, jog akumuliatorius gali gyvuoti ilgiau nei pati mašina“, – sako D. Tracevičius.

 

Apibendrinant, žaliųjų tikslų automobilių prekių ženklai sieks elektrifikuodami produktus, gamindami kiek įmanoma našiau, taupant išteklius, tobulindami tiekimo grandinę, imdamiesi perdirbimo iniciatyvų, mažindami tiesioginį ir netiesioginį poveikį aplinkai.

 

Kas galėtų padėti elektromobiliams pigti?

 

„Viena iš elektromobilių gigantus sparčiai besivejančių lyderių šiuo metu yra „Kia“, kas man atrodo gana netikėta, bet sveikintina. Kiti prekių ženklai taip pat stipriai vejasi. Jeigu jiems dar padėtų valstybių, kuriuose elektromobiliai parduodami, politika, būtų išvis nuostabu. Manau, kad turėtų būti brangiau išlaikyti automobilį su vidaus degimo varikliu ir, žinoma, kristi elektromobilių kainos“, – aiškina D. Tracevičius.

 

Be valdžios įsikišimo, vieną iš paramos priemonių didinant elektromobilių prieinamumą, jis įvardija didesnę antrinę jų rinką.

 

„Jei didžiosios korporacijos, kurios kas keletą metų atsinaujina automobilius, turėtų daugiau lengvatų ir pačios prioritetizuotų tik elektromobilių pirkimą, greičiau ir didesnis skaičius jų patektų į rinkos apyvartą, žmonėms juos įsigyti būtų pigiau“, – sako D. Tracevičius.

 

Ar tikrai elektromobiliai yra ekologiškesni?

 

Tačiau, besidžiaugiant elektromobilių rinkos augimu, iškyla aplinkosaugos šešėlyje tūnantis jų gamybos klausimas. Remiantis JAV (EPA) ir Europos (EEA) aplinkos apsaugos agentūrų duomenimis, elektromobilio gamybos procese į aplinką išskiriama iki 9 tonų CO2 ir tai gali būti net tona ar šiek tiek daugiau didesnė tarša nei gaminant įprastą automobilį. Vieno elektromobilio baterijai pagaminti sugeneruojama tiek pat CO2, kiek maždaug 600 įprastų nešiojamųjų kompiuterių baterijoms.

 

Informacinių technologijų saugumo konsultavimo įmonės „Punk Security“ įkūrėjas Vilius Pankauskas pasakoja, jog aktuali šioje temoje ne tik emisijos pėdsako problema. Mat dėl baterijų gamybos kenčia ir bioįvairovė.

 

„Dėl ličio ir kitų reikalingų cheminių elementų (daugiausia Čilėje ir Kinijoje) kasamos didžiulės duobės. Tą darant ardoma visa, kas gyva: taip naikinama biologinė įvairovė džiunglėse ir kitose tų kraštų gamtos vietose. O kuo toliau, tuo daugiau ir vis didesnių baterijų reikia“, – pasakoja V. Pankauskas.

 

Specialisto teigimu, tobulėjant kietojo būvio (angl. solid state) baterijoms, dėl kitokios jų sudėties šio pėdsako neliktų, tačiau artimoje ateityje šios technologijos proveržio nematyti. Nuolat svarstoma, kokia baterija galėtų būti ekologiškiausia, kurią būtų galima gaminti dideliu masteliu ir nekiltų užsidegimo rizikos.

 

Tracevičiaus vertinimu, elektromobiliai šiandieną – vienintelis kelias į dekarbonizaciją, tačiau jis pabrėžia, kad baterijų klausimas privalo būti sprendžiamas, nes problema tikrai yra.

 

„Manau, kad elektromobiliai vis tiek yra mažesnė blogybė. Jau vien dėl našumo. Kad judėtų, jiems reikia maždaug tris kartus mažiau energijos. Taip, baterijos turi ir socialinę, ir taršos stigmą, bet Europos Sąjungoje jau yra ir baterijų reglamentas: siekiama, kad gamyba taptų draugiškesnė žemei. Neabejoju, jog taip ir įvyks. Ateityje gamyba bus darnesnė, o automobilių baterijos tarnaus ilgiau negu pats automobilis, bus naudojamos vėl ir vėl“, – teigia D. Tracevičius.

 

Emisijos kompensavimas kitais būdais

 

Pereiti prie atsinaujinančios energijos visus sektorius įpareigoja Europos žaliasis kursas. Pagal jį automobilių išmetamųjų teršalų kiekis iki 2030 m. turėtų būti sumažintas 55 proc., o nuo 2035-ųjų nauji automobiliai turėtų būti tik netaršūs.

 

Transporto sektorius žengia panašiu keliu kaip ir rimtus anglies dvideginio mažinimo įsipareigojimus prisiėmusios technologijų įmonės, pavyzdžiui, „Apple“, „Google“. Negalėdamos tiesiogiai sumažinti energijos išteklių vartojimo, IT įmonės ekologinio pėdsako klausimą sprendžia pirkdamos CO2 kreditus.

 

Tarkime, jos sodina, superka miškus, stato atsinaujinančios energijos jėgaines. Automobilių gamintojų požiūris sutampa ir neišvengiamai sugeneruojamą emisiją jie sieks kompensuoti įvairiais žaliaisiais projektais.

 

IT sektoriui  – lengviau 

 

„Be gamybos, skaitmeniniame ir interneto pasaulyje tas pėdsakas atsiranda tik tada, kai mes kažkur padedame produktą. Vis daugiau elektros reikia duomenims, ypač kriptovaliutoms. Energijos efektyvumo prasme šis poreikis – neaprėpiamo dydžio. Skaitmeniniame pasaulyje tai ir yra pagrindinis iššūkis, bet štai transporto sektoriuje kalbėtume daugiausia apie taršą ir išskiriamą anglies dvideginį, gerokai didesniais mastais“, – dėsto V. Pankauskas.

 

Anot jo, transportui siekti dekarbonizacijos yra ir bus gerokai sunkiau nei skaitmeniniam sektoriui, tačiau bendrų taškų gamybos periode tikrai yra, kaip antai jau minėtos baterijos.

 

Apibendrindamas, specialistas pažymi, kad ir kiekvienas vartotojas už tai iš dalies yra atsakingas, tad turėtų įprasti mažinti elektros suvartojimą visose srityse, kiek įmanoma. Taip pat trinti nebūtinus duomenis virtualioje erdvėje, vaizdo medžiagą savo skaitmeniniuose prietaisuose, pavyzdžiui, elektroninio pašto dėžutėse ar internetinėse saugyklose.

Žymos: APPLEČilėElektromobiliaiESKIAKinijaTESLA
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Skuodo rajono garbės ambasadoriaus vardas įteiktas Gintautui Skiudului
Aktualijos

Skuodo rajono garbės ambasadoriaus vardas įteiktas Gintautui Skiudului

2025-07-10
Gamtos niokojimas: kalti keturračiai ar jų vairuotojai?
Aplinka

Gamta nėra trasa: aplinkosaugininkai keturračių vairuotojus ragina laikytis taisyklių ir neniokoti gamtos – parengta atmintinė

2025-07-10
Mažeikiuose išbandomas elektrinis autobusas
Aplinka

Klaipėdoje palei Šilutės plentą nuo triukšmo ir taršos saugos naujas parkas

2025-07-10
Mažeikiuose išbandomas elektrinis autobusas
Mažeikiai

Mažeikiuose išbandomas elektrinis autobusas

2025-07-10
Sendvario seniūnijoje – svarbūs infrastruktūros darbai
Klaipėdos rajonas

Sendvario seniūnijoje – svarbūs infrastruktūros darbai

2025-07-10
Mažeikiuose išbandomas elektrinis autobusas
Aplinka

Tauralaukio gyventojai turi saugius ir patogius šaligatvius

2025-07-10
Bus tęsiami pėsčiųjų ir dviračių tako įrengimo darbai Tilto gatvėje, laikinai bus stabdomas eismas
Aplinka

Bus tęsiami pėsčiųjų ir dviračių tako įrengimo darbai Tilto gatvėje, laikinai bus stabdomas eismas

2025-07-10
Mokyklų valgyklose – remonto darbai
Aktualijos

Mokyklų valgyklose – remonto darbai

2025-07-10
Informacija žemės savininkams
Aplinka

Informacija žemės savininkams

2025-07-10
Radiacija – nebaisu, kai žinai!
Aktualijos

Radiacija – nebaisu, kai žinai!

2025-07-10

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Kaip pavasarį pasirūpinti veja, kad ši žaliuotų be vargo: laistymas, pjovimas ir tręšimas
Aplinka

Tvarka – visų atsakomybė: kada ir kaip pjauti žolę savo sklype?

2025-05-23
Mažiau streso, daugiau poilsio: kaip suplanuoti šeimos biudžetą vasaros atostogoms
Gyvenimas

Mažiau streso, daugiau poilsio: kaip suplanuoti šeimos biudžetą vasaros atostogoms

2025-07-08
Neringos vasaros parkavimo leidimai: kas gali gauti, kaip kreiptis ir kiek laiko galioja?
Naujienos

Neringos vasaros parkavimo leidimai: kas gali gauti, kaip kreiptis ir kiek laiko galioja?

2025-05-13
Rolandas Rastauskas
Kultūra

Rolando Rastausko literatūrinei premijai pasiūlyta vienuolika kandidatų

2025-07-10

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Vaikų ir jaunimo populiariosios vokalinės muzikos festivalis „Laumės juosta“

Vaikų ir jaunimo populiariosios vokalinės muzikos festivalis „Laumės juosta“

2025-07-12
Metų proveržis lieka „Neptūne”

Metų proveržis lieka „Neptūne”

2025-07-12
Antras legionierius Klaipėdoje: atvyksta J. Tuckeris

Antras legionierius Klaipėdoje

2025-07-12
Jaunieji Klaipėdos rajono karatistai – Lietuvos čempionai

Jaunieji Klaipėdos rajono karatistai – Lietuvos čempionai

2025-07-12
Pasitinkant Durbės mūšio dieną, iškelta Žemaitijos vėliava

Pasitinkant Durbės mūšio dieną, iškelta Žemaitijos vėliava

2025-07-11
Neringoje – dėmesys vaikų saugumui ir draudžiamam motorinių priemonių eismui krantinėje

Neringoje – dėmesys vaikų saugumui ir draudžiamam motorinių priemonių eismui krantinėje

2025-07-11

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Mažeikiuose išbandomas elektrinis autobusas

Klaipėdoje palei Šilutės plentą nuo triukšmo ir taršos saugos naujas parkas

2025-07-10

Naujausi

Vaikų ir jaunimo populiariosios vokalinės muzikos festivalis „Laumės juosta“

Vaikų ir jaunimo populiariosios vokalinės muzikos festivalis „Laumės juosta“

2025-07-12
3 madingi kopūstų receptai, kuriuos visada norėjote išbandyti: „balandėliai“ be puodo, „TikTok“ salotos ir grilinti pjausniai

3 madingi kopūstų receptai, kuriuos visada norėjote išbandyti: „balandėliai“ be puodo, „TikTok“ salotos ir grilinti pjausniai

2025-07-12
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.