Šiemet legendinis Dakaro ralis Saudo Arabijoje vyksta kiek neįprastomis sąlygomis. Pasaulį kankina netikėtai užklupusi pandemija, todėl vienu metu buvo iškilusi grėsmė, kad istorinis ralis apskritai gali būti atšauktas.
Visgi, Dakaras startavo sėkmingai, o jame ir dar nematyta Lietuvių gausa. Būtent apie mūsų šalies atstovus istorinėse lenktynėse ir pakalbėsime šiame straipsnyje.
Net septyni ekipažai
Dar prieš keletą metų buvome įpratę, jog Dakare važiuoja du Lietuvos atstovai – Benediktas Vanagas ir gyva Dakaro legenda vadinamas Antanas Junkevičius. Tačiau situacija keičiasi ir dabar turime galimybę pasidžiaugti, jog ralyje startavo net septyni mūsų šalies atstovai. Tai vienareikšmiškas rekordas – septyni lietuviai Dakare 2021 metais.
Be jau minėtų sportininkų, kaip ir įprasta, Dakare važiuoja Vaidotas Žala. Be to, didžiausi lenktynių fanai turėjo priprasti matyti ir motociklininką Artūrą Gelažniką.
Prie jau paminėtų sportininkų šiemet prisijungė dar du automobilių klasės lenktynininkai – Gintas Petrus ir Edvinas Juškauskas. O taip pat pirmą kartą istorijoje turime ir savo atstovą keturračių sektoriuje – su keturračiu per Saudo Arabijos kopas skrieja Laisvydas Kancius.
Geriausiai vertinamiems lietuviams sekasi skirtingai
Prieš varžybas analitikų ir ekspertų teigimu, iš Lietuvos atstovų labai geras galimybes sėkmingai pasirodyti turėjo Vaidotas Žala ir Benediktas Vanagas. Deja, tačiau kol kas šis sudėtingas Dakaro ralis mūsų šalies atstovams yra sudėtingas.
V. Žala jau pirmajame etape važiavo tiesiog pasakiškai ir metė iššūkį didžiausiems lenktynių favoritams. Visgi, iki finišo linijos likus maždaug dvidešimčiai kilometrų sugedo automobilio sankaba, o tai kainavo daugybę laiko.
Šį Lietuvos atstovą išgelbėjo B. Vanagas – jis pamatė stovinį kitą lietuvį ir partempė jį iki finišo. Nors organizatoriai ir nekreipė dėmesio į V. Žalos apeliacijas, tačiau jis džiaugėsi, kad galės startuoti antrajame etape. Deja, pastarasis susiklostė tiesiog tragiškai – dar etapo pradžioje sugedo automobilio variklis, todėl V. Žalos komandai Dakaro lenktynės automatiškai iškart buvo baigtos.
B. Vanagas prieš Dakarą brėžėsi tikslą patekti į geriausiųjų dešimtuką. Kol kas nuo šio rezultato jis atsilieka. Pagalba V. Žalai, pačiam B. Vanagui taip pat neišėjo į naudą. Visgi, sportininkas išlieka pozityvus ir tikisi rezultatus pagerini kituose etapuose. Dakaras 2021 tvarkaraštis dar ilgas, todėl tikrai yra laiko atsigriebti.
Antanas Juknevičius: šis Dakaras bus pats sunkiausias
Antanas Juknevičius šiemet kol kas tikrai nėra tarp lyderių, tačiau sėkmingai įveikia Dakaro etapus. Milžinišką šių lenktynių patirtį sukaupęs lenktynininkas Dakare dalyvauja nuo 2003-ųjų metų, tačiau jo teigimu, būtent šių metų Dakaras yra pats sudėtingiausias. Lenktynininkas greičiausiai yra teisus, kadangi Dakaro rezultatai 2021 tikrai nenuspėjami.
„Tikrai maniau, kad tiek metų dalyvaudamas Dakaro ralio lenktynėse jau esu matęs viską. Tačiau turiu pripažinti, kad būtent šie metai yra didžiausias Dakaro iššūkis. Liekam pozityvūs, bet jei iškristų vienas ar net keli komandos nariai, tai pakeitimą rasti būtų labai sunku. Diena iš dienos nežinai kas nutiks ir dalyvauji loterijoje. Aš niekada nedalyvauju loterijose, bet šių metų situacija priverčia mane žaisti“, – mintimis dar prieš Ralio startą dalijosi A. Juknevičius.
A. Juknevičius taip pat akcentavo, jog Saudo Arabija praėjusiais metais jį labai nustebino, o šiemet jis laukia visai ko kito.
„Kalbant apie praėjusių metų Dakarą, tai lenktynininkai laukė šio pokyčių. Bet pokyčiai nebuvo visiškai tai, ko buvo tikimasi. Ralis buvo greitas, grįstas duobėmis ir akmenimis. Tai buvo ne toks techniškas Dakaras, todėl santykinai ir nuobodus. Peru mūsų laukė nerealios kopos, nuostabus vairavimas, būtent toks koks tikrojo Dakaro laikais Afrikoje. Esu tikras, kad Saudo Arabijoje galime turėti tą patį. Ši šalis tikrai turi potencialo surengti geriausią ralį istorijoje“, – oficialiai Dakaro svetainei prieš varžybas sakė A. Juknevičius.