Jau ketvirti metai, kai per mokinių atostogas Raseinių rajono švietimo centras kviečia visą rajono pedagoginę bendruomenę į vadinamuosius „tradicinius mokytojų atlaidus“. Pirmoji organizuota konferencija „Pamokos prieskoniai, kurie daro stebuklus“ sulaukė puikių vertinimų ir įkvėpė tęsti tradiciją kasmet organizuoti konferencijas visiems rajono pedagogams „Integruotas ugdymas – mokinio sėkmei“, „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimas: mokymosi iššūkiai ir skersvėjai“, „5 stotelės mokinio pažangai“. Šiose konferencijose siekiama aptarti, išsiaiškinti aktualias pedagogines problemas.
Siekiant sėkmingesnio rezultato, konferenciją „5 stotelės mokinio pažangai“ padėjo organizuoti Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir ugdymo skyrius, Raseinių Šaltinio progimnazija ir Raseinių pedagoginė psichologinė tarnyba. Kasmet ieškoma naujų konferencijos organizavimo metodų, todėl šiemet buvo pasirinktas aktyvaus mokymo(si) –„stotelių“ – metodas. Iš anksto buvo paruoštos stotelės: „VIP“, „Pamoka“, „IT“, „Bendravimas“, „Įsivertinimas“. Mokytojai buvo suskirstyti į grupes ir gavo kelionės lapą-programą. Jie turėjo aplankyti kiekvieną stotelę: išklausyti lektorių pranešimų, atlikti užduotis ir t. t. Pirmoji „VIP“ stotelė – Šaltinio progimnazijos aktų salė, kur menine programa rimtam darbui įkvėpė Šaltinio progimnazijos mokiniai ir Švietimo centro direktorė Silva Morkevičienė. Apie mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese sampratą ir jos pokyčius kalbėjo dr. Loreta Žadeikaitė, LR ŠMM Bendrojo ugdymo departamento pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėja. Pranešėja išsamiai apžvelgė Lietuvos švietimo mokinių pasiekimų ir pažangos svarbiausius vertinimo tikslus, planuojamas mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo kaitos kryptis. Svarbiausias vertinimo tikslas – teikti grįžtamąjį ryšį ir padėti mokytis. Lektorė akcentavo, kad reikia permainų ne tik mokinių pasiekimų vertinimo sistemoje, bet reikalingi pokyčiai, kurie pakeistų mokytojų įsitikinimus apie mokymą ir mokymąsi. Pokyčių sėkmė priklauso nuo pačių mokytojų.
Po įdomaus pranešimo visi konferencijos dalyviai buvo pakviesti pajudėti, nes 2015-2016 m. m. ugdymo plane akcentuojama judriosios pertraukos svarba. Judriąją pertrauką vedė kineziterapeutė Gintarė Pranaitienė, Taisyklingo judesio mokyklos vadovė.
Apie tėvų įtraukimą į vaikų ugdymą: kam to reikia, kas padeda, kas trukdo, kalbėjo doc. dr. Antanas Valantinas, Mykolo Romerio universiteto Psichologijos instituto Socialinės gerovės fakulteto dėstytojas. Lektorius akcentavo, kad itin svarbu tėvams kartu augti su vaikais. Įtraukiant tėvus į vaikų ugdymą, gerėja mokymosi rezultatai, socialiniai vaikų santykiai, gerėja psichinė vaikų sveikata.
Po pietų pertraukos spalvoti autobusėliai konferencijos dalyvius išvežiojo į stoteles, kur jų laukė kompetentingi lektoriai, subtili aplinka ir paruoštos priemonės. Stotelėje „Pamoka“ lektorė Loreta Šernienė, Prienų r. Stakliškių gimnazijos direktorė, kalbėjo apie pamoką nuo jos tikslo iki įsivertinimo, kaip tikslingai ir efektyviai organizuoti ugdymo procesą, pritaikant diferencijuotas veiklas mokiniams pagal poreikį, kaip gebėti naudotis vertinimo tipais ir metodais mokinių daromai pažangai fiksuoti, taikyti vertinimo metodikas mokinių motyvacijai kelti, mokymo mokytis kompetencijai ugdyti.
„Mokymo virsmą kurkime patys“ – taip vadinosi „IT “stotelės pamoka. Konferencijos dalyvius pasitiko Leonas Milius, Renkuosi Mokyti! mokytojas, programos „Samsung Mokykla ateičiai“ lektorius, aktorius. Tik prasmingas ir kūrybingas naudojimasis informacinėmis technologijomis padeda siekti aukštesnės mokinių mokymosi motyvacijos ir geresnių mokymosi rezultatų. Lektorius supažindino, kaip „Samsung “ mobilųjį telefoną sujungus su asmeniniu kompiuteriu, galima lengvai bendrinti duomenis, atsisiųsti naujų programų ir inovatyviai organizuoti ugdymo(si) procesą.
Stotelėje „Bendravimas“ dalyviai buvo suskirstyti į dvi grupes: tėvai ir mokytojai. Kiekviena grupė aiškinosi lūkesčius, kokioje mokykloje turėtų mokytis jų vaikai ir kokie turėtų būti mokinių tėvai. Svarbu, kad ne tik mokykla tėvus kviestų, tačiau ir patys tėvai ateitų – inicijuotų bendravimą, tuomet visos veiklos dermė duotų daug geresnių rezultatų.
Atvykus į Raseinių pedagoginės psichologinės tarnybos direktorės Redos Kunickienės ir jos komandos stotelę „Įsivertinimas“, pasitiko malonus aromatas, švelnus paukštelių čiulbėjimas ir subtilus kiekvieno dalyvio sutikimas. Lektorė kalbėjo apie emocinį intelektą, skirtingus grįžtamojo ryšio tipus ir jų svarbą mokinio sėkmei.
Atlikę visas stotelėse paruoštas užduotis, pasižymėję kelionės lapus-programas, konferencijos dalyviai apibendrinimui sugrįžo į „VIP“ stotį. Kiekvienos stotelės mokymuose dalyvavusi Regina Vasiliauskienė, LR švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Regioninės politikos analizės skyriaus vyresnioji specialistė, apibendrino ir pasidžiaugė konferencijos organizavimo idėja, originalumu ir išreiškė viltį, kad tai, ką išgirdo, pamatė, bus pritaikyta pamokose, mokykloje. Apie konferencijoje įgytas žinias reflektavo ir padėkos žodžius tarė rajono mokyklų metodinės tarybos pirmininkė Darutė Globienė ir rajono ugdymo įstaigų vadovų metodinio būrelio pirmininkė Irena Jankevičienė. Švietimo centro direktorė Silva Morkevičienė, sukvietusi į sceną visus lektorius ir konferencijos organizatorius, padėkojo jiems ir patikino, kad konferencijos organizavimo tradicija bus tęsiama.
Nijolė Vežbavičienė, Raseinių rajono švietimo centro metodininkė
Nuotraukos – Audriaus Norkaus, Kristinos Bendžiūtės