Galbūt būtų teisingiau sakyti „anti-rekordus”, mat paslaugų kainos ne auga, o krenta žemyn. Buhalterines paslaugas teikiančios įmonės įsivėlė į panašų konkurencinį karą, kokį prieš metus turėjo telekomunikacijų bendrovės – laimės tas, kas pasiūlys pigiau.
Kiekvienas verslas, o ypač jaunas, ką tik įsisteigęs verslas ieško visų galimybių kuo daugiau sutaupyti. Jei reikia patalpų, vadinasi pirmiausiai žiūrima į kainą, jei reikia telefono ryšio ar interneto tiekėjo – taip pat svariausias argumentas bus kaina. Noras sutaupyti nesvetimas ir renkantis apskaitos paslaugų teikėjus.
Buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės linkę itin nuolaidžiauti, norėdamos prisitraukti kuo daugiau naujų klientų. Tačiau toks kainų kritimas žemyn, kai tarkim smulkios, 3 darbuotojus turinčios įmonės buhalterija tvarkoma vos už 50 eurų/mėn., nežada nieko gero nei paslaugos teikėjui, nei klientui. Reikia suprasti, kad minimaliai apskaitos įmonė turės atlikti šias paslaugas:
- gautų ir išrašomų dokumentų suvedimas į programą;
- banko operacijų suvedimas į programą;
- kasos operacijų suvedimas į programą;
- darbo užmokesčio apskaičiavimas;
- ataskaitų VMI, Sodrai, Statistikos departamentui parengimas ir pateikimas;
- pagrindinės metinės finansinės atskaitomybės paruošimas ir pateikimas VĮ Registrų centras;
- konsultacijos mokesčių klausimais.
Ar už tokią sumą įmanoma tikėtis aukštos kokybės paslaugų? Kiek reikia turėti tokių klientų, kad apskaitą tvarkančiai įmonei apsimokėtų samdyti buhalterį? Juk reikia darbo vietos, supirkti visą reikalingą įrangą, programas, mokėti atlyginimą ir mokesčius. Daugeliui kyla natūralus klausimas: „ar galima pasitikėti įmone, siūlančia pigiausiais paslaugas?”
Buhalterinės paslaugos turi būti teikiamos kompetenciją turinčių specialistų, kruopščiai ir dėmesingai žiūrint į kiekvieną smulkmeną. Apskaitos firmoms reikėtų nustoti kariauti dėl paslaugų kainų ir labiau žiūrėti į klientą, siekiant nepadaryti klaidų dėl skubos, ar neišmanymo, vėliau ginantis itin maža paslaugų teikimo kaina.