Siekiant sudaryti palankesnes sąlygas verslui, į Šiaulių miesto pramoninę zoną numatoma nutiesti geležinkelio atšaką ir taip užtikrinti jungtį su šalies geležinkelių tinklu. Įgyvendinant Ateities ekonomikos DNR planą, Susisiekimo ministerijos siūlymu Vyriausybė pritarė šiam projektui ir jam finansuoti numato skirti 3,7 mln. eurų.
„Gera susisiekimo infrastruktūra dažnai tampa lemiamu veiksniu, investuotojams renkantis įmonės steigimo vietą. Tai taupo jų lėšas ir laiką, leidžia sparčiau statyti reikiamus gamybos ar logistikos objektus, didina investicinių projektų grąžą. Numatoma geležinkelių infrastruktūros plėtra Šiaulių pramoninėje zonoje yra vienas iš svarbių projektų, skirtų skatinti investicijas ir darbo vietų kūrimą Lietuvos regionuose“, – sako susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.
Geležinkelių infrastruktūros plėtros projektas pagerins investicines sąlygas Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Šiaulių pramoniniame parke. Tikimasi, kad tai paskatins ekonominį aktyvumą regione ir sudarys sąlygas kurti daugiau kokybiškų, gerai apmokamų darbo vietų Šiaulių regiono gyventojams.
Įgyvendinant projektą, į Šiaulių miesto pramoninę zoną numatoma nutiesti 2,94 km geležinkelio atšakų, iš jų pirmame etape – 1,97 km ilgio atšaką į Šiaulių pramoninį parką ir antrame etape – 0,97 km atšaką į Šiaulių LEZ. Taip pat numatoma įrengti apie 25 tūkst. kv. m ploto krovos aikštelę su dviem geležinkelio atšakomis (po 0,6 km). Bendras pramoninės zonos plotas, kuriame pagerės investavimo sąlygos, siekia 172 ha.
Šiaulių miesto savivaldybės ir Šiaulių LEZ duomenimis, geležinkelio infrastruktūros reikėjo trims įmonėms, planavusioms įsikurti Šiaulių pramonės parke, ir keturiems potencialiems investuotojams, kurie analizavo investavimo galimybes Šiaulių LEZ. Geležinkelių jungties trūkumas dalį investuotojų paskatino rinktis kitus regionus. Tokio susisiekimo reikia ir šiuo metu pramoninėje zonoje veikiančioms įmonėms, todėl susisiekimą geležinkeliais siekiama užtikrinti kuo greičiau.
Šiuo metu jau parengtas pirmojo etapo geležinkelio atšakos techninis projektas, spalio mėn. planuojama paskelbti rangos darbų pirkimą. Šio etapo darbus numatoma atlikti iki 2021 m. pabaigos.
Šis geležinkelių infrastruktūros plėtros projektas yra vienas iš Ateities ekonomikos DNR plano projektų, skirtų gerinti ekonominei infrastruktūrai, teritorijų vystymui ir verslo aplinkos gerinimui Lietuvos regionuose.