Gruodžio 12 dieną Plungės rajono savivaldybėje įvyko pirmasis skelbtą konkursą laimėjusios UAB „Plentprojekto“ specialistų rengiamo Telšių, Laisvės, Rietavo ir Minijos gatvių rekonstravimo techninių projektų skaitymas. Projektinius pasiūlymus LR Seimo nariui Jonui Varkaliui, Savivaldybės merui Audriui Klišoniui, Savivaldybės administracijos ir Plungės miesto seniūnijos darbuotojams pristatė Aivaras Vilkelis.
Meras A. Klišonis pažymėjo, jog pats metas, prieš aptariant projektuotojų teikiamus pasiūlymus viešame susirinkime su Plungės visuomene, Savivaldybės administracijos, miesto seniūnijos specialistams susipažinti su projektuotojų įžvalgomis, kaip rekonstruoti Telšių, Laisvės, Rietavo ir Minijos gatves ir sureguliuoti jose eismo srautus, kad judėti būtų patogu tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams, tiek transporto priemonių vairuotojams.
A. Vilkelis informavo, kad šios keturios centrinės miesto dalies gatvės priskiriamos D kategorijai. Per 2008-2014 metus jose registruoti du eismo įvykiai, kuriuose skaudžiai nukentėjo žmonės. Užsakovo, t. y. Savivaldybės, prašymu gatvių rekonstravimo projektas bus išskaidytas etapais, kad, turint finansavimo šaltinius, būtų galima jį nuosekliai įgyvendinti.
Šias keturias gatves „Plentprojekto“ komanda siūlo rekonstruoti taip, kad važiuojamoji dalis liktų 6 metrų pločio. Vienoje gatvės pusėje būtų 1,5 m pločio pėsčiųjų takas ir žalioji zona, kitoje gatvės pusėje – 2,5 m pločio pėsčiųjų ir dviračių takas.
Jei Telšių gatvės pradžioje ir kitose vietose liks statmenos automobilių eismui parkavimo vietos, projektuotojai transporto priemonių greitį senojoje miesto dalyje siūlo riboti iki 30 km/val., jei automobiliai būtų parkuojami lygiagrečiai šaligatviui – 50 km/val.
Kad šiose miesto gatvėse nestrigtų eismas, projektuotojai siūlo esamas sankryžas rekonstruoti į daug pralaidesnes – mažo žiedo formos – sankryžas. Tokie apie 16 metrų skersmens „žiedukai“, jų siūlymu, galėtų atsirasti Telšių–Laisvės–Vandentieko, Rietavo–Sinagogų, Rietavo– Laisvės ir Laisvės– A. Jucio–Kalniškių gatvių sankryžose. Siūloma šių žiedų, priešingai nei pėsčiųjų perėjų, nepaaukštinti, kad sankryžas galėtų įveikti didesni autobusai ar prekes į senamiesčio parduotuves ir įstaigas gabenantis krovininis transportas.
Kadangi senoji miesto dalis yra tankiai užstatyta, sudėtinga rasti vietos miesto autobusų įvažoms įrengti ir keleivių paviljonams pastatyti. Kur tik leis techninės galimybės, įvažos bus padarytos, o kitose vietose autobusai stos specialiais ženklais pažymėtoje važiuojamojoje dalyje. To, kaip pažymėjo A. Vilkelis, neišvengė ir kiti miestai, todėl siūloma, kad po Plungės miesto centrą keleivius vežiotų tik „mikriukai“.
Pėsčiųjų perėjos šioje miesto dalyje bus suprojektuotos kas 400 – 600 m.
A. Vilkelis taip pat atkreipė dėmesį, kad Plungėje atitinka ne visų privačių sklypų ribos (ypač – Rietavo ir Laisvės gatvėse), todėl, rekonstruojant gatves, teks griauti ir už sklypo ribų išsikišusias tvoras ir gyvatvores.
Beje, tiesiant dviračių takus Plungės mieste, kaip ir kitose vietose, teks paisyti reikalavimų ir kas kelis šimtus metrų įrengti dviratininkams atokvėpio aikšteles, kurių vienas iš būtinų atributų yra poilsiui skirtas suolelis.
Mieste, ypač jo centre, skatinama daugiau dėmesio skirti pėsčiųjų ir dviratininkų patogumui. Dviračiams skirtus takus projektuotojai siūlo grįsti raudonu asfaltu, o tose vietose, kuriose bus bendras dviračių ir pėsčiųjų takas, naudoti raudonas trinkeles.
Projektuotojų pasiūlymų klausęsis seniūnas Gintaras Domarkas taip pat siūlė pagalvoti, kuriose vietose būtų tikslinga statyti riboženklius, kurie miesto svečiams padėtų susivokti, jog jie jau – Plungės teritorijoje. Seniūnas taip pat pageidavo gatvių, dviračių takų ir šaligatvių infrastruktūrą suprojektuoti taip, kad būtų patogu tas naujas dangas valyti.
Pasitarimo dalyviai taip pat turėjo pastabų dėl siūlomų automobilių parkavimo vietų, apšvietimo išdėstymo, įvažų į kiemus sutvarkymo.
Plungės rajono savivaldybės informacija