Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Penktadienis, 9 gegužės
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Telšiai
  • Plungė
  • Klaipėda
  • Šiauliai
  • Kretinga
  • Tauragė
  • Mažeikiai
  • Kelmė
  • Rietavas
  • Akmenė
  • Palanga
  • Raseiniai
  • Skuodas
  • Jurbarkas
  • Šilutė
Žemaitijos gidas
  • Įdomu
  • Kriminalai
  • Sportas
  • Kultūra
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Technologijos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Žemaitijos gidas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Pradžia » Technologijos ar mechanika: kas svarbiau šiuolaikiniams vairuotojams?

Technologijos ar mechanika: kas svarbiau šiuolaikiniams vairuotojams?

Paulius Liškauskas
2025-03-06
Transportas
Laikas: 4 min skaitymo
Vytenis Kudarauskas (Asmeninio archyvo nuotr.)

Vytenis Kudarauskas (Asmeninio archyvo nuotr.)

FacebookTwitterLinkedin

Dabartiniame amžiuje mechaninės inovacijos automobilių pramonėje matomos gerokai rečiau nei praėjusiame šimtmetyje, jas į paraštes nustūmė milžiniškas technologinis proveržis. Gerai tiems vairuotojams, kurie gali turėti viską, o jei riboja biudžetas, reikia dėliotis prioritetus. Vis dėlto negi mechaniniai automobilių komponentai tapo nebesvarbūs?

 

Technologijos paėmė viršų

Įdomupaskaityti

Ekologiški elektromobiliai – realybė ar tik įvaizdis?

Ekologiški elektromobiliai – realybė ar tik įvaizdis?

2025-05-06
Bus remontuojamas Kūlupėnų geležinkelio tiltas: savaitę nevyks traukinių eismas

Bus remontuojamas Kūlupėnų geležinkelio tiltas: savaitę nevyks traukinių eismas

2025-05-02

 

Ne veltui dauguma vadinamųjų benzingalvių yra gimę ir augę dar praėjusiame amžiuje, nes tai buvo iš tiesų įdomus laikmetis: gamintojai kūrė naujo tipo variklius, jų komponentus, atsirado visų varančiųjų ratų sistemos ir pan. Viskas, ką dabar laikome įprastais kasdienio automobilio elementais, praeitame amžiuje atrodė tarsi didžiausios inovacijos.

 

Dabar, žiūrint iš mechaninės pusės, automobiliai didžiąja dalimi vienodi, visos naujovės apsiriboja technologiniais produktais: dideliais ekranais, dirbtinio intelekto įskiepiais, išplėstinėmis vairuotojo pagalbos sistemomis. „Premium“ segmente yra daugiau komfortą ir vairavimo malonumą užtikrinančių mechaninių elementų, juos papildo tos pačios technologijos, tačiau ekonominėje ir vidutinėje klasėje tenka rinktis.

 

Didžiuma gamintojų eina technologijų kryptimi: siūlo gana paprastus mechaninius komponentus, mažus variklius, tačiau koncentruojasi į didelius ekranus, junglumą. Gamintojų, kurie vis dar didelį dėmesį skirtų mechaninei pažangai, – mažuma, čia galima išskirti japonų įmonę „Suzuki“, kuri į visą savo modelių gamą, net ir pačius mažiausius modelius, montuoja visų varančiųjų ratų pavarą, ar į visus savo krosoverius tokią pat pavarą montuojančią „Subaru“.

 

Pavyzdžiui, žiūrėdami į populiarų kompaktiškų krosoverių segmentą, tokios pavaros nerasime nei „Volkswagen T-Cross“, nei „Ford Puma“, nei „Renault Captur“ modeliuose, o, pavyzdžiui, „Suzuki“ ją montuoja net miesto mažylyje „Swift“. Šį hečbeką galima įsigyti už gerokai mažesnę kainą – 21 tūkst. eurų.

 

Tiesą sakant, daugumą B segmento krosoverių pagal kainą galima lyginti su didesniu „Suzuki“ C segmento „Vitara“ modeliu, kuris turi gausią įrangą, hibridinį variklį, automatinę pavarų dėžę ir visus varančiuosius ratus, bet taip pat nekainuoja nė 30 tūkst. eurų.

 

Automobilius dažniau perka vartotojai, o ne vairuotojai

 

Bet visgi, kas šiandien svarbiau: didelis ekranas, plati pagalbinių vairavimo sistemų gama ar patikimi mechaniniai komponentai?

 

„Kiekvieno pirkėjo lūkesčiai yra skirtingi. Vienam gali būti visiškai neįdomu, koks automobilio variklis, kokie ratai varomi, nes jis – ne vairuotojas, o paprastas eilinis automobilio vartotojas, jį jaudina tik šiuolaikinės tendencijos. Svarbiausia, kad būtų galima prisijungti telefoną.

 

Kitiems rūpi automobilio techniniai parametrai ir galimybės, tad rinkdamasis sau mašiną jis eis į kompromisą, spjaus į didelį ekraną ir ims tą modelį, kuris turi visus varančiuosius ratus, nes jam reikia važiuoti per miškelį, kur joks ekranas neišgelbės“, – du vairuotojų tipus išskiria televizijos laidos „Autopilotas“ vedėjas Vytenis Kudarauskas.

 

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius taip pat išskiria du tuos pačius pirkėjų tipus, tačiau iš patirties sako, kad automobilių vartotojų yra daugiau.

 

„Man asmeniškai ekranai nedaro jokio įspūdžio, o pypsintys pagalbininkai gal net labiau nervuoja. Kai kurios technologijos, kaip antai kruizo kontrolė ar statymo davikliai, iš tiesų padeda gyventi, o kitos erzina.

 

Tačiau didesnei daliai žmonių ekranai daro didesnį įspūdį nei mechanika ir nesvarbu, reikia visų funkcijų ar ne, jie renkasi technologijas. Tenka pasikalbėti su mersedesų pirkėjais: jie pripažįsta, kad keleivio ekranas nėra reikalingas, bet jie jo nori ir nieko čia nepadarysi“, – tikina ekspertas.

 

1 4
- +

„Plikų“ automobilių rinkoje nebeliko

 

Žinoma, dideli ekranai ir pažangios technologijos leidžia parduoti daugiau automobilių, tad didieji gamintojai būtent į tai ir orientuojasi. Tiesa, dėl pažangos dabar technologijos yra pigios, todėl nereikia nuvertinti jokių gamintojų. Ar BMW, ar „Opel“, ar „Toyota“, ar „Suzuki“ – visi jie net į mažiausius ir pigiausius automobilius montuoja adaptyviąsias kruizo kontroles ir kelio ženklų atpažinimo sistemas, ekranus, kuriuose „Android Auto“ ar „Apple CarPlay“ naudojantys įrenginiai prijungiami belaidžiu būdu.

 

Dauguma modernių saugumo technologijų Europos Sąjungos įpareigojimu yra privalomos visuose naujuose automobiliuose, o kitos diegiamos dėl konkurencinės aplinkos: šiuolaikinis vairuotojas nekreips dėmesio į automobilį, kuriame nėra galimybės prijungti telefoną. Ekspertai sako, kad gana gausia technologijų baze ir išties reikalingu komfortu pasižymi visi dabar parduodami automobiliai, skiriasi tik jų pateikimas. Vieni investuoja į platesnius ekranus, didesnes junglumo galimybes, kiti – į mechaniką. O ką rinktis – priklauso nuo paties pirkėjo.

 

„Ne visiems ir ne visuomet tų visų varančiųjų ratų reikia. Man, pavyzdžiui, nėra būtinybės vairuoti tokį automobilį, bet dažniausiai tai padeda. Aišku, jeigu vairuotojas nusprendžia su viena varančiąja ašimi važiuoti ten, kur visų varančiųjų ratų iš tiesų reikia, čia jau jo, o ne automobilio problema“, – paaiškina V. Milius.

 

Populiarumą lemia ir sąlygos

 

Vakarų Europoje populiariausi yra vokiški ir prancūziški automobiliai, tik retas ekonominės klasės modelis turi visus varančiuosius ratus, nes jų geruose keliuose beveik nereikia.

 

Pavyzdžiui, tokie gamintojai kaip „Subaru“, garsūs nuolatine visų varančiųjų ratų pavara, Vakarų Europoje beveik nežinomi, tačiau Šiaurės Europoje ir Baltijos šalyse yra populiarūs, nes oro sąlygos ir atšiaurios žiemos reikalauja ne butaforinio, o iš tiesų didesnio pravažumo. O štai keturiais ratais varomi „Suzuki“ modeliai populiarūs Alpių kalnuose. Tad tai, kas svarbu vairuotojams, atspindi ir geografinė padėtis, o Lietuvoje ji lemia ir prastesnės būklės kelius.

 

„Jeigu važinėjama užmiestyje, kur žiemą kiek sudėtingiau vairuoti, vertėtų nusistatyti prioritetus ir nuspręsti, ar tikrai reikia ekranų? Manau, visi varantieji ratai gali būti svarbiau. Taip pat yra skirtumas, kaip planuoji naudoti automobilį: ar būsi vartotojas, kuris po 3–5 metų jį perleis į kitas rankas, ar ketini juo naudotis ilgiau? Be to, reikėtų atkreipti dėmesį ir į mechaninius komponentus, jų patikimumą, nes tai bus svarbu ilgą laiką, o technologijos greitai pasens“, – sako V. Kudarauskas.

 

 

Žymos: Automobiliai
DalintisDalintis

Panašios naujienos

Važiuojate paspirtuku? Gegužę laukia policijos patikrinimai.
Aktualijos

Važiuojate paspirtuku? Gegužę laukia policijos patikrinimai.

2025-05-02
Svarbiausios paspirtukininkams taikomos Kelių eismo taisyklės – jas išmano toli gražu ne visi
Aktualijos

Ekspertas atsako į 3 dažniausiai užduodamus klausimus dėl paspirtukų

2025-04-25
Kelyje Smiltynė–Nida vyksta remontas: pravažiuojama tik viena juosta
Aktualijos

Kelyje Smiltynė–Nida vyksta remontas: pravažiuojama tik viena juosta

2025-04-23
Mažeikiuose vykdytas reidas su pasieniečiais
Kriminalai

Mažeikiuose vykdytas reidas su pasieniečiais

2025-04-22
Rygoje vyko didžiausia Baltijos šalyse motociklų paroda: stebino dalyviai iš Lietuvos
Įdomu

Rygoje vyko didžiausia Baltijos šalyse motociklų paroda: stebino dalyviai iš Lietuvos

2025-04-18
Transportas

Naudoti prabangūs elektromobiliai: patrauklus laimikis ar pavojingas pirkinys?

2025-04-18
Artėjant Velykoms – griežta blaivumo keliuose kontrolė
Aktualijos

Artėjant Velykoms – griežta blaivumo keliuose kontrolė

2025-04-17
„Kia EV3“ tapo Pasaulio metų automobiliu 2025
Naujienos

„Kia EV3“ tapo Pasaulio metų automobiliu 2025

2025-04-17
Patarimai laivų savininkams: kaip pasiruošti navigacijos sezonui?
Laisvalaikis

Patarimai laivų savininkams: kaip pasiruošti navigacijos sezonui?

2025-04-15
Pavasariniai namų darbai vairuotojams: svarbu ne tik pakeisti padangas
Aktualijos

Pavasariniai namų darbai vairuotojams: svarbu ne tik pakeisti padangas

2025-04-09

Skaitomiausia

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?
Įdomu

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Telšių mero akcija davė vaisių: prastos būklės gatvės sulauks remonto, tačiau sprendimai – laikini
Aktualijos

Telšių mero akcija davė vaisių: prastos būklės gatvės sulauks remonto, tačiau sprendimai – laikini

2025-05-05
Platelių ežeras
Įdomu

Žemaitijos vasaros perliukai: TOP 10 lankytinų vietų

2025-05-06
rūgštynių nauda sveikatai
Grožis

Rūgštynių nauda sveikatai

2020-10-28
Traktorius
Naujienos

Traktorių bei jų priekabų techninių apžiūrų 2025 m. gegužės mėnesį Plungės rajono savivaldybėje grafikas

2025-04-28

Reklama

Verta pamatyti Verta pamatyti Verta pamatyti

Vietos naujienos

Dar vienas žingsnis dėl Girulių miško išsaugojimo

Neringos savivaldybėje išdegė 30 arų miško paklotės

2025-05-08
Šiauliuose rasti 32 sprogmenys

Šiauliuose rasti 32 sprogmenys

2025-05-08
Raseinių seniūnijose – aktyvus ir darbingas balandis

Raseinių seniūnijose – aktyvus ir darbingas balandis

2025-05-08
Raseiniškė – tarp raštingiausių Nacionalinio diktanto dalyvių

Raseiniškė – tarp raštingiausių Nacionalinio diktanto dalyvių

2025-05-07
Lietuvos gimnazijų reitingas: lyderiauja Vilniaus ir Klaipėdos licėjai

Lietuvos gimnazijų reitingas: lyderiauja Vilniaus ir Klaipėdos licėjai

2025-05-07
Šilalės rajono gyventojų iniciatyvų nugalėtojai: poilsio zona su lieptu Didkiemyje ir interaktyvios pramogos Žvingiuose

Šilalės rajono gyventojų iniciatyvų nugalėtojai: poilsio zona su lieptu Didkiemyje ir interaktyvios pramogos Žvingiuose

2025-05-06

Apie Žemaitijos gidą

Žemaitijos gidas

Žemaitijos krašto naujienų portalas, pateikiantis tiesiai Tau aktualias žinias ir įvykius.

Populiariausi

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

Ką reikia žinoti apie rūkytas dešras?

2023-05-25
Telšių mero akcija davė vaisių: prastos būklės gatvės sulauks remonto, tačiau sprendimai – laikini

Telšių mero akcija davė vaisių: prastos būklės gatvės sulauks remonto, tačiau sprendimai – laikini

2025-05-05

Naujausi

Pradedami Šv. Florijono paminklo atnaujinimo darbai Plungėje

Pradedami Šv. Florijono paminklo atnaujinimo darbai Plungėje

2025-05-08
Šiltnamis

Kaip kovoti su piktžolėmis šiltnamyje?

2025-05-08
  • Paskelbk naujieną
  • Rašyti redakcijai
  • Reklama
  • Privatumo politika
  • Susisiekite

© Žemaitijos gidas.

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
  • Aplinka
  • Įdomu
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Receptai
  • Sportas
  • Sveikata
  • Transportas
  • Žinios
    • Akmenė
    • Jurbarkas
    • Kelmė
    • Klaipėda
    • Kretinga
    • Mažeikiai
    • Palanga
    • Plungė
    • Pagėgiai
    • Raseiniai
    • Rietavas
    • Šiauliai
    • Šilutė
    • Skuodas
    • Tauragė
    • Telšiai

© Žemaitijos gidas.