Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Ketvirtadienis, 28 rugpjūčio
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Užsienio naujienos » „Tupperware“ bankrotas: tai nebūtinai reiškia pabaigą

„Tupperware“ bankrotas: tai nebūtinai reiškia pabaigą

Paulius Liškauskas
2024-10-07
Užsienio naujienos, Verslas
Laikas: 4 min skaitymo
Daugkartiniai indai | Freepik

Daugkartiniai indai | Freepik

FacebookTwitterLinkedin

Ilgamečiams vartotojams JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankrotas gali atrodyti kaip seno gero draugo praradimas. Ne vienas užaugo matydamas „Tupperware“ gaminius namų virtuvėje, o kartais šie patvarūs gaminiai būdavo perduodami iš kartos į kartą. Lojaliems klientams kelia nerimą tai, kad prekės ženklas, kuriuo jie nuoširdžiai pasitikėjo, dabar susiduria su neaiškia ateitimi. Kyla klausimų, ar dar bus galima įsigyti „Tupperware“ ir ateityje, ar bus išlaikoma jų gaminių kokybė. Daugeliui šis žlugimas reiškia savotišką eros pabaigą, kelia nostalgiją tiems laikams, kai patikimi ir patvarūs gaminiai buvo laikomi įprastu reiškiniu.

„Lietuvoje puikiai žinoma JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankroto byla atskleidžia esminę verslo prisitaikymo pamoką ir parodo, kaip veikia rinkos jėgos – visai kaip ekosistemos“, – sako Vilniaus universiteto Kauno fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto doktorantė Gabija Stanislovaitytė komentuodama neseniai pasaulį apskriejusią žinią apie vieno didžiausių virtuvės reikmenų gamintojų žlugimą.

Verslo modelis nespėjo prisitaikyti prie rinkos

Pavadinimas „Tupperware“ dažnai laikomas patvarios, daugkartinio naudojimo maisto saugojimo dėžutės sinonimu, o jų pagrindinė pardavimo strategija, skatinanti vartotojų lojalumą socialiniais susibūrimais, tapo socialiniu reiškiniu, žinomu kaip „Tupperware“ vakarėliai.

„Šis unikalus pardavimo modelis klestėjo tais laikais, kai tarpasmeninė rinkodara ir stiprūs bendruomenės ryšiai buvo labai svarbūs vartotojų pirkimo elgsenai. Tačiau dabar matome, kad pasaulinė rinka yra pasikeitusi ir šiuolaikinis vartotojas reikalauja patogumo, įperkamumo ir dalyvavimo skaitmeninėje aplinkoje, o tai sritys, kuriose „Tupperware“ atsilieka“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Kaip ekosistemos priklauso nuo harmonijos, taip ir įmonės turi prisitaikyti prie rinkos dinamikos pokyčių ir rasti pusiausvyrą“, – pasitelkdama sistemų teoriją kaip analogiją doktorantė pasakoja, kad įmonės susideda iš tarpusavyje susijusių komponentų – gamybos, platinimo, rinkodaros ir inovacijos, visa tai turi veikti darniai, jei siekiama užtikrinti ilgalaikį įmonės išlikimą.

Pasak jos, elektroninės prekybos ir tiesioginio pardavimo vartotojams kanalų augimas, ypač paspartėjęs pandemijos metu, rodo esminius šiuolaikinės rinkos aplinkos pokyčius. Prekiniams ženklams, kurie greitai prisitaikė prie šių pokyčių (pvz., „Rubbermaid“ ir „Pyrex“), pasisekė pasiūlyti įperkamas alternatyvas per internetines platformas.

„Gamtoje rūšys, kurios negeba prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, galiausiai išnyksta. „Tupperware“ negebėjimas prisitaikyti prie naujovių, nenoras keisti verslo struktūros privertė ją atsilikti nuo inovatyvesnių konkurentų. Besąlygiškas pasitikėjimas senu pardavimo modeliu rodo tai, ką galima pavadinti „evoliuciniu sąstingiu“. Nediegiant naujovių ir nevystant internetinės prekybos prekės ženklas buvo izoliuotas nuo pagrindinės rinkos“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„The Economic Times“ minima, kad „Tupperware“ finansinės problemos neleido daug reinvestuoti į mokslinius tyrimus, plėtrą ir inovacijas, o tai dar labiau stabdė modernių, ekologiškų ir technologijomis patobulintų produktų, kurie galėjo pritraukti šiuolaikinius klientus, gamybą. Vadovaujantis pagrindiniais ekonominiais principais galima įžvelgti gerą pamoką: įplaukų srautas yra labai svarbus verslo operacijoms palaikyti, kaip energija gyvybiškai reikalinga biologiniams organizmams. „Tupperware“ nebeturėjo kapitalo šioms veikloms skatinti, tad teko iškelti bankroto bylą.

Nesugebėta išnaudoti populiarumo „TikTok“

Jaunoji mokslininkė atkreipia dėmesį į tai, kad per pastaruosius metus „Tupperware“ išpopuliarėjo „TikTok“ vaizdo įrašais, pabrėžiančiais prekės ženklo estetiką, ilgaamžius gaminius ir nostalgišką vertę. Naudotojai demonstravo turimas „Tupperware“  kolekcijas ir skleidė žinią, kad gaminiai tinkami naudoti dešimtmečius, skatino kalbas apie augančias perdirbimo ir „zero waste“ tendencijas, padedančias prekės ženklui iš naujo išgarsėti tarp jaunuolių ir jaunų suaugusiųjų.

Vis dėlto internetinio populiarumo nepakako siekiant išlaikyti ilgalaikį pardavimų augimą ar išspręsti pagrindines įmonės finansines problemas. Nors „TikTok“ tendencijos galėjo paskatinti tam tikrą susidomėjimą „Tupperware“ produktais, tai nereiškė didelio pardavimų padidėjimo, reikalingo norint įveikti didėjančias skolas ir pasenusį verslo modelį.

„Socialinio tinklo „TikTok“ nuomonės formuotojai ir eiliniai vartotojai akcentavo „Tupperware“ patrauklumą priskirdami jį prie šiuolaikinių ekologiškų judėjimų, susijusių su tvarumu ir daugkartiniu naudojimu. Daugelis jaunų vartotojų, nostalgiškai vertindami 90-inių kultūrą, pristatė „Tupperware“ kaip tvaresnės, ne vienkartinės eros simbolį. Manau, kad prekės ženklo nesugebėjimas skaitmeninio populiarumo paversti tvirta elektroninės prekybos strategija ar tvariu verslo augimo pagrindu išdavė gilesnes sistemines įmonės nesėkmes“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ bankroto istorija yra priminimas, kad populiarumas tokiose platformose kaip „TikTok“ gali sukelti trumpų kultūrinės svarbos akimirkų, tačiau ne visada gali paskatinti tvarų verslo augimą, nebent įmonė sugeba pasinaudoti šiuo vienkartiniu impulsu. Nors „TikTok“ tendencijos neabejotinai atgaivino susidomėjimą „Tupperware“ istorija ir estetika, įmonės nesugebėjimas pritaikyti savo verslo modelio, ypač internetinių pardavimų srityje, reiškė, kad socialinės žiniasklaidos dėmesys nėra pajėgus atsverti įmonės finansinių ir veiklos problemų.

Pabaiga gali tapti nauja pradžia

Jaunoji mokslininkė pažymi, kad, nepaisant dabartinių iššūkių, „Tupperware“ bankrotas nebūtinai reiškia pabaigą. Ji įsitikinusi, kad sunkumai galėtų pasitarnauti kaip apmąstymų ir pertvarkos pamatas, suteikiantis galimybę prisitaikyti ir perorientuoti veiklą.

Pasak jos, viena iš „Tupperware“ galimybių – panaudoti sukauptą intelektinį turtą ir praplėsti gamybą atsižvelgiant į šiuolaikines tendencijas, pavyzdžiui, sutelkiant  dėmesį į tvarius, ekologiškus produktus, kurie yra ypač aktualūs aplinką tausojantiems vartotojams.

Įdomupaskaityti

Pasirašyta AB „Šiaulių energija“ termofikacinėje elektrinėje gaminamos elektros energijos pardavimo sutartis

Pasirašyta AB „Šiaulių energija“ termofikacinėje elektrinėje gaminamos elektros energijos pardavimo sutartis

2025-08-08
Vis rečiau klausiame Google? Ekspertai paaiškino, kaip pakliūti į dirbtinio intelekto robotų atsakymus

Vis rečiau klausiame Google? Ekspertai paaiškino, kaip pakliūti į dirbtinio intelekto robotų atsakymus

2025-08-07

„Restruktūrizavusi, didindama veiklos efektyvumą ir investuodama į stipresnę el. komerciją „Tupperware“ gali pozicionuoti save kaip prekės ženklą, jungiantį tradicijas su naujovėmis ir inovacijomis. Panašiai kaip rūšys, patiriančios genetines mutacijas, gali klestėti naujoje aplinkoje, restruktūrizuojančios įmonės gali atsinaujinti ir prisitaikyti, kad išgyventų ir net klestėtų konkurencingoje rinkoje“, – sako G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ nesugebėjimas žengti kartu su konkurentais vis labiau skaitmeninamoje rinkoje rodo esminį nuolatinių naujovių ir prisitaikymo poreikį. Jei įmonė išgyvens bankrotą ir grįš į rinką kaip restruktūrizuotas subjektas, socialinė žiniasklaida neabejotinai atliks svarbų vaidmenį jos atkūrimo strategijoje.

„Išnaudodamas savo nostalgišką patrauklumą, ekologinį potencialą ir įsimintiną internetinę sėkmę prekės ženklas galėtų išsiskirti sau naują nišą. Ko gero, būtent „TikTok“ vartotojai galėtų būti pagrindiniai šios pertvarkos partneriai, padedantys „Tupperware“ vėl susisieti su jaunesniais, į tvarumą orientuotais vartotojais, kurie vertina ir tradicijas, ir naujoves“, – svarsto G. Stanislovaitytė.

Žymos: TikTok
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Jurbarko rajone ant dviejų vyrų buvo užkritusi metalinė konstrukcija
Mažeikiai

Plungės savivaldybė džiaugiasi statistiniais rodikliais

2025-08-06
Kiaulė
Naujienos

Joniškio rajone – antras Lietuvos ūkyje nustatytas afrikinio kiaulių maro protrūkis

2025-07-29
Nauja verslo realybė: darbas be biuro, be sandėlio ir… be žmonių?
Verslas

Nauja verslo realybė: darbas be biuro, be sandėlio ir… be žmonių?

2025-07-16
Lietuva

Baltijos šalių ekonomikos: Lietuva išlaiko lyderės poziciją

2025-06-30
Raseinių rajone – pirmasis Baltijos šalyse elektromobilių įkrovimo parkas, pritaikytas ir sunkiasvoriam transportui
Naujienos

Raseinių rajone – pirmasis Baltijos šalyse elektromobilių įkrovimo parkas, pritaikytas ir sunkiasvoriam transportui

2025-06-17
Po padidinto akcizo mokesčio degalams – milijonai prarastų litrų ir mažiausiai 100 mln. eurų nuostolis valstybės biudžetui
Aktualijos

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

2025-06-17
Šiauliuose įsikūrusi UAB „Ltintus“ padvigubino savo gamybos pajėgumus
Šiauliai

Šiauliuose įsikūrusi UAB „Ltintus“ padvigubino savo gamybos pajėgumus

2025-06-09
Nuo šiol „Bolt Food“ maistą išvežios ir Telšiuose
Naujienos

Nuo šiol „Bolt Food“ maistą išvežios ir Telšiuose

2025-06-05
Keičiasi „McDonald’s“ vadovybė: „Premier Capital“ paskyrė naują generalinį direktorių Baltijos šalims
Naujienos

Keičiasi „McDonald’s“ vadovybė: „Premier Capital“ paskyrė naują generalinį direktorių Baltijos šalims

2025-06-05
Lietuviškas šeimos verslas nustelbia latvių ir estų, bet iki pasaulio milžinų – dar toli
Lietuva

Lietuviškas šeimos verslas nustelbia latvių ir estų, bet iki pasaulio milžinų – dar toli

2025-05-24

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Dėl gedimo nepravažiuojamas Biržos tiltas
Klaipėda

Dėl gedimo nepravažiuojamas Biržos tiltas

2025-08-22
Šeima ir valdžia – kaip susikalbėti? (II)
Gyvenimas

Šeima ir valdžia – kaip susikalbėti? (II)

2016-06-28
Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras
Gyvenimas

Praktiniai patarimai, kaip rūkyti šalto rūkymo dešras

2025-06-02
Dėl pasiruošimo artėjančiam 2025-2026 metų šildymo sezonui
Aktualijos

Dėl pasiruošimo artėjančiam 2025-2026 metų šildymo sezonui

2025-08-27

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Pasirengimo krizėms mokymai Pagėgiuose

Pasirengimo krizėms mokymai Pagėgiuose

2025-08-28
Kultūros paveldo specialistų vizitas Dabikinės dvare

Kultūros paveldo specialistų vizitas Dabikinės dvare

2025-08-28
Bendrystė ir saugumas: Šiauliai sveikina NATO misijos karius

Bendrystė ir saugumas: Šiauliai sveikina NATO misijos karius

2025-08-28
Kuršių mariose – nauji laivybos darbai

Kuršių mariose – nauji laivybos darbai

2025-08-27
OUT OF THE BOX sugrįžta į Telšius penktą kartą

OUT OF THE BOX sugrįžta į Telšius penktą kartą

2025-08-27
Žymiausia Druskininkų gidė Aušra Česnulevičienė kviečia pažinti Lietuvą – eiti Čiurlionio keliu

Žymiausia Druskininkų gidė Aušra Česnulevičienė kviečia pažinti Lietuvą – eiti Čiurlionio keliu

2025-08-27

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Dėl gedimo nepravažiuojamas Biržos tiltas

Dėl gedimo nepravažiuojamas Biržos tiltas

2025-08-22

Naujausi

Pasirengimo krizėms mokymai Pagėgiuose

Pasirengimo krizėms mokymai Pagėgiuose

2025-08-28
Kas trečias vairuotojas yra patekęs į avarinę situaciją dėl nesaugaus vaikų elgesio kelyje

Kas trečias vairuotojas yra patekęs į avarinę situaciją dėl nesaugaus vaikų elgesio kelyje

2025-08-28
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.