Antradienį Klaipėdos Kruizinių laivų terminale pristatyti ispanų gamintojo IRIZAR e-Mobility elektriniai autobusai. Pirmieji 11 elektrinių autobusų jau rugsėjo 1-ąją dieną išriedėjo į Klaipėdos gatves, o likusieji iki lapkričio mėnesio pabaigos palaipsniui pakeis dabar naudojamus dyzelinius autobusus. IRIZAR e-Mobility – vienas lyderiaujančių ir technologiškai pažangiausių Europos gamintojų, kurio autobusai naudojami daugelyje Europos ir pasaulio valstybių. Nuo šiol autobusai Irizar IE bus 12 reprezentuos ne tik Madridą, Paryžių, Strasbūrą, Berną ar Diuseldorfą, bet ir taps neatskiriama Klaipėdos dalimi.
Į vieną autobusą tilps 70 keleivių, taip pat numatyta vieta asmeniui su negalia, patogus patekimas keliaujantiems su vaikiškais vežimėliais ar keleiviams su kitais judėjimo sunkumais – visi autobusai žemagrindžiai, patogūs ir pritaikyti keleivių poreikiams. Autobusuose įrengta šiuolaikinė keleivių informavimo ir vaizdo stebėjimo kamerų sistema, taip pat komfortą kelionės metus padėsiančios užtikrinti keleivių salono ir vairuotojo darbo vietos šildymo bei vėdinimo sistemos. Vienu įkrovimu šis autobusas nuvažiuoja iki 300 km.
„Šis projektas yra dar vienas stiprus postūmis Klaipėdai žengiant autobusų atnaujinimo ir tvarumo keliu. Prieš kelis mėnesius buvo pristatyti elektra varomi mikroautobusai, o dabar dar vienas žingsnis – pakeičiant senus autobusus naujais. Žengiant šį žingsnį drąsiai galima sakyti, kad beveik visas viešasis transportas Klaipėdoje bus ekologiškas, todėl neabejoju, kad sumažės tarša mieste, o gyventojai dažniau automobilį iškeis į kelionę autobusu. Tačiau visų svarbiausia ne transporto priemonių naujumas, jose įdiegtos technologijos, tačiau vairuotojai, kurie kasdien aptarnaus miesto gyventojus. Mano reikalavimas paprastas – vairuotojai turi vežti saugiai, kalbėtis su keleiviais kultūringai ir prižiūrėti tvarką salone. Tik tada klaipėdiečiai jausis, kad viešasis transportas yra patikimas ir vertas pasitikėjimo“, – teigia Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
Projektas yra bendras „Kautros“ kaip vežėjo, Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) bei „Swedbank“ darbo rezultatas.
„Džiaugiamės, kad Klaipėda žengia tvirtą, žalią žingsnį į priekį. Aplinkai neutralus ir gyventojams patrauklus viešasis transportas yra gyvybiškai svarbus, siekiant mažinti transporto sektoriaus sukeliamą taršą bei kamščius Lietuvos didmiesčiuose. Tikime, kad šis žingsnis įkvėps ir kitus miestus pasekti Klaipėdos pavyzdžiu, pasinaudoti valstybės teikiamomis galimybėmis ir mažinti oro taršą, investuojant į elektrinį viešąjį transportą“, – sako APVA Žaliosios transformacijos departamento vadovė Agnė Markauskienė.
„Swedbank“ ir „Kautra“ partnerystė tęsiasi jau daugiau nei tris dešimtmečius. Per šį laiką prisidėjome prie įvairių reikšmingų įmonės projektų, įskaitant tvaraus judumo miestuose skatinimo iniciatyvas. Jau esame finansavę elektrinių autobusų įsigijimą Vilniuje ir Druskininkuose. Šiandien moderniomis ir aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis džiaugtis gali ir Klaipėdos gyventojai bei svečiai – miesto gatvėmis artimiausiu metu pradės važinėti 36 nauji elektriniai autobusai. Džiugu, kad pastarieji tampa patikima ir tvaria viešojo transporto alternatyva, o „Swedbank“ ir toliau išlieka nuosekliu šių pokyčių finansiniu partneriu“, – sako Paulius Atkočiūnas, „Swedbank“ Verslo klientų departamento direktorius.
Bendros „Kautros“ grupės investicijos į šį projektą siekia daugiau kaip 25 mln. eurų. Tam, kad paslaugos teikimas elektriniais autobusais būtų sėkmingas reikia ne tik įsigyti autobusus, bet ir įrengti jų aptarnavimui tinkamą infrastruktūrą, įkrovimo prieigas. Mūsų įmonių grupei tai nauja patirtis ir kokybinis virsmas elektrinių autobusų eksploatavimo srityje. Su partnerių pagalba įsigijome užsakovo iškeltus aukštus kokybinius reikalavimus atitinkančius autobusus ir vykdome plyno lauko investiciją Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje, o tai tikime leis užtikrinti paslaugų kokybę, – teigė „Kautros“ vadovas Linas Skardžiukas.
Vienas ispaniškas Irizar IE bus 12 metrų autobusas per 10 metų paslaugų teikimo sutarties laikotarpį sutaupo 650 tonų CO2. Toks CO2 kiekis prilygsta apie 360 lengvųjų automobilių išmetamam CO2 kiekiui per tą patį laikotarpį. Todėl nauji ekologiški autobusai yra ne tik miesto transporto atsinaujinimo dalis, bet ir ateities tvarumo sprendimas.