Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Pirmadienis, 19 gegužės
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » „Tupperware“ bankrotas: tai nebūtinai reiškia pabaigą

„Tupperware“ bankrotas: tai nebūtinai reiškia pabaigą

Paulius Liškauskas
2024-10-07
Užsienio naujienos, Verslas
Laikas: 4 min skaitymo
Daugkartiniai indai | Freepik

Daugkartiniai indai | Freepik

FacebookTwitterLinkedin

Ilgamečiams vartotojams JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankrotas gali atrodyti kaip seno gero draugo praradimas. Ne vienas užaugo matydamas „Tupperware“ gaminius namų virtuvėje, o kartais šie patvarūs gaminiai būdavo perduodami iš kartos į kartą. Lojaliems klientams kelia nerimą tai, kad prekės ženklas, kuriuo jie nuoširdžiai pasitikėjo, dabar susiduria su neaiškia ateitimi. Kyla klausimų, ar dar bus galima įsigyti „Tupperware“ ir ateityje, ar bus išlaikoma jų gaminių kokybė. Daugeliui šis žlugimas reiškia savotišką eros pabaigą, kelia nostalgiją tiems laikams, kai patikimi ir patvarūs gaminiai buvo laikomi įprastu reiškiniu.

„Lietuvoje puikiai žinoma JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankroto byla atskleidžia esminę verslo prisitaikymo pamoką ir parodo, kaip veikia rinkos jėgos – visai kaip ekosistemos“, – sako Vilniaus universiteto Kauno fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto doktorantė Gabija Stanislovaitytė komentuodama neseniai pasaulį apskriejusią žinią apie vieno didžiausių virtuvės reikmenų gamintojų žlugimą.

Verslo modelis nespėjo prisitaikyti prie rinkos

Įdomupaskaityti

Beveik 3000 Eur vidutinis atlyginimas: „Valvėsta“ – dosniausia prekybos sektoriaus darbdavė

Beveik 3000 Eur vidutinis atlyginimas: „Valvėsta“ – dosniausia prekybos sektoriaus darbdavė

2025-05-13
Lietuvą renkasi vis daugiau sezoninių darbuotojų iš trečiųjų šalių

Lietuvą renkasi vis daugiau sezoninių darbuotojų iš trečiųjų šalių

2025-05-13

Pavadinimas „Tupperware“ dažnai laikomas patvarios, daugkartinio naudojimo maisto saugojimo dėžutės sinonimu, o jų pagrindinė pardavimo strategija, skatinanti vartotojų lojalumą socialiniais susibūrimais, tapo socialiniu reiškiniu, žinomu kaip „Tupperware“ vakarėliai.

„Šis unikalus pardavimo modelis klestėjo tais laikais, kai tarpasmeninė rinkodara ir stiprūs bendruomenės ryšiai buvo labai svarbūs vartotojų pirkimo elgsenai. Tačiau dabar matome, kad pasaulinė rinka yra pasikeitusi ir šiuolaikinis vartotojas reikalauja patogumo, įperkamumo ir dalyvavimo skaitmeninėje aplinkoje, o tai sritys, kuriose „Tupperware“ atsilieka“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Kaip ekosistemos priklauso nuo harmonijos, taip ir įmonės turi prisitaikyti prie rinkos dinamikos pokyčių ir rasti pusiausvyrą“, – pasitelkdama sistemų teoriją kaip analogiją doktorantė pasakoja, kad įmonės susideda iš tarpusavyje susijusių komponentų – gamybos, platinimo, rinkodaros ir inovacijos, visa tai turi veikti darniai, jei siekiama užtikrinti ilgalaikį įmonės išlikimą.

Pasak jos, elektroninės prekybos ir tiesioginio pardavimo vartotojams kanalų augimas, ypač paspartėjęs pandemijos metu, rodo esminius šiuolaikinės rinkos aplinkos pokyčius. Prekiniams ženklams, kurie greitai prisitaikė prie šių pokyčių (pvz., „Rubbermaid“ ir „Pyrex“), pasisekė pasiūlyti įperkamas alternatyvas per internetines platformas.

„Gamtoje rūšys, kurios negeba prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, galiausiai išnyksta. „Tupperware“ negebėjimas prisitaikyti prie naujovių, nenoras keisti verslo struktūros privertė ją atsilikti nuo inovatyvesnių konkurentų. Besąlygiškas pasitikėjimas senu pardavimo modeliu rodo tai, ką galima pavadinti „evoliuciniu sąstingiu“. Nediegiant naujovių ir nevystant internetinės prekybos prekės ženklas buvo izoliuotas nuo pagrindinės rinkos“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„The Economic Times“ minima, kad „Tupperware“ finansinės problemos neleido daug reinvestuoti į mokslinius tyrimus, plėtrą ir inovacijas, o tai dar labiau stabdė modernių, ekologiškų ir technologijomis patobulintų produktų, kurie galėjo pritraukti šiuolaikinius klientus, gamybą. Vadovaujantis pagrindiniais ekonominiais principais galima įžvelgti gerą pamoką: įplaukų srautas yra labai svarbus verslo operacijoms palaikyti, kaip energija gyvybiškai reikalinga biologiniams organizmams. „Tupperware“ nebeturėjo kapitalo šioms veikloms skatinti, tad teko iškelti bankroto bylą.

Nesugebėta išnaudoti populiarumo „TikTok“

Jaunoji mokslininkė atkreipia dėmesį į tai, kad per pastaruosius metus „Tupperware“ išpopuliarėjo „TikTok“ vaizdo įrašais, pabrėžiančiais prekės ženklo estetiką, ilgaamžius gaminius ir nostalgišką vertę. Naudotojai demonstravo turimas „Tupperware“  kolekcijas ir skleidė žinią, kad gaminiai tinkami naudoti dešimtmečius, skatino kalbas apie augančias perdirbimo ir „zero waste“ tendencijas, padedančias prekės ženklui iš naujo išgarsėti tarp jaunuolių ir jaunų suaugusiųjų.

Vis dėlto internetinio populiarumo nepakako siekiant išlaikyti ilgalaikį pardavimų augimą ar išspręsti pagrindines įmonės finansines problemas. Nors „TikTok“ tendencijos galėjo paskatinti tam tikrą susidomėjimą „Tupperware“ produktais, tai nereiškė didelio pardavimų padidėjimo, reikalingo norint įveikti didėjančias skolas ir pasenusį verslo modelį.

„Socialinio tinklo „TikTok“ nuomonės formuotojai ir eiliniai vartotojai akcentavo „Tupperware“ patrauklumą priskirdami jį prie šiuolaikinių ekologiškų judėjimų, susijusių su tvarumu ir daugkartiniu naudojimu. Daugelis jaunų vartotojų, nostalgiškai vertindami 90-inių kultūrą, pristatė „Tupperware“ kaip tvaresnės, ne vienkartinės eros simbolį. Manau, kad prekės ženklo nesugebėjimas skaitmeninio populiarumo paversti tvirta elektroninės prekybos strategija ar tvariu verslo augimo pagrindu išdavė gilesnes sistemines įmonės nesėkmes“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ bankroto istorija yra priminimas, kad populiarumas tokiose platformose kaip „TikTok“ gali sukelti trumpų kultūrinės svarbos akimirkų, tačiau ne visada gali paskatinti tvarų verslo augimą, nebent įmonė sugeba pasinaudoti šiuo vienkartiniu impulsu. Nors „TikTok“ tendencijos neabejotinai atgaivino susidomėjimą „Tupperware“ istorija ir estetika, įmonės nesugebėjimas pritaikyti savo verslo modelio, ypač internetinių pardavimų srityje, reiškė, kad socialinės žiniasklaidos dėmesys nėra pajėgus atsverti įmonės finansinių ir veiklos problemų.

Pabaiga gali tapti nauja pradžia

Jaunoji mokslininkė pažymi, kad, nepaisant dabartinių iššūkių, „Tupperware“ bankrotas nebūtinai reiškia pabaigą. Ji įsitikinusi, kad sunkumai galėtų pasitarnauti kaip apmąstymų ir pertvarkos pamatas, suteikiantis galimybę prisitaikyti ir perorientuoti veiklą.

Pasak jos, viena iš „Tupperware“ galimybių – panaudoti sukauptą intelektinį turtą ir praplėsti gamybą atsižvelgiant į šiuolaikines tendencijas, pavyzdžiui, sutelkiant  dėmesį į tvarius, ekologiškus produktus, kurie yra ypač aktualūs aplinką tausojantiems vartotojams.

„Restruktūrizavusi, didindama veiklos efektyvumą ir investuodama į stipresnę el. komerciją „Tupperware“ gali pozicionuoti save kaip prekės ženklą, jungiantį tradicijas su naujovėmis ir inovacijomis. Panašiai kaip rūšys, patiriančios genetines mutacijas, gali klestėti naujoje aplinkoje, restruktūrizuojančios įmonės gali atsinaujinti ir prisitaikyti, kad išgyventų ir net klestėtų konkurencingoje rinkoje“, – sako G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ nesugebėjimas žengti kartu su konkurentais vis labiau skaitmeninamoje rinkoje rodo esminį nuolatinių naujovių ir prisitaikymo poreikį. Jei įmonė išgyvens bankrotą ir grįš į rinką kaip restruktūrizuotas subjektas, socialinė žiniasklaida neabejotinai atliks svarbų vaidmenį jos atkūrimo strategijoje.

„Išnaudodamas savo nostalgišką patrauklumą, ekologinį potencialą ir įsimintiną internetinę sėkmę prekės ženklas galėtų išsiskirti sau naują nišą. Ko gero, būtent „TikTok“ vartotojai galėtų būti pagrindiniai šios pertvarkos partneriai, padedantys „Tupperware“ vėl susisieti su jaunesniais, į tvarumą orientuotais vartotojais, kurie vertina ir tradicijas, ir naujoves“, – svarsto G. Stanislovaitytė.

Žymos: TikTok
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Kultūra

Lietuva prisistatė Venecijos architektūros bienalėje

2025-05-10
Popiežiumi išrinktas amerikietis R. F. Prevostas pasirinko Leono XIV vardą
Naujienos

Popiežiumi išrinktas amerikietis R. F. Prevostas pasirinko Leono XIV vardą

2025-05-09
Naujas prekės ženklas Lietuvoje: „Avitela“ ir „Elektromarkt“ tampa „Elesen“
Lietuvos naujienos

Naujas prekės ženklas Lietuvoje: „Avitela“ ir „Elektromarkt“ tampa „Elesen“

2025-05-08
Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi
Aktualijos

Siksto koplyčios paslaptis: realiausi kandidatai tapti naujuoju popiežiumi

2025-05-07
Per automobilio avariją Lenkijoje žuvo Norvegijos milijardierius
Nelaimės

Per automobilio avariją Lenkijoje žuvo Norvegijos milijardierius

2025-05-02
Ekspertai atskleidė, kam ir kada geriau nenaudoti „ChatGPT“
Aktualijos

Ekspertai atskleidė, kam ir kada geriau nenaudoti „ChatGPT“

2025-04-29
Pavojus iš Lenkijos: paukščių gripas plinta, Lietuvos paukščių augintojai raginami būti budrūs
Aktualijos

Nei vištų, nei kiaušinių: kaip JAV dorojasi su kiaušinių krize

2025-04-25
Centų neliks, sumaišties – taip pat: gyvenimas palengvės ir pirkėjams ir pardavėjams
Aktualijos

Centų neliks, sumaišties – taip pat: gyvenimas palengvės ir pirkėjams ir pardavėjams

2025-04-24
Palangos verslininkai šokiruoti – VMVT neišduoda leidimų viešbučių kavinėms
Aktualijos

Palangos verslininkai šokiruoti – VMVT neišduoda leidimų viešbučių kavinėms

2025-04-23
Rygoje vyko didžiausia Baltijos šalyse motociklų paroda: stebino dalyviai iš Lietuvos
Įdomu

Rygoje vyko didžiausia Baltijos šalyse motociklų paroda: stebino dalyviai iš Lietuvos

2025-04-18

Skaitomiausia

Platelių ežeras
Įdomu

Žemaitijos vasaros perliukai: TOP 10 lankytinų vietų

2025-05-06
Kai pilvas tarsi balionas: ko imtis, kad sumažintume dujų kaupimąsi?
Sveikata

Kai pilvas tarsi balionas: ko imtis, kad sumažintume dujų kaupimąsi?

2025-05-06
Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
GJan
Kultūra

Gegužės 30–31 d. skambės Mažeikių miesto šventė

2025-05-15
Traktorius
Naujienos

Traktorių bei jų priekabų techninių apžiūrų 2025 m. gegužės mėnesį Plungės rajono savivaldybėje grafikas

2025-04-28

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Mažeikių klubą įveikę panevėžiečiai pasigerino šansus iškopti į trečiąją vietą

Mažeikių klubą įveikė panevėžiečiai

2025-05-19
Iš Raseinių – Į Everestą: Vlado Vitkausko Žygdarbis prieš 32 metus

Iš Raseinių – Į Everestą: Vlado Vitkausko Žygdarbis prieš 32 metus

2025-05-17
Nuomojamas butas Telšiuose tapo narkotikų tašku: pareigūnai rado kvaišalų, sulaikė du įtariamuosius

Nuomojamas butas Telšiuose tapo narkotikų tašku: pareigūnai rado kvaišalų, sulaikė du įtariamuosius

2025-05-16
Europos muziejų nakties renginiai Palangoje

Europos muziejų nakties renginiai Palangoje

2025-05-16
Siekiant suvaldyti benamių kačių populiaciją Šilutėje: „Pagauk – sterilizuok – paleisk“

Siekiant suvaldyti benamių kačių populiaciją Šilutėje: „Pagauk – sterilizuok – paleisk“

2025-05-16
Teismas dėl neskaidrių viešųjų pirkimų organizavimo kaltais pripažino UAB „Raseinių vandenys“ buvusį direktorių ir kitus du asmenis

Sukčiai Klaipėdos apskrityje: išviliota virš 35 000 Eur

2025-05-16

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Platelių ežeras

Žemaitijos vasaros perliukai: TOP 10 lankytinų vietų

2025-05-06
Kai pilvas tarsi balionas: ko imtis, kad sumažintume dujų kaupimąsi?

Kai pilvas tarsi balionas: ko imtis, kad sumažintume dujų kaupimąsi?

2025-05-06

Naujausi

Mažeikių klubą įveikę panevėžiečiai pasigerino šansus iškopti į trečiąją vietą

Mažeikių klubą įveikė panevėžiečiai

2025-05-19
Lietuviai mažiau apsiperka Lenkijoje, daugiau išleidžia pramogoms

Psichologė perspėja dėl impulsyvių pirkinių: suteikia tik trumpalaikį džiaugsmą, o pasekmės jaučiamos dar ilgai

2025-05-18
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.